Optimale innstillinger i ffdshow og CoreAVC for hd-filer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optimale innstillinger i ffdshow og CoreAVC for hd-filer?

Noen som har kommet fram til fornuftige innstillinger i ffdshow for .mkv/x264 osv, evt CoreAVC?

Syns det blir litt mye 'artifacts' eller hva man skal kalle det, når det er litt mørke scener, håper og tror at det må kunne fikses med litt tuning på software siden.

Har hdstøtte på gfx, 2,66ghz core2duo cpu og nok ram hvis noen skulle lure.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men er ikke det primært for <576p format?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Noen som har kommet fram til fornuftige innstillinger i ffdshow for .mkv/x264 osv, evt CoreAVC?

Syns det blir litt mye 'artifacts' eller hva man skal kalle det, når det er litt mørke scener, håper og tror at det må kunne fikses med litt tuning på software siden.

Har hdstøtte på gfx, 2,66ghz core2duo cpu og nok ram hvis noen skulle lure.
    Prøv med Purevideo/Avio codecen hvis du har støttet GPU.

Personlig syntes jeg ATI hadde best bilde med hw accelerering.

En plass å starte med reine sw codec er å sjekke at deblocking står på og at du kjører multi core version.

Du har kalibert tv'n ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrert å kalibrert.. Fikk noen gode innstillinger hos da HFCK og syntes det fungerte fint.
    Bluray fungerer altså ganske bra, men noe lavere bitrate faller igjennom på htpcen synes jeg, mener at det skal være noe bedre enn det er nå.

Hw akselerert er det igjennom å velge det i innstillinger i MediaPlayerClassic.
    I CoreAVC står
    Deinterlacing : Hardware
    Deblocking : Standard

Haket av 'Aggressive deinterlacing', ' Crop 1088 to 1080', men ikke 'Force VMR AR correction'.

Under outputformat har jeg valgt YV12 som fargeformat, ettersom jeg ser det er vanlig å gjøre som i diverse guider(bla den på forumet).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Kalibrert å kalibrert.. Fikk noen gode innstillinger hos da HFCK og syntes det fungerte fint.
    Bluray fungerer altså ganske bra, men noe lavere bitrate faller igjennom på htpcen synes jeg, mener at det skal være noe bedre enn det er nå.

Hw akselerert er det igjennom å velge det i innstillinger i MediaPlayerClassic.
    I CoreAVC står
    Deinterlacing : Hardware
    Deblocking : Standard

Haket av 'Aggressive deinterlacing', ' Crop 1088 to 1080', men ikke 'Force VMR AR correction'.

Under outputformat har jeg valgt YV12 som fargeformat, ettersom jeg ser det er vanlig å gjøre som i diverse guider(bla den på forumet).
    Tenkte på at du har kalibert selve panelet slik at kontrast/lyd/farger er riktig satt og at du har satt riktig farge/temperatur.

Har du f.eks for lys skjerm vil mørke områder "blinke" litt (Ifall på plasma) så det var for å utelukke dette som feilkilde.

Ellers har du sikkert sjekket at du har pixel 1:1 riktig, samt optimal kabel føring frem til panelet.

Det var denne jeg tenkte på:

Deblocking : Standard <- Den står jo greit.

Husk også at mkv filer ikke er noe vi får kjøpt på butikken ;D så det er gjerne ripp/encodes som kan variere med kvalitet/bitrate som kan gi artifacs.

Min referanse når jeg tester ulike innstillinger er Planet Earth blueray. Det er det beste visuelle jeg har sett til dags dato og har flere krevede partier for codecen.

I teorien skal hw acc codec (Purevideo/avio) gi best bilde, så sjekk at du er 100% sikker på at det blir benyttet og sammenlig med CoreAVC og ffmpeg.

Merk at HD fra kabeltv/sattelitt kan gi artifacs med tanke på pakketap og ulike feilsituasjoner.

Husk også at hva som er bra bilde er litt som med hifi, dvs vi blir alldrig enige

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC og PS3 er koblet på recieveren på samme måte, og på ps3 får jeg upåklagelig bilde!
    Så jeg mener ikke at innstillingene på tven er noe feil på.

1:1 pixelmapping har jeg ja, kablingen kan vel ikke bli bedre.

Kanskje det ikke kan bli noe særlig bedre..

Hvis det ikke er noen tweaks som kan gjøre .mkv filer (>/=720p) får jeg bare leve med det.

Ser så lite på DVD og SD materiale at jeg gidder ikke å styre med den guiden, siden den fokuserer på akkurat SD materiale.
    Bruker PS3 til å se DVD, blir å bruke en fremtidig blurayspiller som dvdspiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •