TerraTec Cinergy HTC USB XS HD og Canal Digital - funker det? (JA!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile TerraTec Cinergy HTC USB XS HD og Canal Digital - funker det? (JA!)

Har nettopp kjøpt følgende:
    TerraTec Cinergy HTC USB XS HD (USB2.0, Analog Tv-Tuner & DVB-T & DVB-C), TerraTec Cinergy CI USB og Dilog Conax CAM for CI-slot (CA-Modul) (se Komplett.no - TerraTec Cinergy HTC USB XS HD USB2.0, Analog Tv-Tuner & DVB-T & DVB-C, Komplett.no - TerraTec Cinergy CI USB og Komplett.no - Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot (CA-Modul)) for å se TV på PC'en med mitt eksisterende Canal Digital-abonnemenet. Dette står i en bra spekket Dell XPS med et Nvidia Geforce GTX 280.

Har plugget i TV-kortet og CI-lesere, installert nyeste drivere + Home Cinema fra TerraTec. Finner kun analoge kanaler ved søk, de digitale er scramblet.

Supporten til Kanal Digital sier først "Slik jeg kan forstå så har du kjøpt deg et tv-kort til pcn din? Dette er et produkt som vi ikke fører og har derfor ingen support på dette.", men etter at jeg har lest endel om dette i div. forum + påpekt til Kanal Digital at det er jo fra dem jeg har kort og abonnenment svarer de "Nå har det seg slik at hver dekoder er tilknyttet til ett smartkort. Hvis du bytter smartkortene om hverandre vil det oppstå oppdaterings problemer, det vil gå utover dekoderens stabilitet så frarådes på det høyeste.". Altså pairing??

Så... er det noen andre med tilsvarende hardware som har fått til dette med digitale kanaler hos Canal Digital? Er det noen andre innstillinger mht. frekvens/symbolrate/modulering i forhold til dekoderen fra CD som må til for å få dette til å virke?

Supertakknemlig for hjelp! Hvis ikke ender det med retur til Komplett... :/

PS! Har også kjøpt DVBViewer Pro, men den funker heller ikke... må ha siste ßetaversjon for å bruke til mitt TV-kort, men den finner ingen kanaler under søk heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker fint (untatt HD-kanalene som hakker litt). Husk at du må stille in korrekt symbol rate og QAM (6950000 og QAM64 (SDTV), QAM256 (HDTV) hvis jeg husker korrekt.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret!
    Ironisk nok sto Home Cinema faktisk og søkte i kanalene og fant alle sammen da svaret ditt ble lagt inn. Var det med symbol rate 6950000 som var løsningen... brukte opprinnelig det samme som på CD HD-PVR'en (69500), men etter å ha sett andre kanallister prøvde jeg med et par 0'er ekstra

Så da blir neste utfordring å se om det er mulig å få dette inn i Media Centeret til Vista Home Premium...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk DVBSBridge

Selv bruker jeg dvbsbridge sammen med dvbviewer (beta) for å "injisere" dvb-c i xp media center. Fungerer perfekt. I tillegg kan dvbsbridge tydligen lage epg fra tv-signalen, fast jeg trenger ikke det da jeg bruker tvgrabber+quickguide.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt denne Cinergy-dingsen, og prøver den under Windows 7, men får den ikke til å virke. Finner alle gratiskanalene (på 570 MHz i Bergen), og får oppgitt hvilke programmer som går nå. Får også inn teletext skikkelig, men får ikke bilde eller lyd.
    Finner på Setup intet om MPEG-4. Bare at man kan få lagret video som MPEG-2. Vet ikke om dette er relevant. H.264 kan åpenbart ikke velges. Det er nevnt som et alternativ med grå skrift, men der kan intet endres.
    Ser at Komplett for denne dingsen selger TerraTec Cinergy THC HD Upgrade KIT til kr. 99. Dette skulle være for å få HD i Norge, og trodde ikke RiksTV hadde HD-sendinger. Kan det være slik at dette Upgrade kit er nødvendig for overhodet å få inn bilder/lyd i Norge?
    RGB-signalet fra min parabolmottaker (harddisk-opptakeren fra Canal Digital) har jeg koblet til RGB-inngangen på Cinergy-dingsen, men i programvaren finner jeg intet kanalalternativ for en slik inngang. ???

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet med 2x TerraTec Cinergy HTC USB XS HD eller flere og 1 CI enhet (Komplett.no - TerraTec Cinergy CI USB

For jeg vurderer sterkt å bytte ut mine Floppy DTV-C Tunere. Ettersom disse ikke videreutvikles og er for meg litt ustabile i dualmodus og W7.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlavN
    Nå har jeg kjøpt denne Cinergy-dingsen, og prøver den under Windows 7, men får den ikke til å virke. Finner alle gratiskanalene (på 570 MHz i Bergen), og får oppgitt hvilke programmer som går nå. Får også inn teletext skikkelig, men får ikke bilde eller lyd.
    Finner på Setup intet om MPEG-4. Bare at man kan få lagret video som MPEG-2. Vet ikke om dette er relevant. H.264 kan åpenbart ikke velges. Det er nevnt som et alternativ med grå skrift, men der kan intet endres.
    Ser at Komplett for denne dingsen selger TerraTec Cinergy THC HD Upgrade KIT til kr. 99. Dette skulle være for å få HD i Norge, og trodde ikke RiksTV hadde HD-sendinger. Kan det være slik at dette Upgrade kit er nødvendig for overhodet å få inn bilder/lyd i Norge?
    RGB-signalet fra min parabolmottaker (harddisk-opptakeren fra Canal Digital) har jeg koblet til RGB-inngangen på Cinergy-dingsen, men i programvaren finner jeg intet kanalalternativ for en slik inngang. ???
    Vel, nå virker den plutselig - etter at jeg avinstallerte og reinstallerte Home Cinema!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Njaal sa. 2 stykk TerraTec Cinergy HTC USB XS HD og 1 TerraTec Cinergy CI USB hadde vært genialt om det funket mot W7 media center 32bit.

Jeg må ha EPGen til WMC og vil ha 2 tunere. Ellers beholder jeg heller det gamle doble analoge TVkortet mitt. Det er tross alt bare TV vi snakker om her, så funksjonalitet overstyrer kvalitet for min del. Alt slettes så fort det er sett uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •