HTPC desktop kabinett og radeon9700 pro spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC desktop kabinett og radeon9700 pro spørsmål

Er det noen som har sett noen htpc desktop kabinetter i norske webshoper som passer til vanlig atx-hovedkort ? Har sett at komplett har ett cooler master atc-610 , men det står m-atx så mitt atx hovedkort passer vel sannsynligvis ikke inn.

Jeg har ett radeon9700 pro som jeg idag bruker sammen med lcd skjerm via dvi. Hvis det er mulig så hadde jeg tenkt å koble crt-projektoren min inn på vga utgangen å kjøre bilde ut på begge. Vet noen om det er mulig å sette skjerm 2 til spesial oppløsningen via powerstrip når man også har en annen skjerm koblet til ?

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.microplex.no har fine kabinetter, koster dog noen kroner. Skal du ta'n helt ut, se her http://www.crthome.se/crthome.htm

Frode

Newcomer Akse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et cooler master atc-610 til min HTPC. Kabinettet har jeg kjøpt på komplett. Jeg har ingen ulempe med å kjøre en m-atx løsning. Jeg benytter et radon 9500 kort i kabinettet så du får fint plass til ditt 9700 kort. Et m-atx hovedkort får du fra 500 kroner.

mvh

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akse,

Ser et annet sted på forumet at du bruker et Asus P4B533-VM Hovedkort i din ATC-610. Jeg ser at Intel på sine sider anbefaler hovedkort basert på 845GE for såkalt Hyper Threading Technology. Noen kommentarer i forhold til det?

Er det verdt pengene å investere i et Radeon 9500/9700AIW i forhold til å kjøpe et 9000AIW? Har ikke tenkt å bruke HTPC'en til å spille, kun til å se filmer (koblet mot vanlig tv), bilder, samt redigere og se digital video...og litt musikk selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av farris
    Er det verdt pengene å investere i et Radeon 9500/9700AIW i forhold til å kjøpe et 9000AIW? Har ikke tenkt å bruke HTPC'en til å spille, kun til å se filmer (koblet mot vanlig tv), bilder, samt redigere og se digital video...og litt musikk selvsagt.
    Akse og Farris -

dere henholdsvis har og har lyst på omtrent det samme utstyret som jeg kunne tenke meg. Jeg går og tenker på Cooler Master-kabinettet og 9000AIW (Sapphire eller Hercules, hva er best?)

Hva har du av vifter og annet kjøleutstyr i PCen din Akse? Hvordan er den støymessig?

Alle tips og erfaringer med dette utstyret mottas med takk!

Hågen

Newcomer Akse sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, jeg benytter et ASUS P4B533-VM hovedkort. Når det gjelder hva som er bedre på cipset 845GE kontra 845G så vet jeg ikke.

Jeg bestemte meg for å gjøre handelen på www.komplett.no da de hadde alle produktene som jeg ønsket meg til min HTPC. Jeg gikk for det beste m-atx kortet de hadde i sitt sortiment. Jeg har aldri hatt en PC som har vært mer stabil noensinne så jeg tror nok at fordelen jeg ville oppnå med et 845GE chipset er marginal.

Når det gjelder viftestøy så har jeg ikke gjort noen tiltak for å redusere den da Pc'en sammen prosjektor og resten av hjemmekino utstyret er felt inn i bak-veggen med glassdør forann.

MVH
    Roger

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Intel på sine sider anbefaler hovedkort basert på 845GE for såkalt Hyper Threading Technology. Noen kommentarer i forhold til det?
    For å benytte HyperThreading må du ha en CPU med støtte for HT. Den eneste HT-CPU'en som er i salg i dag, er vel P4 3.06. Tror de nye P4'ene med 800 mhz FSB også har støtte for HT. 845G-chipsettet holder i massevis til HTPC-bruk.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med Hyper Threading Technology er at PC'en lettere jobber med flere tyngre oppgaver samtidig, en prosessor jobber som om den var to eller flere. Dette er greit når man driver med videoredigering og flere oppgaver samtidig, men er helt uinteressant i en HTPC.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, ser ut som jeg har misforstått tabellene på Intel's sider, trodde prosessorene støttet HT når chipset'et gjorde det.

Jeg skal bruke HTPC'en til videoredigering, men sikkert ikke mens jeg gjør andre oppgaver, og hovedkort som støtter 3.06 er vel svindyre...

Noen kommentarer i forhold til skjermkort (9000AIW vs 9500/9700AIW), når jeg ikke har tenkt å bruke den til spill?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke HTPC'en til videoredigering, men sikkert ikke mens jeg gjør andre oppgaver, og hovedkort som støtter 3.06 er vel svindyre...?
    De aller fleste nye hovedkort støtter HT. Prosessorenen er jo forsatt veldig dyre, men intel lanserer også snart HT på prosessorer ned til 2.4 Ghz og da blir det kanskje en levelig pris.

Noen kommentarer i forhold til skjermkort (9000AIW vs 9500/9700AIW), når jeg ikke har tenkt å bruke den til spill?
    Jeg hadde gått for 9500 var jeg deg. Da har du krefter til å avlaste prosessoren ved videoredigering samtidig som du har et ultimat kort til HTPC.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg hadde gått for 9500 var jeg deg. Da har du krefter til å avlaste prosessoren ved videoredigering samtidig som du har et ultimat kort til HTPC.
    Du trenger ikke skjermkort-krefter til videoredigering. Bra CPU, mye ram og masse diskplass er derimot kjekt å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med hovedkort? Kunne ikke finne ASUS P4B533-VM som Akse har i noen av de norske nettbutikkene (komplett, psdata, pcutstyr, compo...).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Du trenger ikke skjermkort-krefter til videoredigering. Bra CPU, mye ram og masse diskplass er derimot kjekt å ha.
    Så 2.4/2.53 cpu, 512 ram og 120gb seagate burde være bra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med hovedkort? Kunne ikke finne ASUS P4B533-VM som Akse har i noen av de norske nettbutikkene (komplett, psdata, pcutstyr, compo...).
    Det er basert på 845G, altså et "eldre" chipset. Du kan heller gå for et kort basert på f.eks 845PE.
    Så 2.4/2.53 cpu, 512 ram og 120gb seagate burde være bra?
    Jada, det blir nok greit, så lenge du ikke fyller opp disken med andre ting. Diskplass forsvinner fortere en toget (...eller noe :P )

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Jobber man med videoredigering over flere skjermer har du bruk for et bra skjermkort. Det er derfor de som driver med dette proffesjonelt har skjermkort som koster mer enn hele HTPC'en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor de som driver med dette proffesjonelt har skjermkort som koster mer enn hele HTPC'en.
    Joda, men jeg vil tro at det har lite med forskjellen mellom 9000/9500 å gjøre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si meg enig i. ops:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du finner det hos mpx.no

Hågen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dessverre - mpx.no har kun ATX varianten.

Men har funnet det hos itbutikken.dk. De har også i845GE utgaven (ASUS P4GE-VM) som jeg etterspurte først.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •