Spotify, GENIALT! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 43 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 846
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Hei

For meg så har lydkvalitet noe og si og der bunner spotify totalt,svak mp3 kvalitet som selv guttungen på 11 år ikke vil spille på sitt billig anlegg.
    Hadde lyden hvert brukbar så hadde spotify hvert genialt

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    For meg så har lydkvalitet noe og si og der bunner spotify totalt,svak mp3 kvalitet som selv guttungen på 11 år ikke vil spille på sitt billig anlegg.
    Hadde lyden hvert brukbar så hadde spotify hvert genialt
    Må si meg veldig enig her. Har brukt Spotify ett par tre uker på jobb, og det har funket utmerket. Tenkte det kunne være greit å legge det inn hjemme også. Her hjemme derimot, står en av PC koblet til ett ordentlig anlegg, å allerede etter 10 minutter lyttting på forskjellige sanger må jeg si kvaliteten var alt for lav for mitt brukt. Hører kun stort sett på CD'er, eller FLAC. Da får man jo godlyd. Spotify er som eddie sier langt fra bra. Høres ut som 128 mp3, hvis ikke enda værre. Nei, Spotify blir nok noe jeg forsetter å bruke på jobb på Z-5500 jeg har der, men hjemme kommer det ikke til å bli brukt noe.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at spotify er genialt, dette er da noe ikke man kobler på anlegget. Dette er for pc med noen enkle høytalere, kan ikke forlange hifi kvalitet på ting som skal streames fra nett. Det kan bli bedre med tiden men vi får bare se positivt på det, det er da enda gratis så hvorfor klage?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel aldri bli noe annet enn "bakgrunnsstøy" for de som er litt mer enn gjennomssnittlig interessert i lyd.

Men for å høre "nytt" så kan det være et greit utgangspunkt, selv om kvaliteten ikke er bra (for det er den ikke) så får man et hint om man liker musikken eller ikke.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Har du oppskrift?

Synes forøvrig Spotify er genialt å ha på jobb og fest f.eks. For ikke å snakke om hvor lett det er å oppdage/høre på "ny" musikk. Har funnet mange album jeg skal kjøpe/har kjøpt ved å høre på Spotify.

Det eneste jeg har å utsette er at utvalget sanger hos de forskjellige artistene ofte kan være litt smalt. De fleste artistene jeg hører på er representert, men gjerne med litt for få sanger. Men dette kommer jo seg etter hvert som tiden går.
    Er litt komplisert, men last ned nyeste versjon av squeezecenter og så følg denne oppskriften nøye WaveInput plugin - SqueezeboxWiki (viktig å laste ned siste versjon av wave in plugin også) så går det seg til

Til de som sier det er dårlig kvalitet - det er jo ikke lossless akkurat, men det låter da ganske bra her (Kvalitet: Ogg Vorbis q5 codec which streams at approximately 160kb/s) - og den 11åringen som ikke vil spille dette på billig anlegg på rommet må jeg si er usedvanlig kresen, alternativt ha et veldig relativt begrep om hva et "billig anlegg" er.

Uansett er jo dette en tjeneste som egner seg flott til bakgrunnsmusikk og fest, selvom det ikke er modent til lyttekveld og en flaske vin riktig enda.

For de som synes lyden suger, har dere da hørt det på hovedanlegget deres i stua? Vil også nevne at Spotify normaliserer alle låter for å få lik lyd på alt, dette vil jo gi en komprimering og potensielt dårligere dynamikk på plater som ikke allerede er ødelagt av dårlig dynamikk fra produsent
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det vil vel aldri bli noe annet enn "bakgrunnsstøy" for de som er litt mer enn gjennomssnittlig interessert i lyd.

Men for å høre "nytt" så kan det være et greit utgangspunkt, selv om kvaliteten ikke er bra (for det er den ikke) så får man et hint om man liker musikken eller ikke.
    Jeg er for den enkle mening at cdplaten svikter sjelden i dette tilfellet, får se streaming som det er pr i dag. Ta det som en alternativ radio, og bli kjent med nye artister og gjør noe ut av musikken.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en kode til Spotify de skal kvitte seg med?

Om noen har så send den på pm er dere snille, takk på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godt folk.

Er det noen andre som for problemmer med å skifte radiostasjon? Når jeg prøver å skifte radiostasjon, så går det evigheter før det skjer noe. Må ofte avslutte Spotify og starte den igjen for å skifte radiokanal.

Jeg mistenker at det internett linjen min som er for dårlige, men tenke nå at jeg skulle høre me dere da

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kar fra et annet forum som har en snill kamerat med proxyserver. Opprett så mange dere bare vil :-D

Spotify, registrering

Dere må høyreklikke på linken og velge kopiere for å så lime inn i adresselinja. Direkte linking er visst ikke lovlig i følge de som eier proxyserveren.

Husk å bruke postnummer 75001

EDIT: Linken funker ikke lengre. Skal sjekke jevnlig og se om den kommer opp igjen
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg er for den enkle mening at cdplaten svikter sjelden i dette tilfellet, får se streaming som det er pr i dag. Ta det som en alternativ radio, og bli kjent med nye artister og gjør noe ut av musikken.
    Helt enig. Ikke noe slår det å ha plata fysisk, med tekster, låtskrivere, produsent osv. Jeg kommer aldri til å nøye meg med filer så lenge det finnes et alternativ. Ser på Spotify (og filer fra venner) som tilgang på den gode gamle platesjappa hvor man før i tiden brukte timesvis på å høre musikk før man bestemte seg for ukens handel :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er genialt på jobb. Når man sitter der med et sukk halvveis gjemt bak rettebunker og papirarbeid så hjelper Diana Krall uansett kvalitet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Spotify er genialt på jobb. Når man sitter der med et sukk halvveis gjemt bak rettebunker og papirarbeid så hjelper Diana Krall uansett kvalitet.
    Jeg misunner deg rettingen i vinter-, påske-, sommer-, høst- og juleferien ;-) Sorry for OT

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er av den oppfatning at dette duger heller ikke til å sjekke ut nye album. Har sammenlignet litt med Itunes og sistnevnte låter mye bedre. Når musikken er av så lav kvalitet, så får man ikke den store musikkopplevelsen og skygger unna album som ellers kunne vært interessante. Jeg har selvfølgelig koblet opp på hovedanlegget og det er langt ifra snakk om noen high-end greier for øyeblikket. Synd at man ikke kan lytte litt lengre på spor hos Itunes. Kvaliteten på den mener jeg holder fint til å sjekke ut ny musikk.

Til jobben og bakgrunns musikk fungerer Spotify derimot sikkert glimrende.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg misunner deg rettingen i vinter-, påske-, sommer-, høst- og juleferien ;-) Sorry for OT
    Ikke bare da, har pløyd 2 bunker idag også på totalt 60 besvarelser! Bare får og får... Nok OT

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg er av den oppfatning at dette duger heller ikke til å sjekke ut nye album. Har sammenlignet litt med Itunes og sistnevnte låter mye bedre. Når musikken er av så lav kvalitet, så får man ikke den store musikkopplevelsen og skygger unna album som ellers kunne vært interessante. Jeg har selvfølgelig koblet opp på hovedanlegget og det er langt ifra snakk om noen high-end greier for øyeblikket. Synd at man ikke kan lytte litt lengre på spor hos Itunes. Kvaliteten på den mener jeg holder fint til å sjekke ut ny musikk.

Det er veldig synd at lydkvalitet skal bestemme hva som er bra musikk synes jeg. Etter min mening trenger man ikke lydkvalitet i "letejobben".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ikke bare da, har pløyd 2 bunker idag også på totalt 60 besvarelser! Bare får og får... Nok OT
    Var bra at du misforstod kommentaren;-)

Spotify og lignende er genialt for å finne musikk.
    Håper de får til avtaler med artister og plateselskap. Etter min mening fomler selskapene fælt nå og skjønner ikke helt hva de skal gjøre. Musikkforretninger og radiostajoner hjelper til med å ødelegge bredden som behøves for å ha et platesalg. Når jeg i løpet av 30 min i bilen på en dag hører den samme låta 4 ganger på radio, er det noe galt. MOSLET & co: Skjerpings!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Sånn, da har jeg fått koblet til spotify til squeezen via wave input plugin - dette ruler jo stort!

Remote desktop til serveren og styrer spotify derfra, og vips - spotify på stereoen i stua! Nå begynner verden å gå fremover dere!
    Har ikke selv squeezebox, men vurderer å skaffe meg det? Hvordan fungerer dette med spotify?
    Er det spillelistene til Spotify du kan styre? Kan du gjøre noe mer? Kommer album grafikk som er i Spotify opp i squeezeboxen?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har prøvd masse forskjellige alternative metoder for å få Spotify,men får det ikke til

Noen som kan sende en invites på pm til en som sliter med å få det til?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

Du har stående invitasjon til å komme hjem til meg å høre på Spotify streamet via Squeezeboxen til mitt stueanlegg, så skal jeg sette meg godt til rette med en pute i ryggen og en kopp te og se på at du med pokerfjes gjentar at lyden ikke engang duger til å sjekke ut nye album.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg med en invitasjon, har nå forsøkt det meste uten å lykkes :cry: Invitasjon motas på PM med STOR takk

Side 6 av 43 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •