Skjerminstillinger for PC bilde på Sony W4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjerminstillinger for PC bilde på Sony W4000

Dette har kanskje vært oppe før, men fant ikke noe nytting med søkfunksjonen.

Har en Sony W4000 som jeg ønsker å kjøre PC bilde over. Har dette skjermkortet i PC Hardware.no - Prisguide - Asus EAH3650 SILENT/HTDI/256M koblet med HDMI kabel til tv.
    Når jeg kjører 1280x1024 så er det bra bilde på skjermen. Men endrer jeg denne til 720P eller 1080P med forskellinge oppløsninger (24/25/30/60) så får fargene et rød/rosa skjær. Ser ut til at skjermkortet ikke sender ut alle fargene eller at skjermen ikke takler dette. Spesielt rødt i bilder får masse "overstyringer". Fargdybden er satt til 32 bit.
    Har forsøkt både i 1:1 pixel og normal med overscan i skjermdriver med samme dårlige resultat.
    Benytter siste ATI driver.

Er det noen som har vært borti dette eller har tips til hva jeg skal prøve for å komme videre? Er det noen innstilliger på TV som må endres? Er det noe på skjermkortet jeg må endre?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Nei, det hjalp ikke mye.
    Jeg har ikke noe problem med å få skjermbildet til å fylle hele skjermen enten med 1:1 pixel aktivert og 0 i overscan, eller 1:1 pixel deaktivert og litt overscan på. Bilde blir like dårlig uansett.

Uten å få dette til så er det kroken på døra for å kjøre dette som HTPC. Bare 1280x1024 (som blir veldig bra) er det jo totalt bortkastet med en slik skjerm.

Trenger hjelp her!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet en løsning på dette problemet? Har du prøvd ymse skjermoppløsnings-programmer?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert gjort dette men:

HDMI: Set Screen resolution to 1920x1080 and refresh rate to 50Hz, then set TV on Full Pixel mode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •