Rimelig HTCP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45

Tråd: Rimelig HTCP

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Min dvd opptaker funker ikke lenger, vil ikke ta cd/dvd plater. Det er en Sony HX1000 med 250gb hdd. Kjøpte den i 2005 for 12000 kr.. Da jeg åpnet den igår så stod det en vanlig pc dvd brenner i klassen 350 kr. og en western digital caviar hdd i den. Så hva har jeg betalt 12k for?? Svindel kaller jeg sånt for.

Kjøp pc, får mye mer for pengene da. Bygg den selv, ikke kjøp noe av elprice for det er mye negative omtaler om dem. Anbefaler Intel basert pc med duo eller quad core cpu og asus 775 hk og ett ati skjermkort i 4800 serien.
    Hvorfor ikke reklamere på spilleren og få den reparert gratis???

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Hvorfor ikke reklamere på spilleren og få den reparert gratis???
    Garantien er gått ut, så har jeg jo åpnet den og tatt ut komponentene. Tenkte jeg skulle prøve å kjøpe en 300 kroners brenner å sette i selv, burde vel funke det siden det er en standard dvd brenner.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Roffy om Core2 istedenfor amd-prosessorer, men ville valgt et vifteløst HD4350-kort istedenfor 4800-serien siden den ikke skal brukes til spilling. TV med TV-kort på HTPC er vel litt mye knot, så jeg ville heller bygget en HTPC til film, musikk, surfe på nettet og blu-ray, og så heller brukt en egen tuner til tv.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Enig med Roffy om Core2 istedenfor amd-prosessorer, men ville valgt et vifteløst HD4350-kort istedenfor 4800-serien siden den ikke skal brukes til spilling. TV med TV-kort på HTPC er vel litt mye knot, så jeg ville heller bygget en HTPC til film, musikk, surfe på nettet og blu-ray, og så heller brukt en egen tuner til tv.
    Jeg ville også gått for en Core 2 duo, Intel E8400 er et godt valg. Enig i at HD 4350 holder i massevis hvis den ikke skal spilles på.

Tvkort er ikke noe problem å sette opp til bruk med Mediaportal. Guidene er enkle å følge. Du får EPG for 14 dager og det er gode opptaksmuligheter i forhold til CDs pvr dekoder. Du har forskjellige kort for digital tv, DVB-S2 for parabol, DVB-C for kabeltv og DVB-T for bakkenettet. Canal digital anbefales for parabol og kabel, og du kan bruke rikstv cam-en til CD kabel og parabol eller rikstv. Den er raskere enn Dilog som er den billigste.

Blu-ray er ingen problem å se på PC, men skal du dekode de høyoppløste lydformatene blir det fort dyrt. Et slikt lydkort koster ca. 2500kr.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville evt. gått for HD4550, HD4350 er litt svakt til HD materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ser det er kommet veldig mange svar siden sist jeg skrev her, og det har blitt en del diskusjoner.

Men vi kan vel konkludere med at blu-ray koster forholdsvis mye ekstra, og jeg tror ikke min TV med innebygde høytalere vil ha så stor nytte av en blu-ray spiller. Tror jeg heler ikke har ytret noe stort ønske om blu-ray:P.

Min PC må klare dette;

1. Ta opp TV som har nesten like bra kvalitet som å se på vanlig kabel-TV.
    2. Spille av DVD uten noe som helst problem og med lik kvalitet som dagens DVD-spillere. (Gjentar; trenger IKKE blu-ray).
    3. Brenne DVD-materiale.
    4. Surfe på nettet.
    5. Spille av musikk, filmer, vise bilder o.s.v fra datamaskinen.

Punkt 4 og 5 stiller jo så si ingen krav til PC hardwaren. Punkt 1, 2 og 3 har jeg mindre greie på, men en vanlig PC greier jo punkt 2 og 3 fint. Da er jo spørsmålet hvor mye oppløsningen på TV-en har å si i forhold til en vanlig dataskjerm? Punkt 1 er jeg veldig usikker på, holder det å sette inn et TV-kort? Vil et TV-kort gi like bra opptak som det ville vært å sett det direkte?

PS: Har planer om å bruke TV-en vanlig, altså se på TV uten å gå via PC-en. Hvordan kan jeg switche mellom vanlig TV og å bruke TV-en som en dataskjerm?

Hardware.no - Prisguide

Går det an å ta utgangspunkt i dette oppsettet og legge til et TV-kort?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Ville evt. gått for HD4550, HD4350 er litt svakt til HD materiale.
    Så vidt jeg vet er det på dette området egentlig ingen praktisk forskjell mellom 4550 og 4350. I hvert fall så lenge man ikke snakker om en enkelt videoavspilling, men de kraftigere kortene skal vel også kunne dekodere omså to videoer samtidig selv om bitrate er høy, hvilket vel ikke er så aktuelt for de fleste (mao. har du tenkte å spille av to Blu-ray samtidig?). I likhet med 4000-serien ellers er det også støtte for 7.1 LPCM via HDMI på både 4350 og 4550.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meg123
    Men vi kan vel konkludere med at blu-ray koster forholdsvis mye ekstra, og jeg tror ikke min TV med innebygde høytalere vil ha så stor nytte av en blu-ray spiller. Tror jeg heler ikke har ytret noe stort ønske om blu-ray:P.
    Hvilken TV har du forresten?

1. Ta opp TV som har nesten like bra kvalitet som å se på vanlig kabel-TV.
    Hva er din kilde for tv-signal? Vet du om din kabelleverandør e.l. har planer om å gå over til en digital løsning? Har du per i dag noen form for dekoder?

PS: Har planer om å bruke TV-en vanlig, altså se på TV uten å gå via PC-en. Hvordan kan jeg switche mellom vanlig TV og å bruke TV-en som en dataskjerm?
    Litt avhengig av svarene på de tidligere punktene...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDL-32V4000 (KDL32V4000) : TV og projeksjon : Sony

Det er TVen jeg har uten tilleggsutstyr.

Har ingen form for noen dekoder, kun en ledning som blir puttet inn i TVen.

Grunnpakken - Canal Digital NO

Har denne standare grunnpakken fra canaldigital, og tror jeg kommer til å beholde den, hvis det dere ikke har noen andre veldig gode tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er en analog løsning er det hele ganske enkelt. Bare vær obs på at HTPC-bruk og opptak blir en del mer komplisert ved overgang til digital løsning. Vet ikke hvilke planer CD har for å flytte kunder over på dette, eller om de kommer til å fortsette å holde liv i de analoge anleggene også i lengre tid.

Må vel ellers si at jeg har ramla litt av når det gjelder hva som blir anbefalte analoge kort nå i dag.

Videre var det spørsmålet om svitsjingen mellom tv og pc.... En løsning er såklart bare å splitte fra kontakten på veggen med et T-ledd slik at det går en kabel til TV-en og en til PC-en. Videre bytter du bare hva du skal ha som innkilde på TV-en. Mest hensiktsmessige blir vel å bruke hdmi eller vga mellom pc-en og tv-en.

Når det gjelder pc-en som er skisset blir et spørsmål hvilke krav man setter til støynivå, samt krav til utseende på pc-en. Antec Sonata III er for så vidt et greit pc-kabinett i henhold til en vanlig pc og strømforsyningen som følger med gjør at pakken i henhold til prisen er for så vidt ok. Følger vel med en 120mm med tre hastighetsvalg i kabinettet. Hvis støy ikke er så farlig, og ei heller utseendet på den, er kabinettet ok.

Videre blir vel dette en pc satt opp med Intels boxed-kjøler, som lager en del støy hvis prosessor har vært belastet en stund, og når det gjelder grafikkort ville jeg ha satset omså på et litt svakere kort og vifteløst. Fordelen med at dette er en helt standard løsning er at man kan gjøre tilpasninger etter hvert som økonomien tillater det.

Mulig også et hovedkort basert på Intels G45-brikkesett hadde vært en god nok løsning for deg. Her har man en del hovedkort til under tusenlappen med HDMI for den integrerte grafikkprosessoren, som for så vidt også kan akselerere h.264 (dog ikke så mye erfaring med X4500 i htpc-sammenheng i praksis, men førsteinntrykket har vært "greit nok" og tror mange vil leve fint med løsningen...). G45-hovedkort finner du til under tusenlappen fra aktører som Gigabyte, Asus, Intel, MSI m.fl. Her vil du ha muligheten til å slenge på et dedikert grafikkort senere om det skulle være nødvendig.

Eksempel på hovedkort kan være dette: Hardware.no - Prisguide

Mer info om det: Intel® Desktop Board DG45ID - Overview

Velger du et slikt hovedkort vil du ha spart noen hundre kroner kontra P35-hovedkortet + grafikkortet. Kanskje da lagt noen kroner i å få et Antec Remote Silver + en kurant PSU? Da har du en fjernkontrolløsning også, uten at jeg vet hvordan den er i praksis. Antec Remote Silver + strømforsyning blir vel i overkant av 1500 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantien er gått ut, så har jeg jo åpnet den og tatt ut komponentene. Tenkte jeg skulle prøve å kjøpe en 300 kroners brenner å sette i selv, burde vel funke det siden det er en standard dvd brenner.
    Garanti spiller nødvendigvis ingen rolle når det er snakk om konsumentkjøp. Reklamasjonsrett er da et viktigere stikkord, og reklamasjonstiden for denne typen produkt er fem år. Eneste her som ikke kunne være dekket av reklamasjonsretten er evt. vifte og fjernkontroll, som er ting som mer kan "slites".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Blu-ray er ingen problem å se på PC, men skal du dekode de høyoppløste lydformatene blir det fort dyrt. Et slikt lydkort koster ca. 2500kr.
    Hva slags lydkort er dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hva slags lydkort er dette?
    Asus Xonar. Min pc gjør om dts-hd master til dts. True hd gjør den ikke om til dolby digital, vet ikke om det går heller, har ikke forsket på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus Xonar. Min pc gjør om dts-hd master til dts. True hd gjør den ikke om til dolby digital, vet ikke om det går heller, har ikke forsket på det.
    Hvordan kobles dette lydkortet til en surround-receiver for å få 7.1 kanals-lyd?

Er det ikke bedre med et hovedkort (f.eks. basert på Intel G45) med HDMI rett ut?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvordan kobles dette lydkortet til en surround-receiver for å få 7.1 kanals-lyd?

Er det ikke bedre med et hovedkort (f.eks. basert på Intel G45) med HDMI rett ut?
    Jeg har ikke dette kortet selv for jeg har ikke forsterker med hd lyd, men det kobles opp til forsterker via hdmi kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstått riktig vil disse delene være det beste alternativet:

AMENTIO / INTEL „ICEDALE“ MATX LGA775 G45 BOX - hovedkort med skjermkort 1002,-

Hardware.no - Prisguide - ram, harddisk og DVD-brenner 1183,-

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk - kabinett 1179,-

I tillegg må jeg ha en prossesor og en strømforsyning, i tillegg til TV-kort.

Vil dette bli en fullverdig HTPC som takler mine krav?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstått riktig vil disse delene være det beste alternativet:

AMENTIO / INTEL „ICEDALE“ MATX LGA775 G45 BOX - hovedkort med skjermkort 1002,-

Hardware.no - Prisguide - ram, harddisk og DVD-brenner 1183,-

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk - kabinett 1179,-

I tillegg må jeg ha en prossesor og en strømforsyning, i tillegg til TV-kort.

Vil dette bli en fullverdig HTPC som takler mine krav?
    Ja, det vil nok gå bra det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt opp i pris må jeg gå på prossesoren hvis den ikke skal bli en flaskehals?

Hardware.no - Prisguide - CPU/prosessor

Regner jeg må velge blant prossesorene i linken ovenfor, altså med sokkel LGA 775.

Hvilke CPUer med ingen/lavt støy er å anbefalle?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er analog kabeltv du har, så kjøp et eksternt tvkort til Pc'n.

De integrerte fungerer dårlig pga alle de elektriske forstyrrelsene inne i Pc kabinettet. Dårlig signal, kornete/støyfullt bilde, masse kanaler du ikke finner osv blir resultatet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt opp i pris må jeg gå på prossesoren hvis den ikke skal bli en flaskehals?

Hardware.no - Prisguide - CPU/prosessor

Regner jeg må velge blant prossesorene i linken ovenfor, altså med sokkel LGA 775.

Hvilke CPUer med ingen/lavt støy er å anbefalle?
    Denne burde klare jobben, Intel Core 2 Duo E5200. Så kan du overklokke den til 3ghz uten problem.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •