Råd til HTPC for Blu-Ray og CD DVB-C

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd til HTPC for Blu-Ray og CD DVB-C

Hei

Tenker på å bygge meg en ny HTPC, men er nok ikke helt oppdatert på den siste teknologien og lurer derfor på om noen kan gi meg noen tips om komponenter++++

Jeg har i dag Canal Digital kabel TV med digital grunnpakke. Jeg ønsker derfor en HTPC løsning som kan ta inn digitale TV signaler. Her er det vel Floppy-DTV DVB-C som gjelder? (Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI,) Jeg MÅ ha muligheten til å se på en kanal samtidig som jeg tar opp fra en annen. Jeg har da forstått det slik at jeg må har to Floppy-DTV, men at det er nok med en CAM og ett smartkort fra CD? Er dette riktig?

Mht. Mediacenter SW tror jeg at jeg ønsker å fortsette med Vista MediaCenter. Dette har fungert greit for meg (har brukt det i nesten 2 år), og da slipper familien å venne seg til et nytt system.

Ønsker også at HTPC'en skal kunne spille av Blue-Ray filmer (ikke nødvendigvis gjennom Vista Mediacenter). Hva anbefales da av maskinvare/software?

WAF'en må være høy, derfor ønsker jeg at alt plasseres internt i kabinettet, at dette er så lite som mulig, og at HTPC'en har et lavt støynivå.

HTPC skal IKKE brukes til spilling.

Kan noen være så snill å gi meg noen anbefalinger på komponenter, evt. ferdigbygde systemer? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjonil
    Hei

Tenker på å bygge meg en ny HTPC, men er nok ikke helt oppdatert på den siste teknologien og lurer derfor på om noen kan gi meg noen tips om komponenter++++

Jeg har i dag Canal Digital kabel TV med digital grunnpakke. Jeg ønsker derfor en HTPC løsning som kan ta inn digitale TV signaler. Her er det vel Floppy-DTV DVB-C som gjelder? (Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI,) Jeg MÅ ha muligheten til å se på en kanal samtidig som jeg tar opp fra en annen. Jeg har da forstått det slik at jeg må har to Floppy-DTV, men at det er nok med en CAM og ett smartkort fra CD? Er dette riktig?

Mht. Mediacenter SW tror jeg at jeg ønsker å fortsette med Vista MediaCenter. Dette har fungert greit for meg (har brukt det i nesten 2 år), og da slipper familien å venne seg til et nytt system.

Ønsker også at HTPC'en skal kunne spille av Blue-Ray filmer (ikke nødvendigvis gjennom Vista Mediacenter). Hva anbefales da av maskinvare/software?

WAF'en må være høy, derfor ønsker jeg at alt plasseres internt i kabinettet, at dette er så lite som mulig, og at HTPC'en har et lavt støynivå.

HTPC skal IKKE brukes til spilling.

Kan noen være så snill å gi meg noen anbefalinger på komponenter, evt. ferdigbygde systemer? :-D
    Antec Fusion
    C2D E8400
    FloppyDTV-C/CI x 2
    G45 hovedkort (Micro ATX, feks EG45M-DS2H)
    Eget skjermkort med full hardware akselerasjon og passiv kjøling
    To Noctua? 1200 vifter.

Med unntak av kort nr to som skal inn er dette omtrent det jeg har i dag og det er stille, stabilt og funksjonellt.

På software fronten har jeg ingen erfaring med MCE, kun media portal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Babelfisken
    Antec Fusion
    C2D E8400
    FloppyDTV-C/CI x 2
    G45 hovedkort (Micro ATX, feks EG45M-DS2H)
    Eget skjermkort med full hardware akselerasjon og passiv kjøling
    To Noctua? 1200 vifter.

Med unntak av kort nr to som skal inn er dette omtrent det jeg har i dag og det er stille, stabilt og funksjonellt.

På software fronten har jeg ingen erfaring med MCE, kun media portal.
    Takk for tipset. Er det plass til 2 interne FloppyDTV i Antec Fusion kabinettet, og hvordan er det med varmeutviklingen på slike kort?

Jeg antar at det ikke vil være tilstrekkelig med det integrerte skjermkortet for å kjøre Blue-Ray siden du foreslår et eget skjermkort? Har du noen tips der også forresten?

Hva med prosessor kjøler, er det nødvendig, eller holder det med passiv kjøling i kabinettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Babelfisken
    Antec Fusion
    Hvor får man forresten kjøpt Antec Fusion, kan det være at produktet er utgått? :-?

Jeg finner bare Antec Fusion Remote. Det er vel rimelig likt, men har ikke PSU. Noen som da har tips til en bra og støysvak PSU?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjonil
    Takk for tipset. Er det plass til 2 interne FloppyDTV i Antec Fusion kabinettet, og hvordan er det med varmeutviklingen på slike kort?

Jeg antar at det ikke vil være tilstrekkelig med det integrerte skjermkortet for å kjøre Blue-Ray siden du foreslår et eget skjermkort? Har du noen tips der også forresten?

Hva med prosessor kjøler, er det nødvendig, eller holder det med passiv kjøling i kabinettet?
    Tviler på at det er nødvendig med et eget skjermkort:

Hovedkortet støtter dette:

"Chipset built-in hardware video decode acceleration for smoother HD video playback and Blu-ray support"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •