Spotify, GENIALT! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 846
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg har ingen problemer med å betale for en streamingtjeneste; det er da ikke noe forskjellig fra å betale for en TV-kanal. Vegrer meg egentlig med for å kjøpe MP3, iallefall til de prisene, da tar jeg heller fysiske medier.

Noen forslag til hva de kan gjøre med Spotify Premium for å gjøre den mer attraktiv?
    Nedlasting og mulighet til å brenne spillelister/album til CD?
    Høyreklikk og brenn ... DET hadde vært grunn nok for meg til å gå premium.
    Kunne tilogmed betalt en symbolsk sum for det

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brenne ut spillelister eller kjøpe spillelister direkte i flac hadde jeg gladelig betalt for.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å laste ned mp3 og brenne ut til cd blir sikkert en realitet, det er jo som nevnt over at de skal selge mp3 filer.

Det å tro at man får laste ned all musikken og brenne ut på cd til 99,- pr mnd. er ikke realistisk.

Man kan nok også forvente seg itunes priser - her også.

--

Bruker squeezebox - så det å brenne ut cd'er er lite aktuelt.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen gode løsninger og waf vennlige måter på å få koblet Spotify til stereoen? Min strereo består av en forsterker og en squeezebox.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotyfi er vel bare gratis streaming av musikk.Som et gratis musikk-bibliotek på nett vil jeg tro.Meget bra til fest når lydgjengivelsen ikke er prioritet og om du vil finne ut om en CD-er aktuell å kjøpe så man kan få hørt gjennom først.Da slipper man blodsurfe etter sider som Amazon.com ol. som gir deg en smakebit på 20 sekunder der sangen ikke engang her rukket starte helt før den stopper.

Sånn sett er det i allefall genialt.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Finnes det noen gode løsninger og waf vennlige måter på å få koblet Spotify til stereoen? Min strereo består av en forsterker og en squeezebox.
    Spotify og Squeezebox

Frode

Newcomer misterstatetrooper sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har bare en 10m lang phonokabel rett fra lydutgangen på laptopen og inn på AUX inngangen på forsterkeren. Fungerer helt topp det (til sitt bruk). Om man ikke legger kabelen rett over gulvet er det 'forholdsvis' konevennlig også. I alle fall her i gården

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ er Rogue Amoeba | Select Your Operating System og Apple - AirPort Express

Denne løsningen bruker jeg

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker veldig godt Spotify, genialt å høre på ny musikk. Synes også lydkvaliteten er godt nok til at jeg ikke kan klage.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er genialt, MEN...

Jeg er plaget med en irriterende lydartifakt, best hørbar på høyre kanal, og gjelder stortsett kun spor med store mengder bass (infected mushroom f.eks.).
    Trodde til å begynne med det ristet i lampa i taket, men lyden kom altså fra høyttalerne (diskant og mellomtone).

Først etter litt feilsøking fant jeg frem til spotify som roten til problemet. Lyd fra pc via winamp funker fint.

Andre som har opplevd dette? Hvis ikke, prøv infected med never ever land. Og guff på. Etterslep etter hvert basslag, låter som ei glasspære som ligger å rister.

Jo, også begynner jeg å bli en smule lei reklamen. Det blir bare oftere og oftere.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Dette var en ganske smidig løsning, dette gir deg også tittelen på låtene man spiller på spotify på displayet til squeezeboxen. Smooth!

Lydkvaliteten blir vel potensielt noe forringet da den reencoder til mp3 (jeg har valgt 320kbps), og kilden fra spotify er jo ogg.

jeg forsøkte å encode med ogg, men det funket bare et minutts tid så fikk jeg en feilmelding om "out of fnram memory" eller noe rart på squeezen.. ? Streamer jeg som mp3 funker det fint.
    --
    Thorbjørn

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Andre som har opplevd dette? Hvis ikke, prøv infected med never ever land. Og guff på. Etterslep etter hvert basslag, låter som ei glasspære som ligger å rister.
    Nå har jeg testet låta på både HiFi'et og i stuekinoen - ingen steder hører jeg noe som ligner på "glasspære som ligger å rister"

Kan du ha en skrue el noe liggende løst inni høyttaleren - eller en løs skrue på terminalene bak?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nå har jeg testet låta på både HiFi'et og i stuekinoen - ingen steder hører jeg noe som ligner på "glasspære som ligger å rister"

Kan du ha en skrue el noe liggende løst inni høyttaleren - eller en løs skrue på terminalene bak?
    Enten er det et problem som kommer og går, eller så har spotify fikset det.

Jeg har hatt problemet en stund nå, men nå er det ikke en ulyd å høre lenger. Dessuten burde lyden som var til stede kommet når jeg kjører samme sang både via cd og via winamp på pc.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er sant.

Forresten var det en utmerket låt til å få litt fortgang i innspilling av de nye Fostex elementene i HiFi'et mitt.
    Elementet fikk kjørt seg med den musikken

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ja, det er sant.

Forresten var det en utmerket låt til å få litt fortgang i innspilling av de nye Fostex elementene i HiFi'et mitt.
    Elementet fikk kjørt seg med den musikken
    Glad to help:-D

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk snakker veldig varmt om spotify her, godt å høre at folk er fornøyde
    Jeg har brukt spotify helt siden det kom og jeg må si det er greit til tider.
    Den funksjonen jeg liker klart best er "delte spillelister", det er bare herlig å ha kameraters spillelister som de adder musikk til, da blir mna introdusert for mye nytt og bra
    Det er også herlig å kunne ha masse musikk på skolePCen der jeg ikke gidder å ha over 60gb Itunes biblioteket liggende.

Jeg er allikevel ikke blitt helt frelst av spotify, jeg bruker det minimalt hjemme der jeg har Itunes biblioteket på drøye 6500 sanger.
    Problemet er ikke akkurat mengden, heller typen musikk. Jeg hører mye Trance, House og sjangrer imellom dem, og det er det LITE av på spotify.
    Jeg har tilgode å finne noe serlig fra anjunabeats for eksempel.

Men til brukt for listepop, classic rock, hip hop, og ting som er mainstream er det ypperlig. Fett grensesnitt har det å.

Alt i alt er jeg godt fornøyd, det er jo tross alt GRATIS!, selv om jeg ikk er komplett bitt av Spotify basillen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke pløyd gjennom hele tråden, så beklager hvis dette er tatt opp før. (Prøvde å søke uten hell..)

Men spørsmålet er; Er det noen triks for å få større text på spotiify?
    På min 50 tommer opp mot htpc, er det kav umulig å se teksten ved sitteavstand. Eneste jeg har kommet på er å sette ned fra 1080p til 720p, men det er irriterende å gjøre det hver gang jeg skal høre på musikk..

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    prøv og finn G and G ft. Gary Wright - My My My (Klaas Mix)
    Tviler f.eks på du finner den.

Men til helt ok til og høre litt på i blandt om du ikke er hjemme, men noe erstatning for vanlig musikkbibliotek er det absolutt ikke.
    om det ikke har absolutt alt jeg hører på så er det desverre ikke bra nok.

vil bare si at je fant den sangen! så skjønner ikke helt hvorfor du syter da!

je har også funnet sanger der som je har lett etter i lang tid som flere andre her, i tillegg til je finner masse nytt som faller i smak:-D
    så je synes virkelig spotefy er genialt, da man kan kjøpe det man liker og få god kvalitet på det!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller kommer reklameinnslagene (bare om Spotify, ikke tredjepart) oftere og oftere?

Begynner å bli ganske lei av dette nå. Kanskje jeg må kjøpe Premium allikevel.....
    Hvilke andre fordeler er det egentlig?

Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •