Spotify, GENIALT! - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 846
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser man det, takker for hjelp første gang jeg tester det..

Nå gjenstår bare å finne ut hvorfor ikke jeg får spotify til å fungere på android telefonen min... Får logget meg på, og den finner playlistene mine, prøve jeg å åpne en av de så står det bare loading på alle låtene i en evighet. Prøver jeg å søke på en artist etc så står det bare searching i en evighet, hehe. Den driver å går ut inn og ut av offline modus hele tiden av seg selv også, uten at jeg rører den engang. Har ikke lagd noen offline playlist. Sitter ca en meter fra den trådløse routeren min, så burde ikke være der problemet ligger.

Muligens ett eller annet dumt jeg ikke vet om?
    Sånn som det er nå får jeg kun spilt av de få mp3ene jeg har på telefonen fra før.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger råd/hjelp/u-hjelp PC, ikke mobilapp.

Jeg har alt for mange spillelister. 1 pr album...
    Er det mulig å katalogisere dette, f.eks
    - klassisk
    ---Mozart
    ---Beethoven
    ---Bach
    - pop/rock
    ---Elton John
    ---Supertramp
    ---Queen
    - hard rock
    ---Deep Purple
    ---Uriah Heep
    - blues/jazz
    - electronica

osv osv

Hva er egentlig "Collaborative playlist" ?

OOPS - fant det nå, det lille + tegnet helt oppe og venstreklikk.....

Jada!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Collobarative playlist betyr at flere personer kan dele/redigere på samme playlist.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JipJap
    Collobarative playlist betyr at flere personer kan dele/redigere på samme playlist.
    Ok, takk takk

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....men, men men..............

Nå har jeg fått ordnet alle albumene i sine respektive "folders", men på telefonen skjer det ikke noen oppdatering til samme mappestruktur?

.....

Jeg er visst ikke alene:
    playlist folder and spotify iphone app & other clients

Siste svar fra Spotify i den tråden var for 8 måneder siden..........

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan holde oversikt over mange album i Spotify?

Hei,
    Den største mangelen på Spotify (i forhold til min CD-samling) slik det er i dag mener jeg er at det ikke er noen god måte å ha oversikt over "sin" musikk på.

Man kan selvfølgelig bare søke opp hva som helst av artister/album/sanger, men det er jo ikke alltid man husker hva man har i samlingen

Et annet alternativ er å lage spillelister, men jeg synes ikke Spotify har et bra nok system til å håndtere hundrevis av spillelister.

Skulle gjerne sett et CoverFlow system ala iTunes hvor man kan bla seg gjennom alle sine favoritter.

Er det noen her som har noen andre lure forslag til hvordan man organiserer Spotify?

..espen..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortugas
    Hei,
    Den største mangelen på Spotify (i forhold til min CD-samling) slik det er i dag mener jeg er at det ikke er noen god måte å ha oversikt over "sin" musikk på.

Man kan selvfølgelig bare søke opp hva som helst av artister/album/sanger, men det er jo ikke alltid man husker hva man har i samlingen

Et annet alternativ er å lage spillelister, men jeg synes ikke Spotify har et bra nok system til å håndtere hundrevis av spillelister.

Skulle gjerne sett et CoverFlow system ala iTunes hvor man kan bla seg gjennom alle sine favoritter.

Er det noen her som har noen andre lure forslag til hvordan man organiserer Spotify?

..espen..
    De støtter jo playlist folders nå, så du kan i eksempelvis lage en playlist per artist og eksempelvis sortere dette alfabetisk i folders som du kaller A, B, C etc.

Personlig har jeg ikke lenger så stort forhold til hvilke plater som er mine, jeg bare søker opp den artisten jeg har lyst til å høre på, og velger meg ut et album. Andre ganger er det naturligvis et spesifikt album jeg har lyst å lytte til, da søker jeg opp det.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet ut noe som jeg egentlig ikke hadde planlagt.

Ved siste oppgradering av Spotify på PC, importerte den alle sanger jeg har på maskinen uten at jeg bad om det

Nåvel - så valgte jeg å flytte mesteparten av dem over i en mappe jeg kalte "Offline sanger" og mobilen importerte dem.
    Måtte slette alle sanger som lå på mobilens spilleliste for å frigjøre plass.

Da har jeg p.t. kun 'Spotify sanger' på mobilen.

Noen sprørsmål:
    a) sangene som er importert, hvilken bitrate har de i Spotify på PC? De aller fleste er lossless (FLAC)
    b) hva er/blir bitrate når de importeres til mobilen?
    c) hvorfor er noen sanger "grå" og blir ikke importert til spilleliste på mobilen verken i on- eller offline?
    "This track is currently not available from Spotify. However, if you have the track on your computer, you can sync it to your iPhone"
    Men det er jo nettopp det jeg (dvs dere) gjorde...................!!!! :evil:
    d) det er mange sanger på min offline spilleliste på mobilen nå - og resterende minne på mobilen er 1,6gb. Hvorfor forandres ikke dette tallet om jeg velger at hele spillelista ikke lengre skal være tilgjengelig offline?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig så tungvint at man må sende mail til spotify og få dem til og slette konto?

Tenke jeg skulle oppgradere fra Free til Premium + endre bruker navn. men jeg ikke fant ut hvordan jeg kunne endre bruker navn så tenke jeg at det var bare og logge seg inn på spotify sine sider og slette kontoen, neeeeida jeg fant det ikke.
    Så prøvde jeg bare og lage en ny konto, men da fikk jeg besjed om at jeg ikke kunne ha 2 kontoer på samme email.

Herrejesusbevarmegvel, er det jeg som er total blind som ikke får til dette, eller er d virkelig så tungvint?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Så prøvde jeg bare og lage en ny konto, men da fikk jeg besjed om at jeg ikke kunne ha 2 kontoer på samme email.
    Opprett ny email.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Opprett ny email.

ja gjorde det tilslutt, men hadde egentli håpet at jeg slapp, det blir så mye å holde styr på...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå og begynne betale for spotify etter at det forsvinner låter som en ikke får spille pga tydeligvis et maksimum antal ganger en får spille de.

Så Unlimited vs Premium... er det vært og betale dobbelt så mye for Premium som det er for Unlimited ???

Lydkvaliteten tenker jeg spessielt på siden Spotify skal stå for en enkel musikk av spilling fra pc og ikke brukes via mobil.

Så er det vel fare for at det blir opp mot 25% dyrere 1. juli... spotify kommet med noen utalelser angående Momsen han "satan" vil ha ???

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Så Unlimited vs Premium... er det vært og betale dobbelt så mye for Premium som det er for Unlimited ???
    Jeg syntes ikke det var noe lydmessig gevinst i premium i forhold til Unlimited, så hvis du kun skal spille av fra pc så vil jeg heller bruke de 50,- på et ekstra par øl i måneden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg syntes ikke det var noe lydmessig gevinst i premium i forhold til Unlimited, så hvis du kun skal spille av fra pc så vil jeg heller bruke de 50,- på et ekstra par øl i måneden.
    Har man et godt anlegg er det etter min mening verdt å betale 50 kroner ekstra for premium.

Forskjellen er ikke stor men den er absolutt hørbar.

Husk at en må krysse av for økt kvalitet i tillegg til å kun betale for Premium.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at det er litt delte meninger, men etter mine trials så skal riktig encodet ogg vorbis -q5 være umulig å skille fra cd. At andre finner ut noe annet kan skyldes forskjellig valg av musikk, utstyr, preferanser. Uansett må forskjellene være skrekkelig små.

Det som kan være en god ide, er å starte med premium for å kunne teste begge kvalitetene selv. Det er problemfritt å nedgradere i ettertid, det dette jeg gjorde.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Free / Unlimited - oppløsning på 128, 160 eller 192 ? Litt googling så var tallet jeg fant er oppløsningen på 160

Premium - 320

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mobile = ca. 80kbps
    Free/Open/Unlimited = ca.160kbps
    Premium = ca.320kbps

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drøye med valget til etter den 1. juli så en vet om prisen stiger nevneverdig eller ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt har man Wimp.

Jeg byttet fra Spotify Premium til Wimp og opplevde byttet som udelt positivt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor? Utvalget og/eller lydkvaliteten?

Jeg har begge, men bruker Spotify Premium nesten hele tiden.

Side 40 av 43 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •