DVD/BD-avspilling, hvilken programvare og skjermkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD/BD-avspilling, hvilken programvare og skjermkort?

Har nettopp anskaffet en HTPC i stua, og har lyst til å benytte denne som DVD/BD-spiller, for å slippe flere komponenter enn nødvendig. Det store spørsmålet er; hvor brukervennlig er det å bruke HTPC vs standalone? DVD-avspilling er enkelt nok, sett plata i pc'en og avspillingen begynner automatisk. Finnes det software som gjør avspilling av BD like enkelt? Jeg gidder ikke å bruke HTPC til dette om det er 2 minutter med instillinger før hver film.

For avspilling av BD trenger jeg BD-drev og skjermkort, har fått fortalt at et ATI hd3450 er godt nok. Skal kun brukes til BD/dvd-avspilling/web-tv, altså ingen spilling osv.
    Tenker å gå for dette kortet,det er i lavprofil, noe jeg er avhengig av :Hardware.no - Prisguide - Asus EAH3450/DI/256M

Vil jeg få (HD-) lyd ut på HDMI med dette kortet, eller blir jeg nødt til å anskaffe et eget lydkort med HD-dekoding og 7.1 analog ut?

Gi meg gjerne tips om bedre egnede skjermkort( i rimelig prisklasse), godt mulig jeg har gått glipp av noe.

EDIT: prosessor/ram er E6300 1,83ghz, 2gb ram.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på dette:
    "Vil jeg få (HD-) lyd ut på HDMI med dette kortet, eller blir jeg nødt til å anskaffe et eget lydkort med HD-dekoding og 7.1 analog ut?"

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden