Spotify, GENIALT! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 43 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 846
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Ingenting galt med å bruke gratis Spotify. Problemet er vel snarere at det nå er for mange som gjør det, slik at de ikke tjener nok penger. Vi som forbrukere kan dermed miste muligheten til denne (og lignende) tjenester, hvis det er for mange "gratispassasjerer" over tid.
    Føler du motsier deg selv litt her?

De tjener ikke nok på reklame, derfor bør man betale.
    --
    Thorbjørn

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg nettopp Spotify konto, og dette er fremtiden

Nå må bare bit-rate og utvalg blir enda bedre!

Uansett, jeg er fan!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    De tjener ikke nok på reklame, derfor bør man betale.
    Det burde de kanskje tenkt på da de startet opp.

Fra PirateBay (gratis) til Spotify (betaling) - litt vel langt hopp for mange.

Man "bør" betale, når det er en gratistjeneste ?? Det får da være opp til den enkelte.
    Hvis man skal ha det argumentet "man bør", hva "bør" da en plate koste?

edit: mulig jeg misforstod deg, Hybris

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Premium Spotify og fordelene er at man har tilgang på sitt bibliotek (les spillelsiter) fra hvor som helst. Ved iPhone applikasjonen så er tilgangen offline upåklagelig. For slik lytte og zappe musikk så er Spotify genialt. Backup trenger man heller ikke ta!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Backup trenger man heller ikke ta!
    Hva skjer OM Spoitfy skulle legge ned?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. jeg kjøpte premium i går. jeg har aldri prøvd tillsvarende tjeneser, eller lastet ned musikk før, men dette virker veldig bra.
    er litt grønn på dette området,men går det ann å lagre sangene på pc og brenne de på plate også?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    ...,men går det ann å lagre sangene på pc og brenne de på plate også?

Nope

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hva skjer OM Spoitfy skulle legge ned?
    Spørsmålet er vel mer når Spotify legger ned. Og svaret er da at det gjør ikke så mye. For 99 kroner/måned har man kunnet streame all den musikken man ville. Og som en bonus har man jo alle de tusen sangene som er cachet på iPhonen så lenge man gidder.

Analogien til å leie en film på DVD er nærliggende å sammenligne med. Når filmen er sett så er de 50 kronene blåst...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spørsmålet er vel mer når Spotify legger ned. Og svaret er da at det gjør ikke så mye. For 99 kroner/måned har man kunnet streame all den musikken man ville. Og som en bonus har man jo alle de tusen sangene som er cachet på iPhonen så lenge man gidder.
    Men om de er cachet så er de vel også lagret for evig og alltid?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting varer evig. En iPhone kan crashe (ehemm...selv om det er lite sannsynlig). Spotifyklienten på PC / Mac; der når man nok ikke cached content like lett...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv om låtene egentlig ligger på disk (iPHONE) som cache (aac/mp3), så er det komplett umulig å få dem over på en harddisk?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det burde de kanskje tenkt på da de startet opp.

Fra PirateBay (gratis) til Spotify (betaling) - litt vel langt hopp for mange.

Man "bør" betale, når det er en gratistjeneste ?? Det får da være opp til den enkelte.
    Hvis man skal ha det argumentet "man bør", hva "bør" da en plate koste?

edit: mulig jeg misforstod deg, Hybris
    Det er naturligvis helt opp til den enkelte, men hvis man synes det er en genial tjeneste vil jeg tro man har en viss egeninteresse i at tjenesten overlever? Det er per dags dato lite sannsynlig at den gjør det hvis ikke flere begynner å betale.

Siden man i tillegg får reklamefritt og dobbel så høy bitrate burde det sammen med å øke sannsynligheten for at tjenesten overlever være grunn god nok til å betale.

Dessverre begynner vel folk å bli for godt vant til å ikke betale for musikk, noe som alle vet er grunnleggende feil. Når det endelig kommer en god modell som såvidt jeg kan skjønne er særdeles gunstig priset er det jo veldig synd å ikke støtte opp rundt denne.
    --
    Thorbjørn

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig enig med deg, Hybris, prinsipielt.
    Men det er dessverre ofte slik at det er forskjell mellom teori og praksis.

Folkene bak tjenesten visste hvilket rottereir de begikk seg inn i. Med eller uten rettssak i Sverige så er ulovlig fildeling enormt i denne web-verdenen. Kjøps-og lyttemønsteret er radikalt forandret på kort tid de siste årene.

Derfor mener JEG at reklamefinanisert tjeneste i denne sammenheng er helt på tryne. Greit nok at man søker å skape blest om det, men det er for liten terskel mellom gratis og betalt. Selvfølgelig irriterende å høre reklame hvor hver 3.sang, men folk finner seg tydeligvis i det.

Selv hørte jeg igjennom Mark Knopflers nyeste mens jeg slappet av på sofaen. De 3-4 reklamesnuttene gjorde meg ingenting der og da.

For å redde Spotify så tror jeg at en gradert betaling er vegen å gå:
    gratis = reklame mellom hver låt hvis systemet kan "se" at du har brukt tjenesten en stund, f.eks 1mnd
    49 pr mnd = reklamefritt
    99 pr mnd = reklamefritt OG høy bitrate
    149 pr mnd = som over, men da med nedlastbare filer opp til x Gb
    199 pr mnd = som over men med høyere Gb grense
    osv

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffig...

Når Reklamen kommer, å jeg trykker PCn i mute for å slippe den horrible stemmen, så pauser de også reklamen, så når jeg un-muter 5minutter etterpå så holder fortsatt reklamen på.... :roll:

Jeg har betalt noen mnd, men gratistjenesten deres er "for god" til at jeg betaler 1188kr i året for musikk jeg ikke får eie...

Jeg tror jeg har sakt det tidligere i tråden, men jeg sier det igjen.. :P

Jeg var veldig tidlig ute med Spotify, å brukte det jevnt i 3mnd eller noe sånt...
    Så skulle jeg fylle iPhone/MP3-spiller med musikk og brenne noen cder å ha i bilen...
    Hvorpå jeg oppdaget at jeg ikke eier noen ny musikk overhode, alt man betaler de 99kr for er en radiokanal man får bestemme musikken på...
    Å mister man internettforbindelse så sitter man der med ingenting..

Så nei, jeg liker å eie det jeg betaler for, jeg vil bruke musikken MIN på PCn, på MP3spilleren og i bilen...

Sidenote: Om du har brukt Spotify en dag, sjekk Diskdefragmenteringen, Spotify fragmenterer filer på C: som et sant hellvette, sinker PCn...

Så jeg bruker Spotify som jeg mener er en god måte, Spotify for casual random lytting til musikk man ikke hadde hørt før...
    Er det bra, så går jeg på iTunes eller bestiller CDn...
    Noe som fører til MER musikkkjøp gjennom andre kanaler en Spotify, som igjen gjør at Spotify gagner platebransjen, men den linken/vinkelen tviler jeg på at de som vurderer Spotify ser...
    Spotify er et "prøveprosjekt" i så måte, Musikkbransjen er med på gamet, og vurderer hvordan denne tjenesten klarer seg, og om de tjener noe på det...

Nå som Spotify også slippes/er sluppet? i USA så vil jeg tro de har sett mange fordeler, siden de ikke har stoppet tjenesten enda.......

My 5cents
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Fiffig...

Når Reklamen kommer, å jeg trykker PCn i mute for å slippe den horrible stemmen, så pauser de også reklamen, så når jeg un-muter 5minutter etterpå så holder fortsatt reklamen på.... :roll:

Skjer med meg også, skikkelig irriterende hvis man ikke er oppmerksom på det!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror eiebegrepet er på vei ut, snart får man Spotify klienter til både bil og
    Media Center, har selv lastet ned mye musikk, men ser helt klart at framtiden
    er en konto der man har tilgang overalt, musikk, video, TV.

99 pr mnd er helt ok, man får jo ikke mer en 10 sanger på iTunes(?)
    for den summen. Altså 120 sanger i året, kontra millioner av sanger
    via Spotify.

Når det er sagt, kunne kanskje Spotify tillate å laste ned f.ek 5-10 sanger
    pr måned, eller 3 kr pr sang. Men det bryter vel med deres visjon.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffig...
    Jeg har betalt noen mnd, men gratistjenesten deres er "for god" til at jeg betaler 1188kr i året for musikk jeg ikke får eie...

(..)
    Så skulle jeg fylle iPhone/MP3-spiller med musikk og brenne noen cder å ha i bilen...
    Hvorpå jeg oppdaget at jeg ikke eier noen ny musikk overhode, alt man betaler de 99kr for er en radiokanal man får bestemme musikken på...
    Å mister man internettforbindelse så sitter man der med ingenting..

Så nei, jeg liker å eie det jeg betaler for, jeg vil bruke musikken MIN på PCn, på MP3spilleren og i bilen...
    My 5cents
    Du *gjette vilt på at du er født i 1984* er ung nok til å gi slipp på gamle fordommer og vende gamle vaner.

For det første: 1188kr for å ha tilgang på (etterhvert) all musikk i verden er INGENTING. Tre kroner dagen mann.

For det andre: Hva er vitsen med å eie det når du har tilgang alltid? Jeg skjønner at det foreløpig er litt ungt, men la oss nå satse litt på fremtiden.

At man ikke har tilgang på internett hjemme hører til unntaket. Og de fleste begynner etterhvert å få løsninger hvor de har en PC tilkoblet stueanlegget slik at de kan spille spotify på skikkelig stereoanlegg, og i teorien ikke trenger noen annen kilde.

Når du er ute på tur kan man allerede nå streame OG lagre musikk (for offline bruk) på iphone - dette kommer garantert snart til andre plattformer. Vi nærmer oss forøvrig permanent og gratis internett-tilgang via mobiltelefonene også, da blir det mindre viktig å kunne lagre.

Da gjenstår bare bilene. De nyeste BMW 7-seriene har permanent internett i bilen. Noen år til så har vi alle det, enten innebygd i bilen eller via mobiltelefon.

Hvorfor i huleste skal jeg kaste bort plass på PCen min til å lagre musikk som jeg "eier" når jeg har fri tilgang over nettet?

Tenk litt fremover da dere. 3 kroner dagen er en særdeles rimelig investering i et så genialt konsept, samt å overbevise platebransjen om en slik løsning faktisk vil fungere.
    --
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Forrige fredag så skulle vi kjøre et stykke og dattera liker en gitt artist, og siden jeg ikke hadde den nyeste CD-en lastet over på iPhonen til avspilling i bilen var valget enkelt: Lastet ned offlineversjonen til iPhonen fra Spotify. Kjørte til hytta med en fornøyd unge. Ja, så benyttet jeg anledningen til å høre på noen nye artister selv under kjøreturen. Spotify har sine begrensninger, men dersom man benytter de positive mulighetene aktivt så er 99 kr/mnd ingenting. Men nå skal det sies at det er primært mobiliteten (iPhone cahche) som gjør at Spotify benyttes. Uten den muligheten, ingen Spotify Premium på meg.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om 10år ja...

Men inntil videre, med tregt Internet på landet... 500Mb inkludert datatrafikk på iPhone og dårlig mobildekning utenfor oslos bygrenser så nei, jeg er så ung og eiersyk at jeg vil EIE min musikk, ikke leie...

Plass på PCn koster ingenting lengre, 1Tb til 600kroner...
    Heller få en 35% fragmentert harddisk og tregere PC.?

Men som man sier, vi er enige i grunn og bunn...

Spotify er én mulig måte for fremtiden, og OM man lever i en verden hvor man har evig Internett tilgang som aldri har driftstans eller feil så ja, da har man alltid tilgang til musikken...

Men den dagen mobildekningen faller ut noen timer, ADSL modemet klikker, telefonkabelen drukner i vann for dårlig vedlikehold, fibertråden knekker på vitalt punkt osv osv...

Den dagen vil jeg lene meg tilbake slå på anlegget, å nye musikken MIN, mens resten av verden river ut håret i en stille frustrasjon...

Revolver : Platebransjen trenger Spotify, VI trenger Spotify, Spotify ER en av flere mulige løsninger for det late gjerrige mennesket...
    Men for meg, så er det ikke aktuelt å gjøre seg/meg 100% avhengig av en steaming betal tjeneste som Spotify for å få høre på musikk veien jeg vil gå...

Jeg vil ha Spotify som min private radiokanal til å utforske ny musikk... Som jeg kjøper, noe som skaffer flere klingende mynter i pungen til platebransjen en Spotify med reklame klarer å gjøre..

Ja jeg er 25år, ja jeg lever et nettliv med 20forum, facebook, twitter og fandens oldemor, er to personer i heimen og har 5 PCer... Inklusive MediaSenter/Server på stua med Spotify...
    Og tro meg om du tørr, jeg er ingen Pirat, musikken kjøpes og filmene kjøpes/leie... Lønna er heller ikke noe å skryte av..

(Tok litt av men, alt er sant )
    PS2: har til gode å prøve ut Spot. på iPowne.. Siden det betyr at jeg må betale igjen... Blir nok prøvd ut, får man prøvd den uten Premium.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om 10år ja...
    Og da har du betalt 11000 i løpet av de ti årene. Det må det da være verdt

Og vi ber deg jo ikke gjøre deg 100% avhengig av spotify. Du kan betale for spotify uten å kaste de andre musikk-kildene dine vet du

Jeg bruker spotify stort sett på jobben + til fest (GENIALT til fest), men synes fortsatt det er verdt å betale for. Men men.

Fremtiden er spennende
    --
    Thorbjørn

Side 17 av 43 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •