Hvordan krympe mine video filer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Hvordan krympe mine video filer?

Hei,eg har nettopp byggd meg en HTPC og eg lurer på hvordan eg kan krympe filene eg tar opp?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes en haug forskjellige programmer og enkodere til dette. Mye brukt nå for tiden er x264. Ellers har man en del kommersielle programmer som tilbyr h.264-enkoding. F.eks. har man Nero 9-pakken man man bruke Nero Recode til h.264 så vidt jeg husker.

Men husk også at man får en litt ekstra kvalitetstap hvis de opptakene du har allerede er i et format der de er komprimert.

Et element også; Hvilket grafikkort har du? Det finnes en del løsninger som gir veldig mye raskere enkoding gjennom å bruke grafikkortet som akselerator. Blant annet har ATI et gratisprogram for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har xfx geforce 8800 gt. Har du et program å anbefalle meg, seinere så kommer eg til å kjøpe en prosjektor så eg vil ikke komprimere det for mye eller8)
    Eg søkte nettopp på x264 og då fikk eg opp codec pakker er det eg skal ha eller?
    Hva heter det eg skal ha?.Noen som har noen råd å gi til en nybegynner på dette emnet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket tv-kort/modul er det du benytter for opptak, hvilket format tar du opp i og hva består pc-en din av ut over 8800GT-kortet?

Med Badaboom h.264-enkoderen kan du få grafikkortet til å ta den i enkodingen. Mer info: AnandTech: Badaboom: A Full Test of Elemental's GPU Accelerated H.264 Transcoder

Dekoder = programvaren nødvendig for å tolke en mediefil for avspilling. F.eks. installerer man en XViD-dekoder for at Mediaplayer skal kunne spille av dette formatet.

Enkoder = det man trenger for å lage en mediefil i et gitt format. Enkoderen kan være et program i seg selv eller kan brukes av andre programmer. Personlig har jeg ikke prøvd programvare for x264-enkoding, bare kommersielle alternativer for h.264 (x264 er en open source-implementasjon av h.264). Anbefaler å sjekke Doom9.net - The Definitive DVD Backup Resource, AfterDawn.com og Free-Codecs.com :: Download latest audio codecs, video codecs, codec packs and tools, FREE! for info, nedlasting og guider for enkoding.

MEN: Det er jo også et spørsmål om du har mulighet til å ta direkte opp til et annet format når du gjør opptak, eller om det kan være innstillinger du kan endre for å komprimere mer i utgangspunketet for å få mindre filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bruker dette tv kortet:TerraTec Cinergy S2 PCI HD& CI,og denne camenDilog Conax CAM. System mitt innholder Asus P5Q PRO,Samsung SpinPoint F1 500GB,XFX Geforce 8800gt 512mb,Raidmax Scorpio 868,OCZ Gold GX XTC 2048MB,Q6600,OCZ 600W StealthXStream. Formatet eg tar opp med heiter MPEG-2 er dette bra eller bør eg eller ta det opp som avi fil?

Eg skjønner desverre ingenting av det du meinte kan du vere så snill å finne et program som passer for en nybegynner.:roll:

Her var det lite respons ingen som veit hvordan eg gjør det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei eg skjønner ikke så mye av dette:???: Skal eg laste ned dette programet her FFDSHOW hva gjør dette programet egentidleg? Kan noen av dere vere så snill og finne de programmene eg trenger?

Eg har prøvd å ta opp fra ei anna fil type men det fila blei ikke mindre deverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •