Div spørsmål HTPC - CPU, Tv-kort, kabinett +++ - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Per:
    Takk for tips på tastatur. Det er lekkert men litt stort.

Mariusau:
    Fikk du sjekket minidisplayet og predefinerte nettradioer i helga?

Y

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngve0
    Per:
    Mariusau:
    Fikk du sjekket minidisplayet og predefinerte nettradioer i helga?
    Beklager, det glemte jeg. Noterer det bak øret for sjekk i kveld.

Marius

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Som avhenrik sier må du være obs på inntaket på siden, ellers er ikke støy noe å bekymre seg for. Med viftene som følger med hører jeg kun en svak summing når det er stille i rommet. Ser du film/tv eller hører musikk merker du ikke noe lyd. Det er vel også mulig å bytte viftene til noe enda stillere, men det står et godt stykke ned på prioriteringslista mi.
    "TriCool"-viftene fra Antec som jeg regner med er de som sitter standard i alle kabinettene deres er ikke spesielt støysvake på laveste hastighet (hadde dem selv i min "normale" PC i et P182 kabinett), opphenget av dem kunne også vært dempet vil jeg tro. Ville anbefalt å kjøpt noen andre, f.eks. Nexus "Real Silent" (jeg bytta til dem - gummioppheng medfølger) eller Noctua (men ikke de med veldig skråstilte blader). Bruker viftekontroller på hovedkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    "TriCool"-viftene fra Antec som jeg regner med er de som sitter standard i alle kabinettene deres er ikke spesielt støysvake på laveste hastighet (hadde dem selv i min "normale" PC i et P182 kabinett), opphenget av dem kunne også vært dempet vil jeg tro. Ville anbefalt å kjøpt noen andre, f.eks. Nexus "Real Silent" (jeg bytta til dem - gummioppheng medfølger) eller Noctua (men ikke de med veldig skråstilte blader). Bruker viftekontroller på hovedkortet.
    Vel, å bytte viftene er ikke 1.prioritet hos meg. Syns den er rimelig stille som den er. Så jeg vil si at Yngve kan vente med å bestille nye vifter til han har fått hørt orginalviftene selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Beklager, det glemte jeg. Noterer det bak øret for sjekk i kveld.
    Radio er ikke noe problem. Jeg bruker RadioTime-plugin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle konstruktive og informative svar. Det har vært til stor hjelp.

Y

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tråd dette her!

Et lite tilleggsspørsmål: Med den løsningen trådstarter nå har valgt, finnes det mulighet for skjermkort/ tv kort som også har innganger (scart, s-video eller lignende) slik at eventuelle spillkonsoller, andre dvd eller dekodere kan kobles til PCen og at denne dermed blir eneste tilkobling til TVen?

Hvis dette finnes, må pc stå på for at signalet skal gå videre til TV, eller finnes det måter å omgås dette på?

Jeg har en "eldre" lcd tv fra LG og finner det tungvindt å hele tiden skifte signal inn hver gang jeg skal skifte mellom TV titting, spilling eller dvd. Det hadde jo vært utrolig mye enklere å ha tv permanent på HDMI inn!

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gandalf
    Spennende tråd dette her!

Et lite tilleggsspørsmål: Med den løsningen trådstarter nå har valgt, finnes det mulighet for skjermkort/ tv kort som også har innganger (scart, s-video eller lignende) slik at eventuelle spillkonsoller, andre dvd eller dekodere kan kobles til PCen og at denne dermed blir eneste tilkobling til
    Det er vel dette de fleste andre dødelige pleier bruke en AV-reciver til...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Det er vel dette de fleste andre dødelige pleier bruke en AV-reciver til...

Jeg er forsåvidt klar over det, men dilemmaet er at jeg i stuen ikke har noe mer enn en enkel Denon stereo reciver. Jeg hadde håpet å slippe unna flerkanals AV-reciver akkurat der (da jeg rett og slett ikke trenger det) så da hadde jo en slik løsning vert ideell.

Men etter å ha lest litt rundt om i foraet ser jeg at TV (også altibox) nå er blitt vanskeligere å ha med å gjøre, all den tid krangel om rettigheter og kopierings problematikk pågår. Så da er nok AV-reciver den beste og enkleste løsning!?

Eller kanskje det finnes en boks som samler alle typer innganger og oppskalerer til HDMI.. som er helt frittstående?

Jeg beklalger trådstarter hvis jeg sporer helt av her..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Da er pcen begynt å bli varm i trøya. Hatt den nå i ca. en uke, og er storfornøyd. Eneste som fortsatt mangler er blu-ray-spillern ettersom denne er utsolgt over alt. Mange som plutselig ville ha blu-ray-spiller i pcen tydeligvis. For min del er dette en ny verden! 720p/1080p materiale er jo helt sinnsykt! Nedtur når man skrur tilbake til vanlig tv igjen...! DVD har jo til og med fått et nytt liv. Ble noe helt annet når oppskalleringa skjer i pcen og ikke i tven! Den gode gamle (7 år) sony dvdspilleren min har nok snurra den siste filmen her i huset!

Men nå er det bare en ting som irriterer meg noe helt grønt! Jeg får ikke pixelmappet/satt oppløsningen til 1366/768 som er den fysiske oppløsningen på tven min (lg 32lb75). Har ATI radeon 3200 HD grafikk (på hovedkortet). Kjører signalet til tven via HDMI. Har nå oppløsning 1360/768, og det ser forsåvidt helt fint ut, men det irriterer meg som sagt at jeg ikke får gjort noe med de fattige siste 6 pixlene. Når jeg forsøker å sette oppløsningen til 1366 virker det som om tven nedskalerer bildet slik at jeg får et bilde med grelle farger, skrift som knapt er leselig osv. Skjønner overhodet ikke hvorfor den gjør dette gi og med at den fysiske oppløsningen på tven er 1366/768. Har også forsøkt med powerstrip, men det samme skjer i forhold til skalering av bildet. Noen som kan hjelpe?

Ellers vil jeg som sagt anbefale komponentene jeg kjøpte, men jeg kommer nok til å investere i en scythe ninja mini. Synes CPU-vifta høres litt for godt. Heller ikke umulig at jeg bytter ut viftene i kabinettet med noe enda stillere, men ellers er jeg storfornøyd så langt. Fortsatt en del å lære/stille inn, men dette er jo halve moroa å få til. Er det noen som har tips til oppsett av dette kabinettet (Antec fusion remote black) med tanke på fjernkontroll og lcd-display i front i forhold til mediaportal tas disse i mot med takk!

- Per-Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker "Minidisplay-plugin" i Mediaportal. Da får du info fra MP opp på displayet og kan bruke det til å navigere om du skal spille musikk eller høre radio.

Enn så lenge bruker jeg den medfølgende fjernkontrollen hvor jeg har gjort noen små endringer i den medfølgende programvaren for å få opp OSD og legge sanger til spilleliste. Neste skritt er å få den inn på Harmony One men her sliter jeg av en eller annen grunn med noen knapper.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •