Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI / Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI / Canal Digital

Har byttet til Vista 64bit, og har 4 GB minne. Det gjør at Hauppauge MCE-150 tv-kortet mitt ikke funker lenger.

Tenker derfor å kjøpe et Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI og CAM. Har Canal Digital grunnpakke med HD kanaler.

Kan noen enkelt oppsummere hva som er fordeler og ulemper med dette kortet? Hva funker, og hva funker ikke?
    Funker HD kanalene nå?
    På bilder av kortet så ser det ikke ut som det har vanlig coaxial kontakt. Må en ha en spesiell kabel? Følger den med? Har vanlig coax inntak i veggen.
    Finnes det en frittstående software til kortet, eller må en bruke WMC/VMC?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan dele av sin erfaring med dette kortet?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker bra det kortet. Finnes masse informasjon om det på forumet hvis du søker... Følger med et enkelt program man kan bruke, men anbefaler heller MediaPortal eller DVBViewer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil heller spørre deg hva du skal med Vista 64-bit...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har byttet til Vista 64bit, og har 4 GB minne. Det gjør at Hauppauge MCE-150 tv-kortet mitt ikke funker lenger.

Tenker derfor å kjøpe et Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI og CAM. Har Canal Digital grunnpakke med HD kanaler.

Kan noen enkelt oppsummere hva som er fordeler og ulemper med dette kortet? Hva funker, og hva funker ikke?
    Funker HD kanalene nå?
    På bilder av kortet så ser det ikke ut som det har vanlig coaxial kontakt. Må en ha en spesiell kabel? Følger den med? Har vanlig coax inntak i veggen.
    Finnes det en frittstående software til kortet, eller må en bruke WMC/VMC?
    Jeg har dette kortet, og det er en helt normal coax-kontakt. Det følger med et program som egentlig er en variant av DVBViewer, som de kaller FireDTV Viewer. Med dette kan du se HD-kanaler.
    Det er egentlig ikke noe som ikke funker, jeg har tidligere hatt problemer med å få driverne for VMC til å fungere skikkelig, men det ser ut til å ha blitt bedre i siste versjon. At jeg ikke får HD i VMC er ikke kortet sin skyld.

Om det er noen spesielle ulemper vet jeg ikke, jeg har ikke forsøkt andre kort så jeg har ingenting å sammenligne med. Det er en litt jalla løsning ved at det benytter Firewire som tilkobling selv om det er en intern modul, men det fungerer forsåvidt ok. Det skyldes vel at det egentlig er en ekstern boks (FireDTV) som selges som en intern komponent.

Presiserer at jeg har 32-bit Vista, så jeg vet ikke hvordan det fungerer i 64-bit, annet enn at jeg vet at driverne finnes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •