Pc og dolby digital og dts

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pc og dolby digital og dts

Jeg har litt problemer med å få Dolby Digital og DTS fra min pc som er koblet til min flatskjerm. Selve pc'en har ingen digital lydutgang så jeg kjøpte et usb lydkort (Terratec Aureon 5.1 usb som er koblet til reciver med optisk kabel), men sliter som sagt med å få disse lydformatene. Planen var å kopiere deler av dvd samlingen over til datamaskinen og har prøvd et par filmer, men dette med lyden var ikke så lett. Trodde faktisk at det skulle dukke opp automatisk når jeg trykket på sur. decode på fjernkontrollen=)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken avspiller bruker du på pc'en? Kjenner ikke til lydkortet, men er sikkert noen drivere du må aktivere SPDIF på også...

Anbefaler MPC og AC3 filter...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker VLC media player. Vet ikke om denne er den beste, men den spiller det meste.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zoomplayer greier dts dolby over spdif

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vlc

hei
    vlc har problemer med dd og dts over spdif.
    eg fikk det ikkje til å virke, prøv GOM, Mediaplayer classic, zoom player ....

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve disse. takker for tipsene

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiheihei
    hei
    vlc har problemer med dd og dts over spdif.
    eg fikk det ikkje til å virke, prøv GOM, Mediaplayer classic, zoom player ....
    Prøv med en litt eldre versjon av VLC, huk av for SPDIF i lydinnstillinger og saken skulle være i orden.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde kankje vært det beste valget. Synes VLC er så grei siden den spiller alt. Zoom player ville ikke funke med noe.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med 0.8.1 versjonen. Jeg har problemer med at lyden hakker ved nyere versjoner ved avspilling av 5.1 lyd (ikke i stereo), ser det er mange andre på nett som har samme problemet.

Link : Old Version of VLC Player Download

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker=) Jeg skal prøve litt i kveld.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kortet er ikke noe særlig, har selv hatt terratec lydkort og hadde så mye problemer med støtte på det kortet att det gikk rett i søppelet. Terratec er ikke særlig flinke med å oppdatere driverene sine. Og hvis du går inn på komplett.no så ser du at andre kjøpere av dette lydkortet ikke får annet enn stereo via digital utgang. Så hvis du har mulighet til å levere det tilbake så hadde jeg gjort det.

Nå vet jeg ikke om det er laptop du har eller stasjonær pc. Har du stasjonær så hadde jeg kjøpt ett asus Xonar lydkort å puttet i den. Hvis ikke så er vel Creative SB1090 X-Fi Surround 5.1 usb kort ett bedre valg. Installer CoreAVC pro, AC3 filter, hvis du bruker vista så innstallerer du også vista codec package, da kan du kjøre så og si alt via wmp11

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt i kveld og det ser nok ut til at det er usb-lydkortet som er problemet ja. Forsterkeren får ikke noe 5.1 signal i det heletatt, bare stereo. Ganske enkelt å se dette på en yamahaforsterker siden bare fronthøyttalerindikatorene (huff langt ord) lyser opp i displayet.

Grunnen til at jeg kjøpte en usb enhet var et jeg egentlig tenkte å bruke min bærbare pc som "HTPC" og at det er kjekt å ha i mange situasjoner.

Finnes det ikke et billigere internt lydkort enn de Xonar greiene som fungerer bra?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe ett hovedkort til 8-900 kr med innebygget hd lydkort, asus for eksempel, di har somregel digital lydutgang, Jeg bruker ett P5K i min htpc og lyden er helt super, kortet er ikke dyrt heller. Tror jeg betalte 900 for mitt og det var ikke i landets billigste butikk. Eller det eksterne creative usb kortet som jeg nevnte i tråden litt lenger oppe.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det p5k kortet til 560 kroner på komplett så jo ganske bra ut. Er det vanskelig å bytte hovedkort? Vil det passe i min datamaskin, en par-tre år gammel hp maskin av typen dx5150mt? Hadde jo tenkt å oppgradere datamaskinen etter hvert så å begynne med hovedkortet er kanskje ikke dumt? Mange spørsmål gitt

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktet jeg siktet til var en demovare så glem prisen=)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til sånn "ferdig" maskiner som hp, compaq og diverse andre. Sist jeg var borti en sånn maskin så hadde den egne koblinger å masse annet som ikke passet med standard pc hardware.
    Beste er å bygge en selv, eller kjøpe det du behøver og få butikken til å sette den sammen for deg. Da er det mye enklere og billigere å oppgradere etterhvert som man behøver det. Du kan gå inn på hardware.no der står det masse annbefalinger av komponenter samt priser på det.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg for den enkleste løsningen og kjøper det usb kortet du nevnte. Det gjør nok susen tenker jeg. Litt mere ram hadde også vert kjekt. Enda et spørsmål... Siden denne pc'en har dvi utgang, kan jeg da kjøpe en dvi-hdmi overgang å koble pc'en til skjermen med hdmi? Vil det være stor forskjell mellom vga og hdmi?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Da går jeg for den enkleste løsningen og kjøper det usb kortet du nevnte. Det gjør nok susen tenker jeg. Litt mere ram hadde også vert kjekt. Enda et spørsmål... Siden denne pc'en har dvi utgang, kan jeg da kjøpe en dvi-hdmi overgang å koble pc'en til skjermen med hdmi? Vil det være stor forskjell mellom vga og hdmi?
    Ja, eller en kabel med dvi i den ene enden og hdmi i den andre.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det likeste hadde jo vært om en av 3,5 mm utgangene på pc'en hadde vært optisk, men jeg finner ikke noe info om dette noen plass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •