anbefaling av software

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

anbefaling av software

Hallo
    Har et par spørsmål om utstyr, software og anbefalinger her. Usikker på om det her blir korrekt plass å spørre om det, men prøver å ser hvordan det går.

Skal sette opp et system på et treningssenter som skal bestå av en styringspc, fremviser og touchscreen/evt annen god løsning for å velge kanaler o.l

Poenget med det jeg skal sette opp er at kunden skal kunne velge forhåndsinnspilte spinningtimer og å se på diverse TV kanaler på lerettet. Har det på 2 andre senter fra før, men da er det via et system som skal tas av dage pga ingen har kompetanse på det lenger.

Det er sterkt ønskelig med touchscreen for å kunne trykke på f.eks spinning 60min hard, nrk osv osv osv. Kunden skal ikke ha valgmuligheter til å velge lydjustering eller komme inn i systemet ellers.

Er det noen som har peiling på hva slags software som kan brukes til noe sånt? Vil det i såfall bli mye jobb å få til å fungere som det skal?

Tar imot tips med stor takk!!

-Espen-

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, om du ikke er klar over det, regn med en god del timers jobb for å få dette til å fungere knirkefritt, tenker da stort sett på å lete etter innstilinger som gjør det du er ute etter.

Men ta en titt på J.river media center. Denne kan helt sikkert settes opp til å fungere som du ønsker, vil du et musikkprogram for 60 min hard spinning lager du en spilleliste med ønsket musikk, og kaller den for "60 min spinn"
    eksempelvis. sjekk ut Media Center - J. River Media Center software der ligger en 30 dagers demo.

legger ved noen bilder fra Media center normal view og theater view.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Først, om du ikke er klar over det, regn med en god del timers jobb for å få dette til å fungere knirkefritt, tenker da stort sett på å lete etter innstilinger som gjør det du er ute etter.

Men ta en titt på J.river media center. Denne kan helt sikkert settes opp til å fungere som du ønsker, vil du et musikkprogram for 60 min hard spinning lager du en spilleliste med ønsket musikk, og kaller den for "60 min spinn"
    eksempelvis. sjekk ut Media Center - J. River Media Center software der ligger en 30 dagers demo.

legger ved noen bilder fra Media center normal view og theater view.
    Blir litt feil med playlist for musikk. Vi har ferdige videoer og spiller inn nye med egen musikk. Så 2 deler som trengs. Visning av tv kanaler og visning av ferdiginnspilte spinning timer.
    Viktig detalj er at alt som ikke trengs kan fjernes i programmet. Åssen er de muligheten i j.river media center?

Er det noen måte å få en pc til å styre rikstv bokser? evt tuner kort til pc som kan fungere med rikstv? Blir vel et problem å få valgt tv-kanaler når det må kjøres via egen fjernkontroll. Ønsker å ikke ha noen fjernkontroller tilstede, kun valg via mus og skjerm/lerret/flatskjerm...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da blir det vel å bruke videolisten. Vil tro J.river kan modifiseres i stor grad, men har ikke forsket mye på det.

Skal du ha total kontroll over kontrollskjermbildet kan du jo se på netremote på Promixis.

Med den kan du lage ditt eget skjermbilde på en styringsenhet, eksempelvis en liten touch-skjerm. Med Netremote kan du såvidt jeg vet sette opp ALT, og styre ALT. Men har inntrykk av at det kan være tungt å sette seg inn i.

Et anne tprogram jeg vet om er Cinemar, men kjenner ikke det godt nok til å kunne si om det vil fungere til ditt bruk, men her er det enkelt å konfigurere, fjerne ubrukte knapper, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Ok, da blir det vel å bruke videolisten. Vil tro J.river kan modifiseres i stor grad, men har ikke forsket mye på det.

Skal du ha total kontroll over kontrollskjermbildet kan du jo se på netremote på Promixis.

Med den kan du lage ditt eget skjermbilde på en styringsenhet, eksempelvis en liten touch-skjerm. Med Netremote kan du såvidt jeg vet sette opp ALT, og styre ALT. Men har inntrykk av at det kan være tungt å sette seg inn i.

Et anne tprogram jeg vet om er Cinemar, men kjenner ikke det godt nok til å kunne si om det vil fungere til ditt bruk, men her er det enkelt å konfigurere, fjerne ubrukte knapper, etc.
    Nå har jeg drivi å lekt litt med j. river, men får ikke fjerna alle knappene jeg ønsker. Får fjerna de jeg ikke vil ha på hovedsida, men når det kommer til theatre view og video er det for mange knapper. Trenger noe som følger det gode gamle prinsippet med keep it simple stupid

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •