Rimelig HTCP - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45

Tråd: Rimelig HTCP

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Denne burde klare jobben, Intel Core 2 Duo E5200. Så kan du overklokke den til 3ghz uten problem.
    Uten at det trenger å være nødvendig å gjøre det i henhold til hvordan han skal bruke pc-en.

Egentlig er det vel litt tvilsom markedsføring; E5200 er en Pentium Dual-Core-prosessor, og ikke en Core 2 Duo-prosessor. Ikke at det er noe problemer med prosessoren i seg selv, bare navnet enkelte forhandlere bruker på det...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For strømforsyning kan du ta en titt på Corsair CX400W. Relativt stillegående og prislapp på under 500 kr.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Uten at det trenger å være nødvendig å gjøre det i henhold til hvordan han skal bruke pc-en.

Egentlig er det vel litt tvilsom markedsføring; E5200 er en Pentium Dual-Core-prosessor, og ikke en Core 2 Duo-prosessor. Ikke at det er noe problemer med prosessoren i seg selv, bare navnet enkelte forhandlere bruker på det...

Men det er samme arkitektur som C2D bortsett fra mindre cache. Så det er vel egentlig Intel sin markedsføring som er merkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Men det er samme arkitektur som C2D bortsett fra mindre cache. Så det er vel egentlig Intel sin markedsføring som er merkelig.
    Samme grunnarkitektur ja. Cache er en av forskjellene. Sett opp i mot dagens C2D-prosessorer ellers er vel busshastighet lavere og manglende støtte for VT, uten at sistnevnte betyr noe.

Intel vil vel brande etter ytelsesegment og ikke arkitektur her. Egentlig har det jo tidligere vært Celeron-navnet som har blitt brukt for et slikt segment, men nå finnes det vel tokjernet Celeron i tillegg, som vel har ennå mindre L2-cache.

Men men.. uansett - Intel står friere til å velge navn på sine produkter enn forhandlere står til å kalle et produkt noe annet.....

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt sammen en billig HTPC hvor tilfeldigvis alle komponentene kan kjøpes hos multicom.no

Tek.no - Prisguide HTPC

Jeg har ikke tat med noe kabinett da valget avgjøres gjerne like mye av smak som andre faktorer, spesielt når det gjelder en PC til stua. Jeg har heller ikke tatt med operativsystem da dette gjerne også er en smakssak samt avhenger av hva slags funksjonalitet du ønsker utover det å se på TV. Å bruke en tusenlapp eller mer på Vista er kanskje ikke nødvendig i ditt tilfelle.

Jeg valgte en AMD cpu og hovedkort med 780G. Jeg har selv samme cpu og samme brikkesett i min HTPC og det fungerer strålende for meg. Kjøleren som fulgte med CPU høres ikke over duringen fra min Canal Digital-PVR, noe som overrasket meg stort.

Jeg har selv sett på bluray-film og det var ikke noe å si på ytelsen. Hvis det hadde vært noe problemer med hakking etc ville jeg hørt det med en gang. Samboern er nemlig veldig kritisk til det å ha en PC i stua og slår ned på den minste detalj!

Når det gjelder TV-tuner-kort så er jeg på gyngende grunn og plukket bare det billigste PCI-express-kortet jeg fant. Det har to tunere som må til om du ønsker å se på en kanal samtidig som du tar opp fra en annen. Hvis du eventuelt går over til digital-kabel så må du ha ny tuner.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •