x\h264 720p vs. 1080p mot 1024x768 plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

x\h264 720p vs. 1080p mot 1024x768 plasma

Har da en 436 Pioneer og en shuttle, som helt fint klarer å kjøre x264 filmer i 720p, 1080p hakker derimot..

Kvaliteten på 720p er i min mening bra, er det i det hele tatt noe poeng å oppgradere shuttle eller kjøpe en tvix, lastet ned en sample på 1080p som hakket, men selve bildet var ikke noe større på skjermen enn samme film i 720p, er det bildekvaliteten som skal være bedre? eller selve bilde størrelsen? med tanke på at en 1080p film gjerne tar 15-20gb, finnes det noen måte å forsvare å drepe ratioen min på torrent siden, samt fylle opp harddisken med 50% av potensielt antall filmer?

Igjen, 720p plasma, og ikke planer om å oppgradere før tidligst neste generasjon Pioneer plasma er på markedet..

Prøvde forresten å søke på "720 1080 x264" uten noe resultat, ikke akkurat google disse søkemotorene som er knyttet til forumet, ikke bare på dette forumet søkefunksjonen suger forresten..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken konfigurasjon er det på Shuttle-modellen din? Altså hva har du av prosessor, grafikkort osv?

Husk at det er ikke så mange kronene man skal ut med for et grafikkort akselererer 1080p x264/h264-dekoding.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les litt nærmere hva jeg skriver, jeg er mer enn fornøyd med resultatet i 720p, så hva er fordelen med 1080p sålenge tv bare er 720p.. selve bildet på fra akkurat samme film var det samme på skjermen, bare at 1080 hakket.. hadde forskjellen vært at bildet fylte skjermen kontra sorte striper oppe og nede hadde jeg kjøpt nytt skjermkort og mer ram idag..

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge skjermen din ikke er fullHD er det jo, slik jeg ser det, ganske bortkastet å fikse 1080 filmer da de må nedskaleres igjen.

Så hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ikke brydd meg no særlig om 1080 sålenge skjermen ikke er fullHD.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    les litt nærmere hva jeg skriver, jeg er mer enn fornøyd med resultatet i 720p, så hva er fordelen med 1080p sålenge tv bare er 720p.. selve bildet på fra akkurat samme film var det samme på skjermen, bare at 1080 hakket.. hadde forskjellen vært at bildet fylte skjermen kontra sorte striper oppe og nede hadde jeg kjøpt nytt skjermkort og mer ram idag..
    For at det skulle være noe poeng med 1080p måtte du oppgradere til Full HD Tv og oppgradere pcen til å kunne levere x264/1080p. Hvis ikke begge disse er oppdatert er det ikke noe vits med mere enn 720p. Hvis tv heller ikke er større enn ca. 37"-42" er det lite sannsynlig at du vil se noen forskjell uansett.

720p, 1080p ol. har ingenting med bildeformatet å gjøre(sorte striper oppe og nede osv.).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •