Oppsett HTPC med 7" LCD Touchscreen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer wOOFer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppsett HTPC med 7" LCD Touchscreen

Hei alle. Er ny på forumet, og tenker på å produsere en HTPC med mythbuntu, satt opp for digital satelitt (HDTV). Har foreløpig sett meg ut følgende konfigurasjon. Noen umiddelbare kommentarer på ting som ikke vil kunne fungere under mythbuntu 8.10 64 bit versjon?

Kabinett : THERMALTAKE DH102 7" Touch Screen
    Hovedkort: Asus P5N7A-VM, GeForce 9300, m-ATX
    Prosessor: INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6Mb
    Skjermkort:Onboard
    DVB-S2: Hauppauge! WinTV-HVR4000-HD DVB-T & DVB-S, DVB-S2/HDTV
    Strøm: CORSAIR Powersupply 450W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450VXEU)
    Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5
    Disk: WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 250GB 3.5" PATA 7200RPM 8MB
    Optisk: LG GGC-H20L.AUAR10B BD-Combo (GGC-H20L.AUAR10B)

Totalpris ca 11.000,- fra ulike leverandører. Kommer til å bruke det mot en LG 37" LCD. Vet at det har vært en del driverproblemer med touchscreen, men workaround finnes vel... Noen som har lignende oppsett?
    wOOfer
    EDIT:
    Kjøler: Noctua NH-U9B CPU kjøler, 92mm

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wOOFer
    Totalpris ca 11.000,- fra ulike leverandører. Kommer til å bruke det mot en LG 37" LCD. Vet at det har vært en del driverproblemer med touchscreen, men workaround finnes vel... Noen som har lignende oppsett?
    wOOfer
    Søk her på forumet, fiksen/driveren for Ubuntu har vært postet her før

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Jeg har akkurat bygget en maskin med Thermaltake DH-102 kabinettet og du må regne med at du må gjøre litt med støyen fra dette kabinettet.
    Kabinettet har originalt 1 stk. 120mm vifte i front og 2 stk. 60mm vifter bak.
    Jeg syntes alle viftene støyet for mye og har satt inn 4 stk. nye vifter som går på lavt turtall i den (motstandskabler).
    De originale viftene er fjernet.
    Kabinettet er iallefall blitt knallbra etter noen justeringer.

Link til oppsettet

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett på noen andre kabinetter med større vifter i bakkant. 60mm bråker nok en del da de må ha høyere turtall for å flytte nok luft. Jeg skjønner ikke at en seriøs produsent putter noe slikt i et kabinett som bør være stille.

Har du vurdert Zalman HD160XT? Det er noe dyrere og har større vifter bak. Hardware.no - Prisguide - Zalman HD160XT

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med den 7" touch skjermen? Den ville jeg ha kuttet ut.

Det er et noen ting som er viktige for å få ned støyen på en HTPC:

1) Om mulig gå for passiv kjøling av CPU / grafikk-kort. Jeg har en heatpipe basert løsning og jeg kan omtrent ikke høre at den gå på 30 cm avtstand (mest lyd fra en 2.5" disk som spinner. Bør vel byttes i en SSD snart).

2) Pass på å velge en stillegående power supply. Bruker selv Corsair eller MIST og de er rimelig støysvake.

3) Kjør evt. kabinett-vifte på redusert hastighet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Thermaltake kabinettet med Touch skjermen kun for å ha muligheten til å spille musikk fra maskinen uten å være nødt til å ha tv på. Dette fungerer veldig bra på Thermaltake kabinettet men som sagt så må du regne med noen justeringer på de originale viftenene.
    Jeg har også en løsning med heatpipe på cpu'en men jeg har en vifte på den som går på veldig lavt turtall for å få litt sirkulasjon.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Takk for gode kommentarer. Støyen er foreløpig det eneste som bekymrer meg. Kjører nå en Dreambox 800, med en 2,5" disk i. Den kan du knapt høre fra 2m hold...

Zalmann-kabinettet er i og for seg ikke noe dyrere heller. Synes derimot at Thermaltake sitt er penere, med tanke på pianolakk som matcher TV-en. Er det vanskelig å bytte ut viftene?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Det er veldig enkelt.
    120 mm viften i front kan du bare skru av og sette inn en ny med motstandskabler.(Noctua viftene blir levert med slike kabler)
    Jeg stresstestet maskinen og syntes grafikkprosessoren (på hovedkortet) ble litt for varm så jeg monterte en 120 mm vifte med lavt turtall i toppen av kabinettet og fikk senket temperaturen med 15 grader.
    Toppen av kabinettet er perforert med hull og den viften jeg kjøpte hadde medfølgende gummioppheng som passer perfekt.
    Bak på kabinettet er det egentlig ikke plass til å sette inn noen større vifter.
    På maskinen min så har jeg imidlertid ingen PCI kort osv. så jeg monterte en 92 mm Noctua vifte der. Denne går også på lavt turtall.
    Hvis du skal sette inn PCI kort så må du evt. lage en utlufting på siden av kabinettet selv.
    Jeg er iallefall veldig fornøyd med maskinen og selv om viftene går på veldig lavt turtall så er temperaturene veldig bra og maskinen er veldig stillegående.
    Når jeg kjøpte Thermaltake kabinettet så kostet det ca. 3500. Uken etter lå det på over 5000....
    Zalman kabinettet så jo også veldig bra ut men du må sikkert justere litt på turtallene på den også hvis den skal bli stille.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo greit ut dette. Skal ha Hauppauge DVB-S PCI-kort, så vifte bak blir det ikke lett å få til. Kommer ikke til å kjøre CPU så veldig kraftig, og heller ikke skjermkortet, så varmen tror jeg ikke blir noe stort problem. .mkv-filer vil vel ikke skape noe særlig problemer for denne karen...

Takk for hjelp så lang. Kommer tilbake med rapport når bestilling er foretatt...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt å kjøpe et kabinett til 4-5000kr og må modifisere det for å få det stille....

Anbefaler Antec fusion remote max. Det har plass til 2x120mm og en 140mm. Da har du mulighet til å få det stille uten de helt store inngrepene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vil ha det ypperste av HTPC kabinetter:

A-Tech Fabrication Home Page

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hva er poenget med den 7" touch skjermen? Den ville jeg ha kuttet ut..
    Slippe å skru på TV'en for å spille musikk f.eks...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Slippe å skru på TV'en for å spille musikk f.eks...?
    Greit nok.

Selv synes jeg det er lettere å skru på TV'en enn å knote med en bitteliten skjerm.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Anbefaler Antec fusion remote max. Det har plass til 2x120mm og en 140mm. Da har du mulighet til å få det stille uten de helt store inngrepene.
    Finner ikke denne på lager noe sted. Hva med lillebroren? Antec Fusion Remote... Ser at den bare er mATX, men ellers av samme struktur. To x 120mm vifter, uten mulighet for den siste 140mm'en. Noen som har dette kabinettet? Er LCDdisplay kompatibel med Linux/MythTv?

Sugen på å bestille nå!!!!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke denne på lager noe sted. Hva med lillebroren? Antec Fusion Remote... Ser at den bare er mATX, men ellers av samme struktur. To x 120mm vifter, uten mulighet for den siste 140mm'en. Noen som har dette kabinettet? Er LCDdisplay kompatibel med Linux/MythTv?

Billigst hos Netshop og Amentio, men ikke på lager.

Du må enten vente eller bestille Antec fusion som er billigst hos NetOnNEt

Det er mange som er fornøyd med Antec fusion. Flere kjører Scythe ninja mini passivt fordi det er så god ventilasjon i kabinettet. Eneste minuset er at kabinettet tar bare m-ATX hovedkort.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører også flere som er veldig fornøyd med Antec kabinettet.
    Kabinettviftene er plassert slik at de kjøler CPU'en så man trenger ikke å bruke egen vifte.
    Se på extremetech der de bygger HTPC med Antec fusion og Scythe ninja mini med passiv kjøling.
    Her er en review av Thermaltake kabinettet også.
    De har Antec Fusion på lager hos komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    For de som vil ha det ypperste av HTPC kabinetter:

A-Tech Fabrication Home Page
    Så ganske bra ut HeatSync 7000 Case, selv om jeg var på jakt etter et kabinett med touich-screen. Like heatpipen og ikke behov for vifter i kabinettet. Så utrolig bra ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ganske bra ut HeatSync 7000 Case, selv om jeg var på jakt etter et kabinett med touich-screen. Like heatpipen og ikke behov for vifter i kabinettet. Så utrolig bra ut
    Du kan bestille med plass for Touch-skjerm. Se her:

HeatSync 7000 Order Form

Jeg har selv forrige versjon av dette kabinettet og det fungerer meget bra. Liker spesielt heatpipe og at det ikke er så dypt (litt over 30cm).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er noe av det beste man kan få tak i, og naturligvis koster de $
    Satte opp kabinettet med touchscreen og heatsync på nettsiden og endte på rundt 1500 $

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10500kr for et kabinett? Greit de er stilige, men det er for mye penger etter min smak.

Hehe, Klarer du å bestemme deg for hva du skal ha? Jeg tror at uansett hvilken Fusion-modell du velger, vil du bli fornøyd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •