HTPC uten krav til utseende!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC uten krav til utseende!

Tenkte jeg skulle skru sammen en ny htpc/lagringspc. Satser på å kjøre AMD Phenom 9850 som cpu, men trenger hjelp til valg av HK. Gjerne ett med HDMI slik at jeg kan kjøre lyd og bilde rett fra HKet, men det er ikke nødvendigvis noe must. Skal i hovedsak brukes til *.mkv-filer, 720p og gjerne 1080p, samt musikk. PCen står i eget rom, så størrelse/støy har mindre betydning.
    Noen godt stalltips for HK?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye hovedkortene fra Gigabyte med HD3200 chip integrert og HDMI er gull. Kjøpte et slikt for et par uker siden og er strålende fornøyd

GIGABYTE - Product - Motherboard - Overview - GA-MA790GP-DS4H (rev. 1.0)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, var noe slikt jeg hadde tenkt på. Kjøpte dette og skrudde sammen PCen, la inn XP 32 bit, men kan noen være så snill å si hvordan i h@$€#e man får HDMI utgangen til å funke? Noen andre drivere jeg må laste ned enn de som ligger på cden? Får ikke lyd, og ihvertfall ikke bilde ut der:I

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn siste versjon av Catalyst Control Center fra Advanced Micro Devices Inc.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det nøyaktig 2 minutter etter at jeg skrev innlegget, men takk for svar. Neste problemstilling(er):
    Problem 1:
    Oppløsningen endrer seg til laveste etter hver omstart! Har installert softwaren på nytt nå, men har ikke anledning til å reboote på noen timer enda pga filflytting, så kanskje det har fikset seg selv. Men tar gjerne imot råd alikevel!
    Problem 2:
    TVen min støtter ikke 1:1 pixelmapping slik at skrivebordet og skrift blir for€%€#. Dette har jeg forsket på siden TVen kom i hus for over 2 år siden, med mye hjelp herfra, uten at det har blitt no greie på det, så det har jeg vel egentllig gitt opp. Derfor hender det jeg bruker laptopen min til å koble til HTPCen via Remote Desktop. Problemet er at med dette skjermkortet(hovedkortet) klarer jeg ikke å få bilde på TV etter at jeg har brukt laptopen! Det samme gjelder hvis jeg slår på PCen før TVen. Det jeg da må gjøre er å slå på TVen for så å restarte PCen. Tips mottas med VELDIG stor takk her

Tanken på at det er HDMI-kablen har slått meg, men jeg hadde ikke dette problemet med mitt forrige skjermkort med samme kabel...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se bort ifra problem 2, men problem 1, dvs at skjerminstillingene ikke lagres sliter jeg fremdeles med. Hver gang PCen startes er det 640*480 pixler som gjelder, og det er jo håpløst

Har lagt in Catalyst Center på nytt og, uten effekt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Se bort ifra problem 2, men problem 1, dvs at skjerminstillingene ikke lagres sliter jeg fremdeles med. Hver gang PCen startes er det 640*480 pixler som gjelder, og det er jo håpløst

Har lagt in Catalyst Center på nytt og, uten effekt.
    *bump*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •