Kan jeg kreve omlevering etter 3. gangs skifte av hovedkort på bærbar?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg kreve omlevering etter 3. gangs skifte av hovedkort på bærbar?

Heisann!

For ca 10 mnd siden gikk jeg til innkjøp av en bærbar pc, denne har jeg imidlertid hatt endel problemer med.

Det hele begynte med at maskinen ikke tok lading, HK måtte altså byttes. Etter denne reprasjonen, fikk jeg problemer med bluetooth modulen. Problemet besto i at maskinen ikke fant BT modulen, hverken i BIOS eller i OS'et. Jeg fikk tilsendt en ny modul, som jeg deretter skiftet selv. Dette løste imidlertid ikke problemet, så HK ble skiftet på nytt. Dette var altså andre gang HK ble skiftet. I forrige uke sluttet imidlertid pcen å virke, den var helt død. Dette førte til at hk måtte skiftes på nytt, altså for tredje gang.

Leverandøren har altså utbedret feil 4 ganger på min maskin. Jeg anser hovedkortet som vital del av pcen, og denne har blitt skiftet 3 ganger nå.

Det er altså ikke samme feilen hver gang, men det er samme delen som forårsaker feilen. Hovedkortet. Kan jeg kreve omlevering, eller har jeg ikke krav på dette. Jeg ønsker ikke å heve kjøpet, fordi jeg er veldig fornøyd med maskinen, ihvertfall når den virker.

Jeg har tatt kontakt med leverandøren, men de mener ikke at jeg har krav på omlevering. De mener jeg ikke har krav på omlevering siden maskinen virker etter at den ble reparert siste gangen. Dette har jeg imidlertid problemer med å svelge. Hvordan er reglene på dette?

Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger dere måtte ha!

-Ras

Jeg beklager dersom jeg poster under feil forum!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levrandør har rett på og prøve og reparere 3 ganger.
    Etter det kan du heve kjøpet eller få nytt produkt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde at forbrukerkjøpsloven kun ga selger 2 muligheter til å utbedre samme feilen, og at jeg etter dette kunne kreve omlevering eller heving.
    Stemmer ikke dette?

Hovedspørsmålet for min del om en kan hevde at det er på bakgrunn av at hk har blitt skiftet, dvs antatt eller påvist defekt, at jeg kan kreve omlevering. Jeg har ingen mulighet for å vite hva som er galt, untatt at pcen viste enkelte symptomer som ble gjenkjent som et defekt hk.

-Ras

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har krav på å prøve å reparare feilen 3 ganger , Når den kommer tilbake til deg etter 3 ganger har du krav på ombytte. Butikken du bruker i kan da komme med ulike alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen!

Dette er en DELL pc, så det er ingenting å si på viljen til å reparere. Siden de allerede har reparert maskinen ville de ikke omlevere.

Neste gang skal, hvis det blir en neste gang vel og merke, så skal jeg kreve heving....

-Ras

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •