Trådløs router til trådløs router..TRÅDLØST!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs router til trådløs router..TRÅDLØST!!!

Jeg har en Denon surround reciver ( AVR-3808 ) som står i stua, sammen med ps3 som jeg tror ikke kan dele den trådløse delen, og med den vil jeg på nett for å høre internett-radio og spille blant annet mp3 fra pc-nettverkett mitt.
    Jeg har en trådløs router D-link DI-524 og en D-link DIR-635.
    DIR-635 står i andre etasje med nettverkskabel direkte til nextgentel routeren.
    Planen å ha kabel fra AVR-3808 og inn i DI-524.. som igjen sender den trådløst til DIR-635.. og så ut i mitt nettverk og til internett.
    Problemet er at jeg finner ikke ut hvordan jeg skal sette nøkkel UT fra DI-524.
    Det må vel bli fra lan til lan...wan går vel ikke trådløst?
    Er ett alternativ trådløst accesspunkt?? eller blir det samme problem???
    Finns det noen lettere løsning?? eller er det noen løsning i det hele tatt? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ihvertfall slå av dhcp på di-524 for å få det til å virke. Da vil denne fungere som en switch med trådløs funksjon.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet her :?
    Er ikke poenget å streame radio og mp3 TIL receiveren i stua?
    Og hvorfor da ikke streame til PS3 og koble den med HDMI eller optisk til receiver?
    Skjønner ikke helt at du mener å streame andre veien?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet her :?
    Er ikke poenget å streame radio og mp3 TIL receiveren i stua?
    Og hvorfor da ikke streame til PS3 og koble den med HDMI eller optisk til receiver?
    Denon AVR-3808 har internett radio og spiller av mp3 lydfiler fra memorystick og fra lan.
    Man kan oppgradere programvaren i forsterkeren via nettet også.
    Jeg har brukt ps3 til å spille av mp3 fra lan..men Denon er lettere å bruke, synes jeg da
    Jeg kan i tillegg styre forsterkeren ..kanalvalg, lydstyrke etc.... fra pc via lan.
    PS3 ER forresten tilkoblet forsterkeren med HDMI!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg mener at jeg vil ha kontakt mellom 2 routere... da blir det jo kontakt begge veier uansett. hvis man ikke setter begrensninger selv da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockMcRail
    Jeg mener at jeg vil ha kontakt mellom 2 routere... da blir det jo kontakt begge veier uansett. hvis man ikke setter begrensninger selv da.
    Jeg har den samme routeren selv og har prøvde å få den til å fungere sammen med en annen dlink router. Jeg klarte ikke å få signalet videre og noe av problemet da lå i at den ikke ville route om signalet videre, selv om den dukket opp i wireless menyen til dlink635. Hvis noen andre har oppskriften på hva som fungerer som wireless extender mot 635 så hadde det vært fint.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at dette er teknisk mulig å gjennomføre med denne type router. Jeg har noenlunde samme oppsett selv, men måtte gå til anskaffelse av 2x router som støtter DD-WRT firmware. Mulig du klarer deg med kun 1 stk router med DD-WRT firmware. Jeg følgte denne guiden. Se forøvrig DD-WRT for mer info om firmware og lignende.

Det er mye info om firmwaren, men det lett å gå seg vill i informasjonen også. Men dersom du får alt på bena, får du et veldig stabilt oppsett med utallige muligheter. Dette fra en, evt to, routere til ca 400-500 kroner. Jeg har hatt oppetid på 280+dager. Instalerte oppsettet for ca 280+ dager siden også.. :-D

For å forklare mitt oppsett, der alle er i samme nettverk og alle "ser" alle:

Router 1 - koblet til:
    -Internet
    -Stasjonær PC nr1 - ledning
    -Router 2 - Trådløst

Router 2 - koblet til:
    -X360 - ledning
    -Stasjonær PC nr2 - ledning
    -XBMC - ledning

Pluss endel trådløse aktører som er koblet på nettverket i tillegg da.

Nå streamer jeg nesten alltid internt i router 2, dvs jeg har ikke testet å streame musikk eller video gjennom den "brua". Men får nedlastingshastigheter på jevnt 1,1 - 1,2 MB/s på stasjonær pc nr 2, da skulle musikk å internett-radio gå veldig greit vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lignende løsning jeg endte opp med. Bruker en htpc (hjemmesnekra) og bridger via den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg uansett nødt til å ha samme kanal på begge routerene?
    Og kan man ikke åpne for en spesifik mac-adresse, for eksempel den ene routeren, som kan få tilgang UTEN nøkkel?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall samme kanal på mitt oppsett. Dersom du skal få det til, hadde jeg skrudd av sikkerhet, og heller brukt MAC-filtrering som du sier. Du må også skru av DHCP på den ene routeren, secondary routeren virker mest naturlig. Det kan også være lurt å endre den IP'en til routerene. Slik at du har f.eks. 192.168.0.1 på router 1 og 192.168.0.2 på router 2. Da kan du komme inn på setup på begge routerene uavhengig av hverandre. Bare pass på at DHCP ikke tildeler IP'en som router 2 har.

Videre er jeg veldig usikker på hvordan innstillinger osv bør være, siden jeg ikke har vært borti D-Link noe særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Jeg har ihvertfall samme kanal på mitt oppsett. Dersom du skal få det til, hadde jeg skrudd av sikkerhet, og heller brukt MAC-filtrering som du sier. Du må også skru av DHCP på den ene routeren, secondary routeren virker mest naturlig. Det kan også være lurt å endre den IP'en til routerene. Slik at du har f.eks. 192.168.0.1 på router 1 og 192.168.0.2 på router 2. Da kan du komme inn på setup på begge routerene uavhengig av hverandre. Bare pass på at DHCP ikke tildeler IP'en som router 2 har.

Videre er jeg veldig usikker på hvordan innstillinger osv bør være, siden jeg ikke har vært borti D-Link noe særlig.
    Det må vel i tilfelle være på lan-siden på router 2 at jeg må ha for eksempel 192.168.0.2!?!!
    For, som jeg tror, så kan ikke wan være trådløst?!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på DIR-635's Trådløsadminiistrasjon-bildet ser jeg den andre routeren's (DI-524) MAC-adresse, signalstyrke og kanal.(må vel være på samme kanal??)
    Men jeg kommer ikke inn på den :???:
    Begge routerene inklusive pc'er er på samme nett (LAN).
    Jeg må logge meg på (fra denne pc) DIR for å komme meg på internett.. og hvis jeg skal ha kontakt med Denon så må jeg logge på DI-524 :-/
    Jeg klarer heller ikke å pinge fra den ene router til den andre.. verken med den respektive router eller pc.. hmm..irriterende.
    Men det er vel ett eller annet med instillingene??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •