HTPC, analog lyd ut - Hva med DRM?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC, analog lyd ut - Hva med DRM?

Hei.

Jeg driver og lager meg en HTPC med Asus Xonar HDAV1.3 (ennå ikke kjøpt inn) og BD-spiller som jeg skal koble til et anlegg. Jeg hadde først planer om å kjøpe meg en Onkyo TX-SR606, men nå sier fattern at jeg kan få hans Thule Audio PR250B og da sier jeg ikke nei takk. Jeg har kun stereo effektforsterker så noe kringlyd blir det ikke med det første.

Mitt spørsmål er som følger: Hvordan er det med DRM hvis jeg bruker de analoge utgangene på lydkortet? Er det kun HD-lyden/kringlyden som er beskyttet av DRM og krever HDMI eller vil jeg ikke engang få stereolyd fra analoge utganger på lydkortet? Gjelder det samme for eventuelle optiske utganger?

Jeg skal nok klare å finne en snarvei hvis jeg må, men det hadde vært kjekt å vite på forhånd.

Hvis noen har tips til andre lydkort som gir god lyd så tas de imot med stor takk. Det kan kanskje være en idé å gå for deluxe-versjonen om jeg i fremtiden skulle finne på å få meg en effektforsterker som takler surround så jeg slipper å kjøpe nytt lydkort/forforsterker når den tid kommer?

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får svare på mitt eget spørsmål her i tilfelle noen andre lurte på det samme.

Jeg kjører nevnte Asus-kort, stereo, med digital coax til forforsterker og får lyd på bluray-filmer. Total media theatre sier i fra om at systemet ikke er HDCP compliant, men for meg har det ingen annen konsekvens enn at jeg må trykke "OK".

Hvis noen lurer så kan jeg forsøke å kjøre surround ut og se hva den sier da, men siden jeg selv ikke har surround har jeg ikke giddet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •