DTS i Vista Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS i Vista Media Center

Heisann

Har et lite problem som kanskje noe her kan hjelpe meg med, eller i alle fall forklare litt om hvorfor jeg har det.

Kjører Vista 32bit.
    Jeg har et ASUS Xonar D2X lydkort, og har koplet dette via analog ut til en 5 kanals forsterker og til en aktiv sub.

Dolby Digital spor fungerer uten problem når jeg spiller av filmer i Windows Media Center.
    Men når jeg forsøker å spille av DTS spor, for eks. Eagels - Hell Freezes Over, så får jeg bare stillhet.

Nylig har jeg funnet ut at dersom jeg spiller av filmene via PowerDVD Ultra v7 så fungerer DTS spor også. Jeg har dog ikke noe lyst til å bruke PowerDVD Ultra for å spille av vanlige DVD'er.

Er det noe som har noe forklaring på hvorfor jeg ikke får DTS lydsport til å fungere i WMC, og hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere?
    Er det noen som faktisk får dette til å fungere?

TEK

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer DTS i Windows Media Player? Kjører selv DTS der uten problemer. Riktignok med et annet lydkort (integrert på hovedkortet over optisk utgang).

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke DTS i media player heller.
    (Windows Media Center bruker Media Player for avspilling)

Du skriver at du bruker optisk utgang. Da er det prosessoren din som utfører dekodingen av signalet, ikke PC'en, så det blir en litt annen situasjon.

Jeg bruker som sagt analog ut rett i forsterkeren. Dekodingen må derfor skjer på PC'en.
    Jeg har tidligere brukt digital ut og inn til en prosessor. Da var det ikke noe problem.

TEK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne tråden hjelpe deg? The Green Button - Decoding DTS in Vista
    Her er også en bra forklaring på hvordan du setter opp DTS analog ut i VMC: VMC Audio Decoders and Surround Sound - Australian Media Center Community

Nokiaas

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installer ac3filter og sett opp den til å decode dts signaler

AC3Filter | AC3Filter

Morten

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Installer ac3filter og sett opp den til å decode dts signaler

AC3Filter | AC3Filter

Morten
    Tja, forsåvidt en god ide, om jeg bare hadde fått AC3 filter til å fungere.
    Har du testet det på Vista? Jeg har det installert (som en del av VistaCodec) men det ser ikke ut til å "slå inn".
    Det virker på meg som om det er vanskelig å få plugins og andre ting som skal inn i audio-path'en til å funke på Vista.
    Samme issue med Convolver (for å få testet Audiolence). Heller ikke den "slår inn" på media center til vista.

AC3Filter har jeg testet litt med og har i noen spesielle tilfeller fått til å slå inn, men det virker som om det kun funker under spesielle omstendigheter.

TEK

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kutt ut disse kodec pakkene, ingenting kommer godt ut av dem. Installer corec avc eller powerdvd 8 m/ mkvsplitter for mkv filer og orginal divx dekoder for avi, mer trenger du ikke. Da vil ac3filter virke når man installer den seperat. Jeg bruker dette oppsetet og det virker i vista.

morten

PS! Får du ikke dette til å virke, så har man jo MEDIAPORTAL - free media center - Home , som etter min mening er nå etter at versjon 1 er ute (18.12.2008) er mye bedre enn vista mce

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •