Så vidt jeg har klart å orientere meg i denne jungelen så er det pr. tiden 2 aktører som har produkter av interesse ute.
Noen som vet om flere som jeg bør vente på?

Første er Auzentech med sitt x-fi hometheater hd lydkort.
Auzentech, Inc. X-Fi Home Theater HD : World First soundcards for Music, HTPC, and Gaming.

Også har man Asus med sitt Xonar hdav 1.3
ASUSTeK Computer Inc.

Førstnente ser ut til å ha alt på plass til lansering senere i denne måneden.
Sistnevnte ser ut til å ha store problemer med å få til stabile drivere, og at dolby ikke helt er på plass enda (men at dts er ok).

Videre er det jo også et spørsmål om støtte i Linux.... (for begge kortene).
Da dette til slutt vil være primær OS'et jeg kommer til å kjøre det på.

De har jo også valgt hver sin samarbeidspartner.
Cyberlink Powerdvd og Arcsoft TotalMedia - jeg har bare erfaring fra den første, noen som har noe positivt å si om den sistnevnte her? (som asus bruker).

Hovedspørsmålet mitt her er....
Hvilket av kortene er på papiret best?
(tester når auzenteck kortet vil jo forhåpentligvis avsløre hvilket som i praksis er best).

Jeg ser at auzentech kortet er bygd opp rundt en Creative 20K2 PCI Express audio processor. Og jeg er vel ikke sånn kjempe happy med Creative sine lydkort - men mulig dette er bra nok her? Det skal jo bare videresende lydsporet til forstserkeren min som vel står for selve prosseseringen av det?)

Ser jeg på asus kortet så ser det ut som om det gjør "mer" med bildet også og ikke bare slipper det ubehandlet videre.... Noe jeg er litt kritisk til... for jeg vil jo tro at jeg får en bedre løsning i gfx kortet mitt til dette, samt ev. behandling som skjer tv'en (krp-500a) med signalet den får (merk at jeg sender dette også gjennom en sc-lx71 på min vei).

Jeg haller vel nå mot auzentech kortet.... nettopp pga alle bildekorrigeringene som asus tillater seg....

Hva mener dere andre?