Anbefaling til nytt Media Center opplegg på Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling til nytt Media Center opplegg på Canal Digital

Hei, jeg har kjørt en analog media center løsning på canal digital kabel-tv i flere år nå. Først på xp og nå siste året på vista, og det har fungert helt greit!

Jeg har vurdert å gå over til en digital løsning i lengre tid, men siden jeg har brukt mesteparten av tid/energi/penger på å pusse opp et gammelt hus nå siste årene har det ikke havnet spesielt høyt på prioriteringslisten.

Nå har derimot ting forandret seg, både siden jeg nærmer meg å være ferdig med oppussing - men også fordi Canal Digital har gjort flere kanaler (les: Viasat4) kun tilgjengelig via digitale signaler.

Har noen noe forslag til maskin jeg burde starte med og hva jeg kan gjøre for å få til en dualtuner-løsning på en god måte?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt problemer med å få tak i hva du lurer på her - kan du utdype?
    (Var på fylla i går, så mulig jeg er litt treg)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Det jeg helt konkret har tenkt å ha er 1 kraftig mediacenter maskin med 2 digitale tunere (på canal digital kabel-tv), og så 2 kablede extendere som kobler seg opp mot media center maskinen.

Og det jeg da er interessert i er tips på hva jeg burde gå for av hardware på den ene mediacenter maskinen. Jeg har lest tråder av og til her på siden en god stund, og fått med meg at det er mange som har fått til tilsvarende løsninger med canal digital, men jeg kan tenke meg at løsninger som fungerte for 1 år siden ikke nødvendigvis er den ultimate løsningen man ville gått for i dag.

Jeg har tenkt å putte denne maskinen i et eget teknisk rom, hvor den får selskap av en NAS jeg har (med 4tb kapasitet), router, iptelefoni-boks, og diverse andre saker.

Jeg har fått med meg at jeg antagelig trenger FireDTV tunere, men har ikke helt fått klarhet om det er mulig å "klone" kortene fra canal digital, eller hvordan man kan få til dette uten å måtte kjøpe/leie to bokser fra canal digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av destroy
    Jeg har fått med meg at jeg antagelig trenger FireDTV tunere, men har ikke helt fått klarhet om det er mulig å "klone" kortene fra canal digital, eller hvordan man kan få til dette uten å måtte kjøpe/leie to bokser fra canal digital.
    Du trenger floppydtv eller firedtv fra DE. I tillegg må du ha cam og kort i hvert tvkort. Smartwi fungerer for helt supert for å klone CD kortene. Tror du får fatt i den her ... (se under tilbehør)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding!

Da tenker jeg på å bestille følgende

2 x Digital Everywhere FloppyDTV-C/CI, Internal, Firewire, DVB-C receiver
    https://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=340260

2 x Dilog Conax CAM, CAM for CI-slot
    https://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=354347

1 x SmartWi - Base
    http://213.225.120.20/InVisionAS/

2 x SmartWi - tilleggskort
    http://213.225.120.20/InVisionAS/

Som selve maskin på dette vurderer jeg å kjøpe følgende maskin, hvis ikke noen har noe forslag til en maskin med spesifikasjoner som kan egne seg enda bedre til dette. (størrelse/utseende på maskin har ingenting å si siden den uansett blir skjult i et skap.)

https://www.norek.no/k/ci.aspx?sku=10235

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket LGA775, 1333MHz,
    Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP
    Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit
    Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM
    Creative SB0886 X-Fi Titanium Fatal1ty Pro series

Håper på tilbakemelding!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bestilte jeg mine 2 floppydtv og 2cam direkte fra DE i Østerike, regner med at jeg sparte rundt 1000 NOK på det for et år siden (halv pris på cam dersom kjøpt sammen med flopydtv i bundle)

drbo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •