kjøp av kontor-pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av kontor-pc

Hei¨

Onkelen min skal gå til inkjøp av en ny stasjonær kontor pc. Det som er cluet er at han vil ha den så lydløs som mulig, jeg er ikke så innen i dataverden at jeg vet hva som er bra innenfor dette

Budsjetet hans ligger på maks 12 tusen, både selvbygg og ferdigbygd er aktuelt. Han har også et ønske om et blu-ray drev , er heller ikke dumt om pcn støtter hd-lyd i mpcm og eller bitstream vist det er mulig idag

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Hei¨

Onkelen min skal gå til inkjøp av en ny stasjonær kontor pc. Det som er cluet er at han vil ha den så lydløs som mulig, jeg er ikke så innen i dataverden at jeg vet hva som er bra innenfor dette

Budsjetet hans ligger på maks 12 tusen, både selvbygg og ferdigbygd er aktuelt. Han har også et ønske om et blu-ray drev , er heller ikke dumt om pcn støtter hd-lyd i mpcm og eller bitstream vist det er mulig idag

om det finnes pcer som støtter bitstream og som virker vet jeg ikke, men det finnes tråd om er på forumet..

er du ikke dreven på PC hardware, så sender du enkelt en mail til de steder som som selger bygge pcer. psdata/komplett mm med de ønskene du/dere har
    og spør om pris i bygge og ferdig. i 3 pris katogorier for da kan du sammenligne priser og utstyr, før eventuelt du/der tar ett valg

Troeen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    om det finnes pcer som støtter bitstream og som virker vet jeg ikke, men det finnes tråd om er på forumet..

er du ikke dreven på PC hardware, så sender du enkelt en mail til de steder som som selger bygge pcer. psdata/komplett mm med de ønskene du/dere har
    og spør om pris i bygge og ferdig. i 3 pris katogorier for da kan du sammenligne priser og utstyr, før eventuelt du/der tar ett valg

Troeen
    takk for tipset tror jeg skal prøve det

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bygge stillegående pcer trenger man enten:

* Lavt effektforbruk (og dermed lav ytelse)
    eller
    * Stort kabinett, med god kjøling og store saktegående vifter.

I HTPCer velger man som regel det første alternativet, fordi man ikke trenger allverdens ytelse for å spille av HD materiale.
    Vet ikke helt hva kontorpcen skal brukes til, men til standard kontrorapplikasjoner ville jeg gått for første alternativ. (word, excel osv).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått en handeliste fra komplett

Komplett.no

noen som har en formening angående den?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Jeg har fått en handeliste fra komplett

Komplett.no

noen som har en formening angående den?
    Greit oppsett det. Passivt kjølt skjermkort hjelper på støyen, men kabinettviftene bråker nok litt.
    Det er vannkjøling som gjelder hvis man skal ha en relativt kraftig, men meget stillegående maskin. Men det koster jo endel ekstra da.

EDIT: Når jeg ser over en gang til, så ser jeg at RAM ikke er tatt med. Det må man nødvendigvis ha!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Greit oppsett det. Passivt kjølt skjermkort hjelper på støyen, men kabinettviftene bråker nok litt.
    Det er vannkjøling som gjelder hvis man skal ha en relativt kraftig, men meget stillegående maskin. Men det koster jo endel ekstra da.

EDIT: Når jeg ser over en gang til, så ser jeg at RAM ikke er tatt med. Det må man nødvendigvis ha!
    Ja det må jeg nok ha, hvordan vill di si dette oppsetet er iforhold til pris, vil jeg få det billigere ved og kjøpe et annet sted?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som bra opp sett der

ser ut som kabinetet kan kjører i med lav hastighet på vifte og det er bra
    cpu vifta bruker samme type av på min gammle pc innmat og den går på laveste hastighet heletiden uten problemer for temp på cpu`n og da blir 17db

men som nevt lenger opp mangler du minne og det får 4gb fra 550.- og opp over, og det mer nok til leke med i word

det er ikke vært spare de få kronene på gå ned til 2gb minne, da minne har en så lav pris som det har om dagen..

prisene kan variere fra produkt til produkt men total summen er det ikke alt tid mye og spare på men noe hundre kr kan det være.
    men husk få på frakt ink i pris tilbudene.
    det kan fort være at det billigste pcen blir dyrer pga frakt en den som dyrer i utgang puktet

Troeen

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kabinettet er beregnet på gaming/overklokking og er ikke stillegående.
    Dette kabinettet ser bedre ut: Antec - P182
    I tillegg ville jeg byttet ut kabinettviftene med 120mm vifter fra Nexus.

Skjermkortet er overkill hvis du ikke skal spille. Radeon HD4650 utvikler 1/3 av varmen til HD4850.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •