Spotify, GENIALT! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    6Zw59fhwaJyG9e44

Er tatt også.
    Tusen takk.

Newcomer Golfo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kUFThppRxSqnhgmd

er tatt, takker og bukker

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var isEJqHKMZnh3D4iq tatt:

Takker for koden. Gleder meg til å teste8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotify

Da var kode 3gzJ8azdgqtEz7BL tatt. Takk for det....

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6KmaAiLRGDwMdNz2 er nå tatt. takk så mye

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å hører på Norah Jones - Not too late albumet, og må si jeg plutselig ble SVÆRT skuffet over lydkvaliteten. Sjekk gjerne dere andre på dette albumet dere også!

Man hører GODT forvregning og mangel på båndbredde. Høres innimellom ut som dårlig radiosignal!

Greit nok at det er en billig streamingtjeneste, men kvaliteten på norah jones - not too late er ALT for dårlig til at det er interessant. Nå er jo dette albumet veldig dynamisk i utgangspunktet, så det er mulig at ogg viser sine største svakheter her?

Spotify Resource
    spotify:album:3DgQrXojyZec9VaQbj9xGH
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Sitter å hører på Norah Jones - Not too late albumet, og må si jeg plutselig ble SVÆRT skuffet over lydkvaliteten. Sjekk gjerne dere andre på dette albumet dere også!

Man hører GODT forvregning og mangel på båndbredde. Høres innimellom ut som dårlig radiosignal!

Greit nok at det er en billig streamingtjeneste, men kvaliteten på norah jones - not too late er ALT for dårlig til at det er interessant. Nå er jo dette albumet veldig dynamisk i utgangspunktet, så det er mulig at ogg viser sine største svakheter her?

Spotify Resource
    spotify:album:3DgQrXojyZec9VaQbj9xGH
    Er derfor jeg reagerer på all skryten her inne,trodde de fleste på avforum var opptatt av brukbar lyd men dette burde ikke engang hvert lov og spille av på et brukbart anlegg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Nå sitter jeg på sånn midt på treet headset på et halvdårlig lydkort, men dette ble for dårlig. Har derimot ikke lagt merke til det før jeg hørte på not too late albumet, men det er kanskje en bekreftelse på den store mangelen på godt innspilte album i dag?

Har i utgangspunktet ikke hatt spes. tro på ogg, men dette var vel spikern i kista for min del. Har albumet i flac og mp3 selv, og mp3 versjonen er mye bedre enn den som ligger på spotify.

Likevell tenker jeg å støtte tjenesten en stund til. Det er jo ganske genialt ellers, og har stort potensiale (jeg vil ha mediacenterplugin!).
    Stua:

Bil:

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter selv med en HTPC som kjører digitalt fra xonar 1.3 HD lydkort til thule pr 250b balansert til sansui au-x711 til diapason adamante 3 høyttalere og lyden fra spotify er søppel.

Jeg tenkte det var en grei løsning når man har folk på besøk som ikke vet å sette pris på god musikk. En av delene er greit, men både dårlig lyd og rævva musikk på en gang. Det er mer enn selv tolerante meg kan takle!

Det er sikkert helt greit når man sitter foran PC-en med noen slurvete hodetelefoner eller pc-anlegg fra logitech, men i et hifi-anlegg hører ikke spotify hjemme.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Invitasjoner til Spotify på Twitter

For de av dere som fremdeles er ivrig på å skaffe seg Spotify invites så kan jeg anbefale å joine Twitter: What are you doing? som er en meldingstjeneste på Internett.

Der kan man følge mini-oppdateringer til folk du deler interessefelt med. Du kan f.eks også laste ned Tweetdeck som lar deg søke etter f.eks ordet Spotify til alle brukerene av Twitter, ikke bare de du følger.

Akkurat nå er det ihvertfall to stykker som deler ut Spotify invites. @Lunken og @Paljoakim har henholdsvis 16 og 250 invites igjen. En høflig henvendelse til dem og jeg antar dere får hjelp :-)

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Noen som vet når Spotify er ferdig med beta greiene sine, så det går an å få testet den uten å måtte mase på folk om invite?

Jeg kommer nok til å betale for reklamefri tilgang hvis tjenesten har OK lyd, me vil gjerne teste den reklamefinansierte delen først.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Noen som vet når Spotify er ferdig med beta greiene sine, så det går an å få testet den uten å måtte mase på folk om invite?
    Det er umulig å si. Det er mye som mangler for at dette kan bli en fullverdig musikktjeneste. Det er tjukt av invites der ute, bare å søke seg fram.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, til dere som klager på lydkvaliteten. Hvilke lignende tjenester med bedre lydkvalitet anbefaler dere da istedet for Spotify?

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whitenr9: Jeg vet ikke om en alternativ tjeneste med god nok lyd.

Når det bare er dritt på TV så er ofte det beste alternativet å slå av TV-en, hvis du skjønner hva jeg mener.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Whitenr9: Jeg vet ikke om en alternativ tjeneste med god nok lyd.

Når det bare er dritt på TV så er ofte det beste alternativet å slå av TV-en, hvis du skjønner hva jeg mener.
    Enig.
    Poenget er vel at dette kunne ha vært det store gjennombruddet for lovlig, enkel distrubisjon av musikk til folket uten å måtte forholde seg til apple. Men når lydkvaliteten er noen hakk for dårlig, så faller det raskt igjennom. Likevell er det nok godt nok for mange til at det blir en suksess, men den store revolusjonen jeg håpet det ble, ser ut til å utebli.

Selv om det ligger an for at man skal kunne kjøpe sangene i bedre kvalitet i tillegg synes jeg ikke det blir nok. Jeg betaler allerede for tjenesten, og det i seg selv burde være nok til å få bra nok (ikke nøvendigvis ultimat) kvalitet.

320kbp/s mp3 kvalitet hadde vært godt nok for min del med tanke på pris og størrelse på musikkdatabasen.
    Så kunne man heller fått kjøpt sporene i de formatene som Welcome to the acoustic world of 2L oprerer med i stedet; om ikke annet i 16bit, 44,1KHz flac til en fornuftig pris.

Edit: MEN! Når alt kommer til alt. Det er jo fryktelig genialt på alle andre måter! Er avhengig allerede jeg....
    Stua:

Bil:

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet flere album fra spotify oppmot 320kbps mp3, og helt ærlig så hadde jeg ikke klart å skille de på en blindtest.

For meg er dette en revolusjon uansett. Spotify er helt genialt til ukritisk lytting (fest osv) eller når man leter etter ny musikk. At platebransjen går med på å dele musikken gratis på denne måten er et stort steg i rett retning uansett hvilken kvalitet.

Men skal jeg virkelig lytte til musikk så er det selvsagt lossless det går i. Og jeg vil tro at for ekte entusiaster så er ikke dette programmet ment og erstatte musikksamlinga uansett..

Så skjønner ikke helt hva folk klager over. Dette er jo utelukkende positivt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Jeg har testet flere album fra spotify oppmot 320kbps mp3, og helt ærlig så hadde jeg ikke klart å skille de på en blindtest.

For meg er dette en revolusjon uansett. Spotify er helt genialt til ukritisk lytting (fest osv) eller når man leter etter ny musikk. At platebransjen går med på å dele musikken gratis på denne måten er et stort steg i rett retning uansett hvilken kvalitet.

Men skal jeg virkelig lytte til musikk så er det selvsagt lossless det går i. Og jeg vil tro at for ekte entusiaster så er ikke dette programmet ment og erstatte musikksamlinga uansett..

Så skjønner ikke helt hva folk klager over. Dette er jo utelukkende positivt.
    Her treffer du nok spikeren på hodet. Selv om man kan høre at det er dårlig kvalitet på noen sanger (sjekk ut f.eks. Johnny Cash - Hurt på 3:10) så er dette såpass fleksibelt og har så mange positive sider ved seg at til "daglig bruk" så er det ypperlig!

Det er lett verdt 100kr mnd. også.
    Stua:

Bil:

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Jeg fikk invite fra win-xp.no, mulig de har noen igjen?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Hm, til dere som klager på lydkvaliteten. Hvilke lignende tjenester med bedre lydkvalitet anbefaler dere da istedet for Spotify?
    Har du krysset "bøg-grensen" og handlet STEREO-anlegg til verdien av en middels bra bil på f.eks. Lyric HiFi, så er neppe Spotify eller noe "media" på nett bra nok. Kjøp CD eller noe bedre.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Spotify er helt greit. Bruker det til å surfe rundt i musikkverdenen for å lytte til musikk jeg gjerne ikke har hørt før. Slik at jeg slipper å kjøpe katta i sekken. Således spiller egentlig ikke antall kbps så mye rolle. Jeg er absolutt helt klar for å betale for den musikken jeg virkelig skal nyte over "sjefsanlegget". Ønsker ikke å snyte noen for den kreativiteten de har lagt ned i å skape musikken. Ingenting er gratis her i verden (..unntatt invite'n jeg fikk til Spotify..hrm..:-) selv om det er en hel del freeloaders der ute som synes å mene noe annet.

Side 4 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •