Lydsystem til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydsystem til HTPC

Hei,

Har en HTPC med et (lavkost) surroundlydkort integrert på hovedkortet (Komplett.no - Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750, ATX, Socket-AM2+, DDR2, 4xPCI-Ex(2.0)x16).

Er på utkikk etter høyttalere/forsterker å koble til. Kunne tenke meg høyttalere med innebygd forsterker både for å unngå flere komponenter i stua og for å ha kun ett sted å regulere lyden.

Ønsker OK hi-fi-kvalitet og gjerne surroundstøtte, men kvalitetskravene er ikke skyhøye (medium + holder )

Har kikket på ulike systemer á-la dette:
    KEF - Innovators in Sound - SURROUND SOUND SYSTEMS - instant theatre - instant theatre Kit120
    Men "problemet" er altså receiveren som jeg gjerne skulle vært foruten (i tillegg til at dette kanskje er et medium ++ med tanke på kvalitet/pris).

Noen som har anbefalinger til gode, "minimalistiske" og praktiske systemer for å god stuelyd ut av en HTPC?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også se etter en forsterker med USB, da vil den ta over som lydkort for PCen. De integrerte har som regel veldig mye støy.

Hvis du ikke finner noe slikt, sjekk ut Asus sitt USB Xonar lydkort, da kan du få alt du trenger. Bedre lydkort enn det innebygde, surround (hvis ønskelig) fra alle kilder (noe som ikke er mulig med det integrerte fra annet en ren DVD).

KEFen skal nok funke meget bra som system også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, skal se om jeg finner noe aktuelt.

Men mener du at usb-forsterkeren får styrt lydstyrken fra pc'en? Vil jo gjerne slippe å ha to hjul eller to fjernkontroller å styre med (eller, vil gjerne slippe at resten av family'n klager på at det er tungvindt eller krøkkete )

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børre Burk
    Takker, skal se om jeg finner noe aktuelt.

Men mener du at usb-forsterkeren får styrt lydstyrken fra pc'en? Vil jo gjerne slippe å ha to hjul eller to fjernkontroller å styre med (eller, vil gjerne slippe at resten av family'n klager på at det er tungvindt eller krøkkete )
    Kommer jo helt ann på om du velger en USB dac med integrert forsterker, ala den nye fra Hegel f.eks., eller den Kingrex du ser under avnytt. Uansett bør du la forforsterkeren ta seg av volume kontrollen

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ett USB lydkort har volumkontroll, så skal det som regel være mulig å la det stå i en possisjon og bruke Windows til å justere volumet også.

Jeg lar som regel Windows volumet stå til 85-90%, for så å forsterke med videre med forsterkeren. Setter den ikke til 100% for da får man ALLTID mye forvrengning med på kjøpet, altså dårligere lydkvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •