Problemer med 7.1 lyd fra ATI 4650 via hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med 7.1 lyd fra ATI 4650 via hdmi

HAr akkurat fått meg ny receiver her med hdmi inn (onkyo 876) og kjøpte i den anledning et nytt skjermkort som kan sende 7.1 i pcm . Problemet er at jeg ikke får mulighet til å få surround, verken 5.1 eller 7.1 Jeg får kun valgt stereo når jeg velger speaker oppsett.
    Har et Sapphire 4650 kort med hdmi adapter som følger med. Og bruker siste catalyst driver pakka fra ati. Ellers kan jeg nevne at htpcen har et Asus P5E-V HDMI hovedkort med en intel core 2 quad på 2.4 ghz og 2gb ddr2 ram. Kjører windows vista 64bit

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en ATI HDMI AUDIO driver.. funket dårlig Det var Realtek HD audio driver R211.

Så det var flere som slet med at de kun fikk velge stereo på speakers når man var inne i Sound mixern i windows. Er ganske irriterende dette her.
    Yamaha RX-V663 and ATI card will not transmit HDMI audio, email ATI and Yamaha! - AVS Forum (desverre funker ikke det de gjorde i denne linken for alle.)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LØST. Gud veit hva som er annerledes i denne patchen men fant en ATI HDMI driver 213 og nå funker det endelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du sende en link til skjermkortet du har hos komplett eller an annet nettbutik?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter og sliter med HD 4670 kortet. ser ut som jeg kun får PCM 2.0 lyd til forsterkeren (AVR 255), hvertfall ifølge displayet på forsterkeren.

det jeg egentlig vil er å få pass-through av DTS og AC3, men når jeg velger dette, blir det helt stille. noen som har fått til dette? eller lar det seg rett og slett ikke gjøre...

har forresten windows XP

edit: har nå fått det til, vha. "Output SPDIF as PCM". Har dette noe å si for lydkvaliteten? Forsterkeren min oppfatter det som DTS og DD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •