Spotify, GENIALT! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 846
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    For en herlig dag må jeg bare si...

Spotify for symbian..

Jeg er utrolig lykkelig
    Jeg så dette i dag. Har en E71 som kanskje må testes nå. Holder det med ett abonnement, eller er det noe spesielt med det som skal inn på mobilen? Gidder jo ikke ha flere abonnement i tilfelle jeg tar skrittet og blir betalende kunde.

DrE

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det på tide å kjøpe premium nå som det endelig kom for n97

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Spotify på min Nokia N95 og Beats By Dr.Dre..
    Ble ikke overbevist over lyden N95'en ga fra seg, mye støy og slapp lyd.
    Blir vel Ipod Touch tenker jeg, kanskje Nokia N900.

Flere som har testet på N95/N97/N900?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi! Jeg kjøpe premium på flekken. Har testet litt med min Nokia E51 og det fungerer knirkefritt.

Lydkvaliteten er jo en annen ting. Noen som vet hvordan man kan koble til et headset med vanlig minijack når telefonen har sånn "tullete" inngang med pins og annet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe fornuftig å fortelle om spotify på E71? Kanskje litt tidlig, men :wink:

DrE

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si at jeg er STRÅLENDE fornøyd. Jeg har N97. Leser om mange fornøyde kunder.

Funnet 2 feil. Tastatur på N97 fungerer ikke, må bruke skjermtastatur. Og får ikke lagt til sanger i eksisterende spillelister kan legge til ny. Får opp valge og slikt men det skjer ingenting. Blir sikkert raskt fikset.

Fungerer langt bedre på min N97 enn ipod touch synes jeg.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Går det ann å få spilt spotify gjennom Sonos slik at jeg kan få det trådløst til alle rom?
    Har noen fått til dette?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg så dette i dag. Har en E71 som kanskje må testes nå. Holder det med ett abonnement, eller er det noe spesielt med det som skal inn på mobilen? Gidder jo ikke ha flere abonnement i tilfelle jeg tar skrittet og blir betalende kunde.

DrE
    Det holder nok med ett abonnement så lenge du kun er pålogget på en plass om gangen. Hvis ikke vil Spotify logge seg av av seg selv. Men regner med at du må ha Premium versjonen får å kunne bruke den på mobilen. Dette gjelder iallefal på iPhone og iPod Touch.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt dumt er at man får maks 160kbs ogg filer på telefonen per i dag.
    Skulle gjerne hatt minst 320kbs, men det kommer vel forhåpentligvis etterhvert.
    Er ihvertfall fornøyd med lyden i min 5800 på mp3 filer av litt kvalitet, så får bare håpe den har tilfredsstillende lyd under spotify avspilling også

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei,
    Går det ann å få spilt spotify gjennom Sonos slik at jeg kan få det trådløst til alle rom? Har noen fått til dette?
    Sonos støtter ikke Spotify per i dag. Det betyr i praksis at det blir en del mikmak for å få Spotify lyden ut gjennom Sonos systemet. Sonos enhetene har jo linjeinngang, og en ipod/iphone (som har både Sonos og Spotify) linjeutgang. Men man ser jo med en gang hvor det går - det er ikke veldig praktisk. Kvaliteten vil også bli begrenset til 160kbit.

Men har man en PC der man velger Spotify musikk, er det ikke noe problem å få den til å bli streamet til alle rom via Sonos systemet. Man kan da også styre volum individuelt i hvert rom. Men musikken må fortsatt velges og styres fra PC`en. Igjen ikke veldig brukervennlig.

Det beste er vel å håpe på at Spotify og Sonos går inn i et samarbeid.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Håkon.
    Hvordan får eg steamet musikken via Sonos systemet? Må jeg koble en maksin fysisk til et punkt, eller kan jeg få til dette trådløst?
    Jeg bruker mac, men det skla vel ikke ha noe å si.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sonos støtter ikke Spotify per i dag. Det betyr i praksis at det blir en del mikmak for å få Spotify lyden ut gjennom Sonos systemet. Sonos enhetene har jo linjeinngang, og en ipod/iphone (som har både Sonos og Spotify) linjeutgang. Men man ser jo med en gang hvor det går - det er ikke veldig praktisk. Kvaliteten vil også bli begrenset til 160kbit.

Men har man en PC der man velger Spotify musikk, er det ikke noe problem å få den til å bli streamet til alle rom via Sonos systemet. Man kan da også styre volum individuelt i hvert rom. Men musikken må fortsatt velges og styres fra PC`en. Igjen ikke veldig brukervennlig.

Det beste er vel å håpe på at Spotify og Sonos går inn i et samarbeid.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linjeutgang fra PC`en til linjeinngang på en Sonos boks. Man velger da bare linjeinngang som kilde på sonos-fjernkontrollen (eller iphone/ipod). Musikken må da styres fra PC`en (ved å for eks. starte en ferdig spilleliste), men volumet kan like fullt styres via Sonos fjernkontrollen. Om det er Mac eller PC spiller ingen rolle.

Med Spotify Premium får man 320kbit, men siden Sonos kun har analoge innganger blir det både D/A og A/D konvertering i grensesnittet her. Ingen "high end" løsning altså, men sikkert mer enn bra nok til de fleste rom.

LogMeIn har også Remote App til ipod/iphone for remote desktop av PC`en. Det skal visstnok fungere veldig bra, og i så fall kan en jo faktisk fjernstyre desktop (og da også Spotify). Men spesielt brukervennlig blir det jo ikke, iom at desktop er mye større enn skjermen på iphone/ipod, og man må starte opp et eget program for å skifte sang.

Men for å bare sette i gang ferdiglagde spillelister kan jo en slik løsning fungere ganske greit.

En siste løsning (blir noe alà den aller første) er en iphone dock, med analog utgang til Sonos boksen. Da kan man bare docke iphone i det rommet man er i, starte opp Sonos og velge kilde (om dette ikke allerede er gjort), deretter Spotify app`en og velge musikk eller spilleliste.

Uansett løsning, den analoge linjeinngangen hos Sonos komponenten er altså trikset her. For ordens skyld - jeg har ikke testet dette, men det skal i utgangspunktet være ganske greit å sette opp.

Vær obs på at det er rundt 3-5 sekunder delay på linjeinngangene til Sonos. Det fant jeg ut da jeg for morro skyld prøvde å kjøre lyden fra XBOX gjennom Sonos systemet. For musikk har det ingen praktisk betydning, annet enn at det tar litt tid hver gang man gjør en endring i Spotify - for eks. skifte sang/spole/pause etc.

Jeg har ikke vært på Sonos forumet på en stund. Kan godt være det er noe "i ovnen" der, og at Spotify er rett rundt hjørnet...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve det. Så er det bare å vente til SONOS og Spotify begynner å samarbeide.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Linjeutgang fra PC`en til linjeinngang på en Sonos boks. Man velger da bare linjeinngang som kilde på sonos-fjernkontrollen (eller iphone/ipod). Musikken må da styres fra PC`en (ved å for eks. starte en ferdig spilleliste), men volumet kan like fullt styres via Sonos fjernkontrollen. Om det er Mac eller PC spiller ingen rolle.

Med Spotify Premium får man 320kbit, men siden Sonos kun har analoge innganger blir det både D/A og A/D konvertering i grensesnittet her. Ingen "high end" løsning altså, men sikkert mer enn bra nok til de fleste rom.

LogMeIn har også Remote App til ipod/iphone for remote desktop av PC`en. Det skal visstnok fungere veldig bra, og i så fall kan en jo faktisk fjernstyre desktop (og da også Spotify). Men spesielt brukervennlig blir det jo ikke, iom at desktop er mye større enn skjermen på iphone/ipod, og man må starte opp et eget program for å skifte sang.

Men for å bare sette i gang ferdiglagde spillelister kan jo en slik løsning fungere ganske greit.

En siste løsning (blir noe alà den aller første) er en iphone dock, med analog utgang til Sonos boksen. Da kan man bare docke iphone i det rommet man er i, starte opp Sonos og velge kilde (om dette ikke allerede er gjort), deretter Spotify app`en og velge musikk eller spilleliste.

Uansett løsning, den analoge linjeinngangen hos Sonos komponenten er altså trikset her. For ordens skyld - jeg har ikke testet dette, men det skal i utgangspunktet være ganske greit å sette opp.

Vær obs på at det er rundt 3-5 sekunder delay på linjeinngangene til Sonos. Det fant jeg ut da jeg for morro skyld prøvde å kjøre lyden fra XBOX gjennom Sonos systemet. For musikk har det ingen praktisk betydning, annet enn at det tar litt tid hver gang man gjør en endring i Spotify - for eks. skifte sang/spole/pause etc.

Jeg har ikke vært på Sonos forumet på en stund. Kan godt være det er noe "i ovnen" der, og at Spotify er rett rundt hjørnet...

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som ønsker seg en invite til jul?
    jeg har 2.

send meg en PM med mail, så kommer den ASAP.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om Spotify fungerer/vil fungere på Nokia N900?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Noen som kan si noe om Spotify fungerer/vil fungere på Nokia N900?
    Fra Spotify.com:

Spotify can run on the following Symbian devices:

Nokia 5230
    Nokia 5320 XpressMusic
    Nokia 5530 XpressMusic
    Nokia 5800 XpressMusic
    Nokia 6120 classic
    Nokia 6220 classic
    Nokia 6710 Navigator
    Nokia 6720 classic
    Nokia 6730 classic
    Nokia E51
    Nokia E52
    Nokia E63
    Nokia E66
    Nokia E71
    Nokia E75
    Nokia N78
    Nokia N82
    Nokia N85
    Nokia N86 8MP
    Nokia N95
    Nokia N95 8GB
    Nokia N96
    Nokia N97
    Samsung GT-I7110
    Samsung i8910 Omnia HD
    Sony Ericsson Satio

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N900 kjører ikke Symbian, men Maemo, så den listen der hjelper ikke så mye. Ettersom det ennå ikke er lansert noen Maemo-telefoner finnes det ingen klient akkurat nå, men det dukker sikkert opp en etterhvert.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Takk for svar Håkon.
    Hvordan får eg steamet musikken via Sonos systemet? Må jeg koble en maksin fysisk til et punkt, eller kan jeg få til dette trådløst?
    Jeg bruker mac, men det skla vel ikke ha noe å si.
    DU kan få det til trådløst for noen hundrelapper: Mac -> Airfoil -> Airport Express -> Sonos -> Alle rom

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    N900 kjører ikke Symbian, men Maemo, så den listen der hjelper ikke så mye. Ettersom det ennå ikke er lansert noen Maemo-telefoner finnes det ingen klient akkurat nå, men det dukker sikkert opp en etterhvert.
    Vet den ikke har symbian, derfor jeg spør
    Siden den har linux OS så tenkte jeg kanskje det finnes grep som lar den logge seg inn på spotify.
    Alt går vel an på linux vel?

Side 23 av 43 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •