Canal Digital vil ikke selge kort til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital vil ikke selge kort til HTPC

Har vanlig (SD) parabol abonnement hos CD. Prøvde å kjøpe et abonnement på HD hos CD i dag, men de vil ikke selge abonnement uten å selge en av sine HD-mottakere. De ville ikke selge kort til bruk for innebygde tunere i TV eller HTPC.

Jeg har inntrykk av at det er en del HTPC CD parabol-brukere på forumet. Hvordan har dere fått tak i kort? Er det en ny politikk fra CD at de krever deres mottakere? Kan kort for CD mottakere brukes i andre lesere for HTPC? Hvis kortet ikke er paret, kan man jo se på dette som et dyrt kort... 1500 kr for deres billigste HD mottaker... Kanskje man kan skru ut CAM'en og gjenbruke den også?

Jeg ønsket meg alt i en HTPC. Dersom jeg må bite i gresset og gå for en HD-PVR, er jeg ikke interessert i en som har fått så dårlig kritikk som CD sin.
    Nå sank CD noen hakk på min vurdering.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke HD abbonement på kanaldigital lenger.
    Kun HD mottaker.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten pairer ikke CD kortene, slik jeg har skjønt det (de sier de skal - men har ikke gjort dette slik jeg har forstått det).

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått dette så inngår HD-kanalene i kanalpakkene uansett. Kjøper man en SD-dekoder får man ikke sett dem, kjøper man en HD-dekoder får man sett dem. Ergo kan du kjøpe en billig SD-dekoder med f.eks familiabonnement og putte kortet i HTPC'n din og se HD-kanaler så det spruter.
    Merk: Jeg har ikke testet dette selv, men en så sikker på det som man kan bli uten å ha forsøkt Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant....

Da tror jeg at jeg skal gjøre et forsøk med dette i jula.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Slik jeg har forstått dette så inngår HD-kanalene i kanalpakkene uansett. Kjøper man en SD-dekoder får man ikke sett dem, kjøper man en HD-dekoder får man sett dem. Ergo kan du kjøpe en billig SD-dekoder med f.eks familiabonnement og putte kortet i HTPC'n din og se HD-kanaler så det spruter.
    Merk: Jeg har ikke testet dette selv, men en så sikker på det som man kan bli uten å ha forsøkt Lykke til.
    Det ser ut til å stemme. Det er ganske mange HD-kanaler i grunnpakka nå. Tidligere var det et eget abbonement med HD-kanaler som krevde at man kjøpte HD-dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For hva det er verd kan jeg bekrefte dette. Jeg har CD Family med et kort fra 2002 og ser HD-kanaler gjennom HTPCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD på CD

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Alt det du skriver stemmer.
    Jeg kjører nå min HTPC på et CD SD kort mens den simple HD dekoderen har det nye "HD" kortet. Begge kortene går om hverandre og begge dekoder HD-kanalene via mitt Digital Everywhere kort og ut på Media Portal.

Man må kjøpe dekoder for å få kort og dekoderen er bundet til kortet men ikke omvendt. Man kan altså bruke kortet i hva som helst. HD kortet fikk jeg i Juni '08.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •