HTPC Vs Bluray spillere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Om du slår av og på denne prosesseringen (både ATI & nVidia) er det klart som solen at begge forringer bildet. Bare prøv... :-D
    Jeg bruker kun deinterlacingen på kortet resten er huket av til å være slik avspilleren sender ut bildet. Jeg har latt kortet ta full kontroll også uten at det gjør bildet værre. Sikker på at det ikke er software avspilleren du bruker som skaper problemer?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Finnes det en avspiller under Windows som kan spille av H.264 m4v filer med AC3 passthrough (rippet under Handbrake)? Hvis ja, så er jeg ytterst interessert å vite hva da.
    Bruker du vista eller xp?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en avspiller under Windows som kan spille av H.264 m4v filer med AC3 passthrough (rippet under Handbrake)? Hvis ja, så er jeg ytterst interessert å vite hva da.
    ffdshow skal takle det, bruk f.eks. Zoom Player (min favoritt) eller Media Player Classic.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madamen bruker Vista (hun synes det er så enkelt), men jeg bruker XP (bevisst).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    ffdshow skal takle det, bruk f.eks. Zoom Player (min favoritt) eller Media Player Classic.
    Jøss. Det er jo som å gå 5 år tilbake i tid. Men, takker for tipset. Skal prøve det. Brukte ZP / ffdshow i tidenes morgen. MP Classic spiller IKKE AC3 passthrough fra M4V-filer kodet med H.264.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Madamen bruker Vista (hun synes det er så enkelt), men jeg bruker XP (bevisst).
    Jeg anbefaler vista 64 med kun coreavc og ac3filter. Da funker alle 264 filmene helt fint gjennom mediaplayer 11. Har aldri ett problem med avspilling av 264 format eller avchd. Prøv så skal jeg love deg at du blir fornøyd.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Jeg anbefaler vista 64 med kun coreavc og ac3filter. Da funker alle 264 filmene helt fint gjennom mediaplayer 11. Har aldri ett problem med avspilling av 264 format eller avchd. Prøv så skal jeg love deg at du blir fornøyd.
    CoreAVC er et greit alternativ på tregere maskiner, men det gir ikke like bra bilde som feks ffdshow (coreavc bruker mindre CPU-ressurser pga at den tar "snarveier" i dekodingen)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    CoreAVC er et greit alternativ på tregere maskiner, men det gir ikke like bra bilde som feks ffdshow (coreavc bruker mindre CPU-ressurser pga at den tar "snarveier" i dekodingen)
    Nå regnes den som den beste dekoderen som er. Har testen den opp mot originale bdfilmer og samme film i bra rippa h264 format uten å se noe forskjell.

Men jeg skal ta en test nå å se om den er bedre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og får man AC3 passthrough på *.m4v filer kodet med H.264?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strengt tatt er det vel codecen som bestemmer om streamen skal dekodes eller routes videre, ikke selve spilleren. Har ikke vært borti handbrake før. Høres ut som smarte greier :-D

Prøvd AC3 filter? Den sender i allefall passthroug (DTS - DD) på alle filene jeg har prøvd å spille av...

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Poenget (slik jeg ser det med avspilling av BD plater), er å sende signalet fra kilden mest mulig urørt. En BD plate er "top notch" og trenger ingen spesiell bildebehandling.

Da skulle det være ett fett om man sender signalet fra en BD spiller eller en HTPC. 24fps eller ei.
    -Det er jo netopp dette vi diskuterer....PC slik det er i dag har ikke en vell fungerende "source direct"....Verken på lyd eller bilde.

-Og hvorfor skulle den "perfekte" masteren på BD plater bli spilt av med bedere kvalitet på PC kontra standalone spiller?Under de forutsetninger at BD avspilling via PC slik vi diskuterer her hadde fungert i praksis.

Så da skjønte du poenget mitt med å påpeke ditt eget utsagn :"BD avspilling via HTPC gruser standalone spillere"??? Dette faller simpelten på sin egen urimelighet.

Så da spør jeg igjen...:

- Hvilken teori har du om ditt eget utsagn : "pc gruser en standalone spiller når det gjelder bildekvalitet på BD"?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta komponentene som er i en heftig pc og sammenlign det med di delene som er inne i en bd spiller. Skjermkortet mitt er jo like stort som en standalone bd spiller. Se hvor pinglete skjermkort delen i en bd spiller er i forhold, samme gjelder lyddelen, asus xonar lydkort kontra "lydkortet" i en spiller

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Striky. Ffdshow var ganske bra, men det var jo ikke måte på hvor mange innstillinger det var der da. Her er det mye tweaking på gang 8)

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk...:???:

Jeg har forståelse for at store neon-fargede kort og tweaker helve.. er stor stas for PC-onanister.Men hjelper lite og er unyttig informasjon så lenge ikke en teoretisk forklaring på hvorfor dette fungerer bedre i praksis enn en standalone spiller.Som er tema i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Sukk...:???:

Jeg har forståelse for at store neon-fargede kort og tweaker helve.. er stor stas for PC-onanister.Men hjelper lite og er unyttig informasjon så lenge ikke en teoretisk forklaring på hvorfor dette fungerer bedre i praksis enn en standalone spiller.Som er tema i denne tråden.
    Det er vel fordi komponentene i en bra pc er bedre enn di i en 3000 kroners spiller. Bildebehandling og lyd er bedre. Det vil si at en pc er på en måte en high end spiller.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    -Det er jo netopp dette vi diskuterer....PC slik det er i dag har ikke en vell fungerende "source direct"....Verken på lyd eller bilde.

-Og hvorfor skulle den "perfekte" masteren på BD plater bli spilt av med bedere kvalitet på PC kontra standalone spiller?Under de forutsetninger at BD avspilling via PC slik vi diskuterer her hadde fungert i praksis.

Så da skjønte du poenget mitt med å påpeke ditt eget utsagn :"BD avspilling via HTPC gruser standalone spillere"??? Dette faller simpelten på sin egen urimelighet.

Så da spør jeg igjen...:

- Hvilken teori har du om ditt eget utsagn : "pc gruser en standalone spiller når det gjelder bildekvalitet på BD"?
    Om du legger merke til alle testene som er foretatt av BD spillere rundt omkring, er det svært lite forskjell i bildekvaliteten på avspilling av BD plater. Det eneste jeg sitter med inntrykk av, er at noen har bedre sortnivå og dybde. Å si at en pc gruser en hvilken som helst spiller blir kanskje å ta det litt langt, men den har i alle fall forutsetninger for å gjøre det minst like bra, og bedre.

En pc har mye kraftigere hardware enn en BD spiller. Software på bildesiden fungerer utmerket p.d.d. Så vi kan heller vri litt på det, hva er det som gjør en PC dårligere enn en standalone BD spiller når det gjelder kvalitet?

ALT ligger til rette for at BD-bilder skal bli bedre på en pc, så lenge postprosessering er avslått (For noen blir det kanskje bedre med denne på. Det kommer jo an på øyet som ser). Lyden er nå også på plass. Passthrough fungerer på Asus Xonar, dermed er pcen en fullverdig komponent til HD kinoen.

Noen vil si at det er galskap å bruke så mye penger på et lydkort. Men bruker man maskinen til alt, som musikk, spill, film og tv med mer, må man jo se på helheten. Den er med på å erstatte en BD spiller, cd spiller, nettverkspiller, set top bokser, streamenheter og eventuelt en spillkonsoll og en dvd spiller. Kanskje enda flere komponenter også.

Mitt store poeng i denne tråden er at en PC kan brukes til alt, og kan kvalitetsmessig erstatte de fleste andre bokser man har stående.

God Jul! :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •