Beste software for avspilling av HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjornK
    Jeg bruker CCCP Combined Community Codec Pack for å spille av både DVDer og filmfiler. Den inneholder Media Player Classic som jeg synes har et veldig greit brukergrensesnitt og sammen med CoreAVC så takler den 1080p materiale mye bedre enn VLC.

Film er best på (ute)Kino
    Takk for tips Har blu-ray spiller på pcen så denne må prøves

Litt off topic, men noen som vet om det er noen ulemper å bruke pcens blu-ray spiller kontra egen blu-ray spiller? Har ikke hdmi osv på receiver så kjører dermed HDMI fra PC til TV også optisk ned til receiver.. Noen bedre løsning på dette også? Er en NAD T 744

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å spille av en mkv fil nå, men det bare hakker.. Det er ikke noe problem når jeg kjører BD rett fra spilleren.. Noen forslag til hva problemet er og hva jeg evt. kan gjøre?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haali media splitter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspiller

Send en pm til Homealone, han kjører zoomplayer med diverse codecs osv.. har vært og kikket på det selv.. det fungerer fantastisk. vi har sammenlignet diverse hd-dvd og blueray spillere og vi kom hvertfall frem til at pcen gjorde en bedre jobb..

det er jo hvertfall mulig å høre med han.. for det er en del som må gjøres med softwaren før det blir veldig bra..

håper du finner noe som funker bra;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Ok, har fått meg Full HD TV.
    Har da gått en del i 1080p filmer den siste tiden, alle i formatet x264 i mkv kontainere.

Vel, bruker den enkle og brukervenlige playeren VLC mediaplayer som dere sikkert kjenner til.
    Problemet er at det til tider hakker eller det kommer firkanter (bilde), serlig i scenen hvor det skjerm mye (ja, de morroe scenene).
    F.eks en bil sprenger osv.

Spesifikasjoner på PC:
    Asus P5Q Pro hovedkort
    Intel core 2 Quad Q6600 2.4GHz CPU
    4GB 1066mhz DDR2 ram
    Ati Radeon HD4870 grafikkort

Non som har anbefalinger av andre playere eller løsninger for og fjerne problemet mitt?
    Ja, spill av 1080@24 HD film materiale rett fra original mediene, dvs rett fra BD eller HD-DVD.

Rippede HD filmer kan ha begrensing i bånbredden som nettop vil kunne vises i slike feil i slike filmsener som du beskriver.

Dvs i film sener der det skjer såpass mye at komprimerings algoritmene ikke kan gjøre så mye "gjennbruk" fra store deler av en filmrute til en annen, og derfor øker behovet for båndbredde ganske mye ved slike sener.

Ellers henstiller jeg om å respektere avforums regler når det gjelder omtale og behandling av slike filer som inngår i denne diskusjons tråden.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja, spill av 1080@24 HD film materiale rett fra original mediene, dvs rett fra BD eller HD-DVD.

Rippede HD filmer kan ha begrensing i bånbredden som nettop vil kunne vises i slike feil i slike filmsener som du beskriver.
    Helt enig ask4me2

Hvis man tar en titt på en typisk torrent site, så ligger der en masse såkalte Blu-ray filmer med i stort sett filstørrelse på 4,5 – 7,5 Gb. Sier seg selv at slikt kan det ikke bli Blu-ray kvalitet av. Men folk som får filmene sine fra slike plasser bryr seg vel ikke om kvalitet, bare de får det gratis

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Er ikke like enkelt å rippe en bluray plate som en dvd plate eller cd plate. Men hvis noen vet om en software som gjør dette enkelt så vil jeg gjerne vite det.
    Jeg har unger, og legger alle filmene mine, også BlueRAY, på server (WHS). Til dette bruker jeg kombinasjonen AnyDVDHD, VirtualCloneDrive (begge slysoft.com) og VMC pluinet MyMovies2 (mymovies.dk). sammen med PowerDVD8 (cyberlink.com).

Dette funker som bare det. Ripper BD filmene via MM2. Så vidt jeg vet bør en bruke hardwaredekoding for å unngå hakking og slikt i full HD, og da må en ha en spiller som støtter dette. PowerDVD er en av få spillere som støtter hardwaredekoding.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drbo
    Jeg har unger, og legger alle filmene mine, også BlueRAY, på server (WHS). Til dette bruker jeg kombinasjonen AnyDVDHD, VirtualCloneDrive (begge slysoft.com) og VMC pluinet MyMovies2 (mymovies.dk). sammen med PowerDVD8 (cyberlink.com).

Dette funker som bare det. Ripper BD filmene via MM2.
    Interessant. Er i ferd med å rippe DVD-samlingen min til disk nå, og når jeg er ferdig er planen å gå løs på HD DVDene og Blu-rayene.

Er VirtualCloneDrive nødvendig for å få PowerDVD til å spille av BD-imagene? Brukes AnyDVDHD kun til ripping? Eller må det også være installert på avspillingsPCen også?

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Ok, har fått meg Full HD TV.
    Har da gått en del i 1080p filmer den siste tiden, alle i formatet x264 i mkv kontainere.

Vel, bruker den enkle og brukervenlige playeren VLC mediaplayer som dere sikkert kjenner til.
    Problemet er at det til tider hakker eller det kommer firkanter (bilde), serlig i scenen hvor det skjerm mye (ja, de morroe scenene).
    F.eks en bil sprenger osv.

Spesifikasjoner på PC:
    Asus P5Q Pro hovedkort
    Intel core 2 Quad Q6600 2.4GHz CPU
    4GB 1066mhz DDR2 ram
    Ati Radeon HD4870 grafikkort

Non som har anbefalinger av andre playere eller løsninger for og fjerne problemet mitt?
    Bruker cccp og wm. funker fint hos meg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar de høye hestemenneskene her også vet at det er ulovlig, og i filmselskapenes øyne tyveri, å rippe egne, kjøpte plater?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg antar de høye hestemenneskene her også vet at det er ulovlig, og i filmselskapenes øyne tyveri, å rippe egne, kjøpte plater?
    Ja, men oppe i høyden er det ganske lett å se forskjell på det som faktisk er rett og galt, og det som bare er feberfantasier fra studiosjefer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er VirtualCloneDrive nødvendig for å få PowerDVD til å spille av BD-imagene? Brukes AnyDVDHD kun til ripping? Eller må det også være installert på avspillingsPCen også?
    Du kan velge mellom Daemon Tools og VirtualCloneDrive. Jeg er mest fornøyd med den siste, og ja, du trenger en av disse for å spille isoene.

Strengt tatt trenger du ikke AnyDVDHD for avspilling, men jeg liker at den er installert, da den også regulerer hastigheten (støy) fra BD spilleren.

Men ANYDVDHD og VirtualCloneDrive trekker lite kraft av maskinen, dette har funket uproblematisk hos meg, på en såpass gammel og svak cpu som Athlon X2 4200+ (939) og et ATI HD2600XT grafikkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost, sorry

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan velge mellom Daemon Tools og VirtualCloneDrive. Jeg er mest fornøyd med den siste, og ja, du trenger en av disse for å spille isoene.
    OK. Det var litt synd. Hadde håpet PowerDVD (eller noe annet) hadde kunnet spille isoene direkte. Men, men.

Strengt tatt trenger du ikke AnyDVDHD for avspilling,
    Flott.

men jeg liker at den er installert, da den også regulerer hastigheten (støy) fra BD spilleren.
    Planen er å ha en avspiller som ikke har noe optisk drev i det hele tatt, så det burde ikke være noe issue.

Men ANYDVDHD og VirtualCloneDrive trekker lite kraft av maskinen, dette har funket uproblematisk hos meg, på en såpass gammel og svak cpu som Athlon X2 4200+ (939) og et ATI HD2600XT grafikkort.
    Høres bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte å lese tråden fordi det var et interessant tema, og så utviklet det seg til å bli en diskusjon om nedlasting av piratkopiert film.

Jeg sier bare: legg godt merke til hvor mange skrivefeil de personene som synes gratis filmer er helt supert har, i forhold til de personene som påpeker at det faktisk ER ulovlig å nyte gratis film. Jeg sier ikke mer....:-D

PS - jeg tenker da selvsagt også på semantikk og syntaks i tillegg til rent grammatiske feil. Kan ikke si jeg er videre imponert over døgeniktenes setningsoppbygning. Pell dere tilbake til skolen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man lærer ikke grammatikk på skolen lenger. Rettskriving har forlengst forlatt læreplanen, og selv Språkrådet går ut og sier det er flott at ungdommen får utfolde seg med dialektskriving og SMS-språk.

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker CoreAVC sammen med den vanlige Windows Media Player men får ikke undertekstene til å fungere.
    Jeg har installert "CCCP Combined Community Codec Pack" på maskinen.
    Hvis jeg åpner filmene i VLC mediaplayer så fungerer undertekstene men jeg vil helst bruke WMP. Noen som vet hvorfor dette ikke fungerer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alltid Media Player Classic - Home Cinema. Dropp alt av kodek-pakker osv.
    Innebygd codecs for the meste, inkludert hardware acceleration for Nvidia og ATI-kort.

Hvis man skal bruke optisk ut så er AC3 filter greit å installere.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best bilde får man med ffdshow, da har man også en rekke muligheter til å tweake bildet. Men her kreves det litt datakraft.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Det å mene at filmer kan skaffes gratis ved hjelp av torrents og/eller andre nedlastingsprogram er for meg ingen forklaring. Jeg kan ikke si at varene på rimi er gratis, selv om jeg stjeler de.. Piracy is a crime, og det kan ingen argumenter imot!

Takk og lov for oss ærlige forbrukere som betaler for noe andre har arbeidet hardt for!
    Tja, dere sponser også alle antifunksjoner som tar opp en helv helg å knote med bare for å få spilt av greia.

Ved å ikke kjøpe de fysiske varene med antifunksjoner tvinger vi bransjen til å gi oss produkter i det format vi ønsker.

I contex så vil jeg påpeke at man _må_ rippe de nye formatene for å få spilt av de på en normal måte.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •