Beste software for avspilling av HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Beste software for avspilling av HD

Ok, har fått meg Full HD TV.
    Har da gått en del i 1080p filmer den siste tiden, alle i formatet x264 i mkv kontainere.

Vel, bruker den enkle og brukervenlige playeren VLC mediaplayer som dere sikkert kjenner til.
    Problemet er at det til tider hakker eller det kommer firkanter (bilde), serlig i scenen hvor det skjerm mye (ja, de morroe scenene).
    F.eks en bil sprenger osv.

Spesifikasjoner på PC:
    Asus P5Q Pro hovedkort
    Intel core 2 Quad Q6600 2.4GHz CPU
    4GB 1066mhz DDR2 ram
    Ati Radeon HD4870 grafikkort

Non som har anbefalinger av andre playere eller løsninger for og fjerne problemet mitt?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VLC burde jo egentlig ikke ha noe problemer med dette.
    og tror neppe at det er hw relatert.

du kan jo prøve å justere litt på instillingene i VLC ikke umulig det hjelper

du kan jo prøve deg med en codec og spille av i WMP eventuelt hvis du ikke blir fornøyd.

titt her : best way to play hd x264 mkv files... - AVS Forum

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FFDShow, ac3filter, haali media splitter og vsfilter (DirectVobSub) for å få frem tekst i di som har det.
    Det er det jeg bruker i vista, så spiller jeg av x264 filer i wmp11 og det er aldri noe problem med bildet eller lyden.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Ok, har fått meg Full HD TV.
    Har da gått en del i 1080p filmer den siste tiden, alle i formatet x264 i mkv kontainere.

Vel, bruker den enkle og brukervenlige playeren VLC mediaplayer som dere sikkert kjenner til.
    Problemet er at det til tider hakker eller det kommer firkanter (bilde), serlig i scenen hvor det skjerm mye (ja, de morroe scenene).
    F.eks en bil sprenger osv.

Spesifikasjoner på PC:
    Asus P5Q Pro hovedkort
    Intel core 2 Quad Q6600 2.4GHz CPU
    4GB 1066mhz DDR2 ram
    Ati Radeon HD4870 grafikkort

Non som har anbefalinger av andre playere eller løsninger for og fjerne problemet mitt?

Prøv coreavc, det er den dekoder som trenger minst resurser for å dekode HD filer. bruk så wmp11 eller du kan bruke MPC.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

prøvd mediaplayer classic og coreAVC funker nice
    thx for svar

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en Blu-ray eller HD-DVD spiller og kjør filmene direkte fra den. Så lenge originalfilmene ikke er blitt ødelagt, så er det vel ikke noen vits i å bruke en sikkerhetskopi.

Jeg regner selvfølgelig med at du har kjøpt filmene på BD eller HD-DVD siden det så vidt jeg vet ennå ikke går og få kjøpt 1080P filmer i mkv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Bruk en Blu-ray eller HD-DVD spiller og kjør filmene direkte fra den. Så lenge originalfilmene ikke er blitt ødelagt, så er det vel ikke noen vits i å bruke en sikkerhetskopi.

Jeg regner selvfølgelig med at du har kjøpt filmene på BD eller HD-DVD siden det så vidt jeg vet ennå ikke går og få kjøpt 1080P filmer i mkv.
    Bare nisser betaler for noe som er gratis, ta den høye hesten din ett annet sted.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazey
    Bare nisser betaler for noe som er gratis, ta den høye hesten din ett annet sted.
    Heldigvis er vi ”nisser” ennå i stort flertall. Det er jo takket vær oss at dere snyltere kan se film gratis.

PS. Har dere kjøpt og betalt for hardwaren, eller har dere stjålet den også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazey
    Gratis? Den kommentaren skal du få lov til å forklare. Du bør vell også lese reglene for dette forumet..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er vi ”nisser” ennå i stort flertall. Det er jo takket vær oss at dere snyltere kan se film gratis.

PS. Har dere kjøpt og betalt for hardwaren, eller har dere stjålet den også?
    Tror nok nissene desverre er i mindretall, men er jo bra at dere er der slik at vi andre kan nyte kultur gratis
    Når det gjelder hardware så er det mye større rissiko og stjele.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Gratis? Den kommentaren skal du få lov til å forklare. Du bør vell også lese reglene for dette forumet..
    Du trenger vel ikke noen forklaring på den? Personlig kjøper jeg alle HD-filmene mine, hva andre gjør får vel stå for deres egen regning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Du trenger vel ikke noen forklaring på den? Personlig kjøper jeg alle HD-filmene mine, hva andre gjør får vel stå for deres egen regning?
    Det å mene at filmer kan skaffes gratis ved hjelp av torrents og/eller andre nedlastingsprogram er for meg ingen forklaring. Jeg kan ikke si at varene på rimi er gratis, selv om jeg stjeler de.. Piracy is a crime, og det kan ingen argumenter imot!

Takk og lov for oss ærlige forbrukere som betaler for noe andre har arbeidet hardt for!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja takk begge deler :-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok nissene desverre er i mindretall, men er jo bra at dere er der slik at vi andre kan nyte kultur gratis
    Når det gjelder hardware så er det mye større rissiko og stjele.
    Så det er altså bare risikoen som stopper deg fra og stjele ting du har lyst på.

Ja vel, med den innstillingen går du en lys fremtid i møte, hils de andre taperne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker CCCP Combined Community Codec Pack for å spille av både DVDer og filmfiler. Den inneholder Media Player Classic som jeg synes har et veldig greit brukergrensesnitt og sammen med CoreAVC så takler den 1080p materiale mye bedre enn VLC.

Film er best på (ute)Kino

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har ikke barn du regner jeg med ;-)
    Synes det er utrolig kjekt å ha filmene liggende på PC'en jeg. Da kan jeg velge hva jeg vil se uten å drive å bytte plater hele tiden. Det er også for sent å ta backup av platen etter at den er ødelagt. Og tro meg, med små unger er det et veldig reelt problem! For ikke å snakke om all skap-plassen som jeg sparer på stua...

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke en bit-by-bit kopi på en harddisk gi bedre kvalitet enn å lese en datastrøm fra et slarkete BR-drev?

Jeg spør fordi jeg har nylig kjøpt/bygget en HTPC og har fra før samtlige CD-er på en server i form av FLAC og tenker å gjøre tilsvarende med bluray-skiver som jeg kjøper i fremtiden.

Jeg har ikke unger ennå, men jeg har masse plater og lite skapplass.

Når det gjelder software til avspilling så så jeg "I am legend" på bluray for to dager siden med total media theatre som kom bundlet med lydkortet. Jeg har en HTPC med Gigabyte GA-MA78GM-S2H med integrert grafikk og en Phenom 2,1ghz triple core. Det gikk som smurt!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Vil ikke en bit-by-bit kopi på en harddisk gi bedre kvalitet enn å lese en datastrøm fra et slarkete BR-drev?

Jeg spør fordi jeg har nylig kjøpt/bygget en HTPC og har fra før samtlige CD-er på en server i form av FLAC og tenker å gjøre tilsvarende med bluray-skiver som jeg kjøper i fremtiden.

Jeg har ikke unger ennå, men jeg har masse plater og lite skapplass.

Når det gjelder software til avspilling så så jeg "I am legend" på bluray for to dager siden med total media theatre som kom bundlet med lydkortet. Jeg har en HTPC med Gigabyte GA-MA78GM-S2H med integrert grafikk og en Phenom 2,1ghz triple core. Det gikk som smurt!
    Er ikke like enkelt å rippe en bluray plate som en dvd plate eller cd plate. Men hvis noen vet om en software som gjør dette enkelt så vil jeg gjerne vite det.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk CoreAVC som foretrukket codec i MPC(Media Player Classic) Homecinema (Bedre enn vanlig MPC pga intern støtte for hardware decoding), med EVR Custom Pres valgt i Output.

VLC er nok det verste programmet noen sinne til å spille av hdvideo...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynt å bruke MPC til avspilling av .iso dvdfiler som jeg har rippet til harddisken. Jeg sliter imidlertid med å få startet de. I VLC så er det je "touch screen" dvs at man bare klikker på paly på skjermmenyen som kommer opp.

Er det noen hurtigtast eller lignende i MPC som gjør at filmen starter på begynnelsen?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •