Nok et FFDShow problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok et FFDShow problem

Jeg har nå satt opp en enkel HTPC med Athlon 1.6+, Geforce 4200 og 512 mb minne.
    Har så lagt inn Zoomplayer 3.31, nyeste ffdshow og WinDVD 5.01 (for codecs). Meeen så fryser bildet under dvd-avspilling hele tiden. Flere har det problemet ser jeg, men ingen av tipsene for å fikse funker. Helt til å begynne med kræsjet ZP umiddelbart når jeg startet en dvd. La så inn DVXPAL=1 i registeret og da kræsjet ikke ZP. Men til forskjell fra andre, så fryser bildet nå istedet etter 2 sekunder. Uten at jeg gjør noe som helst. Bildet fryser ikke hvis jeg i tillegg legger inn Intervideo Refine-filter, men da flimrer bildet verre enn en filmavis fra 1910. Har også lest at man må sette Abstract DMO filter til null, men kan ikke finne noe slikt filter noe sted. Noen?
    Ser at mange bruker Sonic sin codec og det går tydligvis bra. Hvordan er kvaliteten på den i forhold til WINdvd? Og kan jeg laste ned en trial noe sted for å teste?
    Men mest av alt: har noen en løsning på dette irriterende ffdshow/ZP/windvd-problemet?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du må bruke nyeste ffdshow, men "rett" ffdshow... Er beskrevet hvilken versjon du trenger i en annen tråd...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Abstract-filteret til WinDVD? Det skal brukes for å få ffdshow til å fungere.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg slår det på, men Zoomplayer kræsjer likevel. Sikkert fordi at når jeg avslutter windvd og starter det igjen, så er abstraktfilteret avslått. Hvordan får jeg det til å stå på permanent?

Prøvde også med Cineplayer, men det funker fanken meg heller ikke. Får bare feilmelding om at Cineplayer-codec og ffdshow ikke funker sammen. HTPC er sannelig ikke for de utålmodige

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart at du ikke får dette til hvis du har fulgt guidene her...
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5764
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2518

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et nytt ffdshow problem tror jeg!
    Når jeg åpner en vob fil i Zomm Player fungere det som det skal! ffdshow å heile pakka! Men hvis jeg skal prøve å åpne ei DVD mappe heller en DVD plate.... får jeg bare lyd men ikke bilde...

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av problemet. Det var Abstract som var problemet. Men ikke i WInDVD der mine innstillinger ikke ble lagret. Jeg måtte derimot legge inn Abstract sammen med ffdshow under "Additional filters" i ZP. Da funket det. Fikk ikke hangup når jeg resiza heller. Men jeg fatter ikke hvorfor Abstract skal spille inn på noen måte og skape problemer i ZP.
    Fikk det til å funke med Cineplayer også, men kvaliteten var klart underlegen WinDVD, så jeg droppa det fort.
    Nå må jeg bare skaffe meg en bedre HTPC enn 1600+. Ble bare hakking. Blir vel en 2800+ tipper jeg. Det skulle gjøre susen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sto vel i guiden :wink:
    Then fire up ZoomPlayer and go to options. There you need to choose Intervideo's filter for video, ffdshow and a filter in the same window as ffdshow (it's called additional filters) by the name of DMO_V InterVideo Abstract.
    Bra du fikk det til, vi trenger ikke noen uløste ffdshow-problemer

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det var dtt tips som hjalp meg ja, Mirage Takker.

Nå er ny maskin bestilt. Ble:

XP2800+
    EPoX EP-8RDAEi hovedkort
    512 mb ram
    Sapphire 9600SE
    Samsung 120GB 5400rpm HD i SilentDrive

Nesten like rå som hovedpc'n min :P
    Men, men..Kostet ikke rare greiene

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt svak prosessor etter min mening. Du burde satset på en minimum 3 gig P4 med to 256-minnebrikker for dual channel. Det er det som funker best på ffdshow.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det og hadde tenkt det, men det ble alt for dyrt med P4. Trangt med penger for tiden. Nesten 1000 kr. mer for P4 2.8GHz. Penger jeg bedre kan bruke på andre ting. Tv-kort f.eks når den tid kommer. Tipper XP'n vil gjøre en god nok jobb jeg. Ser andre klarer seg godt med det. Får se om jeg kanskje kan få klokket den opp noe hvis det trengs.
    Eller er det noen der ute som sliter med ffdshow på en XP 2800+? Ikke at det vil forandre noe. Sakene er bestilt uten mulighet for retur.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig mange htpc entusiaster anbefaler p4, mere p4 og bare p4.

Hvordan yter:
    * en XP-M 2400+ klokket til 2500mhz (realistisk overklokking)
    * en athlon64 3000+ (512cache) lett overklokket
    * en athlon64 3200+ (1mb cache) lett overklokket

i ffdshow i forhold til f.eks en p4 3.0?

DrE

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 2600, og overklokking var noe jeg lekte med en stund, men jeg godtar ikke noe annet enn 100 % stabilitet, så jeg ga det opp. Den er et godt hakk for langsom til å klare det jeg vil ha til høsten (når jeg går over til P4 og gir HTPC-en til min datter på 7 år - en 2600 er passelig for spillene ungene bruker) - nemlig resize pluss dScaler sharpness pluss Denoise3D. I motsetning til den idiotiske reklamen til Dell (med super-PC til kabal) kjenner jeg ingen som angrer på at de kjøpte for rask pc. Men jeg har selv angret et par ganger, og bekjente angrer stort sett hele tiden, på kjøp av noe som er for tregt.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener at 2800XP+ blir for tregt til Dnoise3d, unsharp, rezise (og andre ting i ffdshow som folk bruker)?

Skulle gjerne hørt svaret på det DrErling spør om også. Noen som har erfaring med Athlon 64 til HTPC?

Har kanselert ordren min. Dere gjør det po**** ikke lett! :P

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet ZP/ffdshow på min P4 2.8 PC800. Kjørte resize 1280x720, Gradual denoise og dnoise3d. Det ble en begredlig erfaring. Maskina ble faktisk for treg. "Prosessor 1" kjørte på ca.60-70%, mens "Prosessor 2" kjørte hele tiden på 100%. Dette førte til en del drop-out av frames.

Må seriøst revurdere mitt kjøp av HTPC. Skal sjekke om jeg ser noe forskjell med resize eller ikke på en AE500 lcd. Det gikk bra med frameraten uten resize, men det var ikke for mye kapasitet ledig da heller. Dette til tross for at jeg har klokka forsiktig opp til 3GHz.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting forandrer seg fort her

Grunnen til at det hakket var fordi jeg kjørte masse dill i bakgrunnen. Etter er forfriskende restart så ble det ikke noe hakking. Cpu-usage ligger på ca.60%. Klokka opp til 3.1GHz og da ligger den mellom 50-60%. Så en P4 2.8 GHz til skulle nok gjøre susen. Og dagens P4 2.8c klokker lett opp til 3.1 GHz og høyere uten stabilitetsproblemer.

Så da ble det iallefall P4. Så får jeg heller la være å spise en måned. :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt fjellvettreglene? "Lytt til erfarne HTPC-folk" og "Det er ingen skam å snu". :wink: Tro meg, du vil ikke angre. Dessuten er knekkebrød og peanøttsmør ganske billig.

Jeg stilte spørsmålet om Athlon 64 på avforum.com og fikk til svar at det var bedre enn standard Athlon, men dual channel P4 var likevel bedre. Så det blir nok det på meg til høsten...

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg var selv inne på avsforum.com nå og leste en lang tråd om AMD vs P4 og det ser ikke ut til å være tvil om at P4 er det beste valget. Så nå er valget definitivt falt på en P4 2.8, så får vi se hvor mye jeg får klokket den.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner noen linker til tester/artikler som underbygger påstandene deres. Det er derimot ikke alle som finner dette selv, og som dermed er pent nødt til å ta deres ord for god fisk. Husk gutter, det er mange forskjellige folk på forumet.

Jeg har lett litt rundt omkring, og mitt inntrykk er at Athlon64 følger P4 i det meste, bortsett fra akkurat enkoding av mediafiler, og forskjellige operasjoner på audio/videofiler. Akkurat det som er viktigst i en HTPC.

Så da faller valgene på p4 for maskiner som skal drive heftige resize`inger og filtre.

(leste noen tester på tomshardware og anandtech)

DrE

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste stedet er HTPC-forumet på avsforum.com, særlig denne tråden:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=246752

Den er på over 1000 innlegg, så du får selv se om du vil tro meg på mitt ord eller gå igjennom den... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •