Problemer med bilde på HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bilde på HTPC

Hei.

Har nylig fått satt sammen en ny stue-pc. Har hatt store problemer med å få denne til å sende bilde til tv gjennom forsterkeren min.

Det som er saken er at allt fungere fint med en analog skjærm. Men så fort jeg kobler pc-reciver-tv med hdmi så begynner problemene. I starten var det slik at det hele fungerte greit så lenge skjærm og reciver stod på hele tiden mens pc'en var på. Om jeg gikk ifra pc'en på, men skrudde av skjerm og reciver, så resulterte dette som oftest i minimal oppløsning (640x480) når jeg skrudde på tv og reciver igjen.

Dette problemet har nå utviklet seg til å ikke ville sende noe signal gjennom reciveren. Fikk til 800x600 et par ganger, men full hd har vært umulig siste uken.

Når jeg prøver å kjøre tv og reciver som utvidet display (altså som en skjerm nr 2) begynner den analoge skjærmen (denne er kun tilkoblet for test) å "blinke". Dette stopper med en gang jeg skrur av tv eller reciver.

Håper dette var en god forklaring av problemet. Trenger virkelig hjelp her. Har virkelig ingen idè lenger.

Av relevant utstyr er det;
    - Media Center med 2x ATI Radeon 4670HD med overgang fra dvi til hdmi.
    - Denon 3808 reciver
    - LG 50PF95
    - Windows Vista Home Premium

Si ifra om mer info behøves.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget at jeg har noe av det samme problemet. Fikk ny reciver i går og hver gang jeg rebooter htpc'n så stiller oppløsningen seg ned til 400x600 eller noe slik. Litt plagsomt, men ikke kritisk da jeg ikke rebooter den så mye. Har heller ikke testet så mye, men om jeg finner en løsning så skal jeg poste det.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ubegripelig at det skal være så vanskelig å få et skjermkort stabilt med HDMI tilkobling. Man kan ta hvilken som helst DVD spiller og koble den til hvilken som helst TV og forvente at man skal slippe og gå inn i setup hver gang man slår på utstyret.

Min oppskrift (det finnes sikkert smartere):
    Jeg konfigurerer fra Laptop via VNC, så slipper jeg å koble opp to skjermer med de ulempene det medfører. Har satt desktop på HTPC til utvidet med 1360x768 oppløsning. For at skjermkortet nå skal "huske" innstillingen må TV enten være av når jeg starter HTPC eller stå på inngangen til HTPC hvis TV er på.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htpc

Dette problemer er enkelt å fikse hvis du bruker ATI grafikk kort. I innstillingen så finner du noe som heter "Force Detect TV". Tick denne så forteller du grafikk kortet at det er noe koblet til selv om den ikke er det!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Takker for svar. Skal prøve dette nå HKviking.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke dette helt til å virke. Får tv'en til å vise maks 1280x1024 før det begynner å bli svart. Og når jeg cloner eller utvider desktop'en, så blinker vga skjermen når jeg nærmer meg noen innstillinger jeg liker på tv'en. Bios vises ikke på tv'en lenger.

Det er nå hakket før både pc- og forsterkerhelvette blir slått i stykker og hivd.

Jeg har for øvrig oppdatert software i forsterkeren for 2 dager siden. Har aldri fått den til å vise fullhd etter dette.

Edit: Har forøvrig huket av på både "force tv detect" og "force component video detection".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •