Harddisk løs htpc via nettverket, går det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harddisk løs htpc via nettverket, går det?

Trenger jeg da kun:
    kabinett
    Hovedkort
    nettverkskort
    skjermkort
    ram???
    tastatur/mus
    dvd spiller
    :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mange med peil her eller...
    Fikk endel svar på et annet forum hvis noen andre lurer på det samme, dette må jo være en glimmrende løsning på Htpc:

LINK

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke forvente all verdens respons etter bare 6 timer på formiddagen. Spesielt ikke når det er fint vær.
    Ellers så går det greit å bruke en hardiskløs pc, men det skal ikke så mye til for å lydisolere en harddisk slik at man ikke hører den på en meters avstand. Da slipper man alt maset med nettverksbooting, ramdive og slikt.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan sikkert brukes...hvis du skal fore en ti år gammel LCD-prosjektør eller noe annet som ikke er det minste kresen på signalkvaliteten. Ellers er det bare å glemme. Det er en grunn til at ingen seriøse HTPC-folk (unntatt den lille menigheten som bryr seg mer om å holde seg unna Window$ enn å få best mulig bilde) bruker annet enn nyere Windows: Det er bare der man kan kjøre de beste videofiltrene (som WinDVD). Pingviner er greie å ha i kjelleren som servere, ellers er de ikke mye verd!

Sats heller på en bra pc med en støydempet harddisk hvis du vil ha bra bilde. Ellers blir det like bra å kjøpe en 3-4000 kroners DVD-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en grei pc men den står et stykke unna, og jeg kan ikke flytte den... kan denne brukes når jeg må strekke 15m vga kabel og 15 m med S/Pdif ?

Amd64 3000
    512 ram
    Ati 9800 pro
    Herkules digifire 7.1 lydkort (optisk utgang)
    Raptor hd
    +++

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPDIF kan du vel strekke opptil 50 meter, tipper jeg. Jeg har ganske lange saker selv. Når det gjelder video, burde det kunne gå hvis du satser på en skikkelig god skjermkabel. Det kan riktignok bli dyrt, kanskje en VGA-5 BNC - VGA-løsning er best? Hva slags prosjektør kjører du det til?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    SPDIF kan du vel strekke opptil 50 meter, tipper jeg. Jeg har ganske lange saker selv. Når det gjelder video, burde det kunne gå hvis du satser på en skikkelig god skjermkabel. Det kan riktignok bli dyrt, kanskje en VGA-5 BNC - VGA-løsning er best? Hva slags prosjektør kjører du det til?
    BenQ6100

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, den har bare vanlig VGA. Jeg ville prøvd med en overgang VGA-5 BNC - VGA. Det kan fungere. Vil du være sikker på at du ikke taper noe, tar du en HQ-VGA-kabel, setter pc-en ved siden av prosjektøren (bare midlertidig, altså) og kobler den til. Du ser på bildekvaliteten, særlig i små detaljer (jeg liker scenen i Ringenes herre når brorskapet skal dra fra Kløvendal, der er det et nærbilde av Gimli hvor man kan telle porene i huden hans og se hver detalj i klærne). Så bytter du til den kabelen du har tenkt å bruke (altså VGA - 5 BNC - VGA på 15 meter). Hvis du ikke ser noen vesentlig forskjell på en slik tilnærmet A/B-sammenligning kan du trygt bruke 15-meterskabelen. Da er det så lite å tape at du aldri vil merke noe til det i praktisk, normalt bruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •