PowerDVD -bildet henger seg, lyden forsetter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PowerDVD -bildet henger seg, lyden forsetter

Etter 20-30min så henger blueray bildet seg -det hakker fram og tilbake på samme sted, mens lyden forsetter som den skal.

Prøver å lukke poweDVD og starte på nytt, men d hjelper ikke. Har ikke funnet noen annen løsning enn å restarte pcen, så kan jeg få se nye 20-30min.

Hvordan løser jeg dette?

HW:
    Asus P5Q pro, Intel E8400, 4gig ram, Blu-ray GGW-H20L, HiSdigital Radeon HD 3450 256MB, Digital Everywhere FloppyDTV-S2

SW:
    XP, PowerDVD Ultra v.8 (dvd og blueray), DVBviewer (tv biten)

Fikk et annet "problem" også. Så på en blueray film, satte den på pause -prøvde å starte DVBviewer for å sjekke hva som gikk på tv. Da fikk jeg svart skjerm og lyd på alle kanalene..

Er det slik d vil være når jeg har en blueray vist via PowerDVD i baktrunnen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel noe med codec eller renderer. Kan oppleve samme problemet med cyberlink sin h.264 codec når jeg ser på HD-kanaler iblant. Bildet hakker frem og tilbake.
    Hjelper da å skifte kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjelper det ikke engang å lukke powerDVD og startet den opp igjen -da får jeg kun et sort bildet.

Må restarte pcen for å få tilbake bilde. Etter nye 20-30min henger det seg igjen.

Tempen i skjermkortet ligger på 37 grader når jeg surfer som nå, etter 10min m blueray er tempen 41grader..

Når bildet henger seg står d å hopper mellom 2 bilder -fram og tilbake. Lyden tas ut fra hovedkortet, så antar at det er grunnen til at lyden fortsetter å funke som det skal

Antar derfor at det har med skjermkortet å gjøre, er d rett å slett for dårlig eller hvordan kan jeg fikse d?

Ric: codec eller renderer... hva bør jeg prøve ut da?

Tips mottas m takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •