Kvaliteter på billige kontra dyrere brenne plater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvaliteter på billige kontra dyrere brenne plater?

Er det noen som har erfaringer med billige kontra dyrere brenne plater?
    Noen reèl forskjell lyd eller bilde messig?
    Spiller det noen rolle om hvor fort man brenner platene?

Mvh Hanne

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ikke være forskjell i kvalitet på bilde eller lyd, men evt billigere/dårligere plater som brennes litt for fort kan få lese feil osv..

Før var det stor forskjell på plater, men virker som forskjellene blir mindre og mindre, det samme gjør prisen!

Uansett så har jeg alltid hatt gode erfaringer med verbatim, de har også alltid vært kjent for kvalitet. Det er jo ikke så dyrt lengre uansett! Ellers har jeg også god erfaring med traxdata som selges på clas ohlson.

Uansett så er det ikke mye tid du taper på å velge en litt lavere hastighet enn den raskeste, men det vil nok være litt sikrere med tanke på lesbarheten på platene i etter tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte evn på å brenne på det laveste for optimalisering som f.eks x2?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ørene det er i forskjell mellom "gode" og "dårlige" plater er verdt det, så gå for en kjent merke som feks Verbatim.
    Har svidd MYE på plater, både dvd og cd, da jeg en gang i tiden jobbet i en media-butikk, og kvaliteten på endel jalla-merker er så dårlig at man kan bli skremt av mindre!
    Min erfaring er at hvis du legger litt extra i platene og har en god brenner, så kan du svi på sertifisert hastighet uten problemer.
    Svir du på noe billig-greier, så for det første... IKKE bruk de til lagring av back-up(bilder o.l som du vil ta vare på). På dvd er 4x greit, på cd burde 16x gå greit.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dvd eller cd du skal brenne?

Tror nok du pent kan brenne litt fortere enn 2x, faktisk så var det i en periode problemer med å brenne sakte på plater som var laget for høy hastighet, men slik tror jeg ikke det er lengre... Men har ikke fulgt så mye med her de siste årene.

Det beste du kan gjøre er å brenne ut og teste selv, koster jo ikke mange kr om det skulle gå galt heller. Sannsynligvis så virker de fint uansett, problemene dukker som regel først opp på dårlige cd eller dvd spillere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er først om fremst en dvd plate jeg skulle kopiert som jeg kunne tenkt meg å hatt. Men klarer ikke kopiere den uansett så er samme pokker

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk dvd decrypter og/eller dvd shrink!

Begge er gratis og kan lastes ned, er bare å søke på google så kommer det flere sider opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet den shrink, men fatter ikke hvordan jeg legger det på hdd. Hard Disk Folder ble den lagt i, men finner den ikke samt jeg kan ikke forandre plasseringen på hvor den skal legges

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk iso mode! Da lagres det som en fil som det står .iso bak. Dette formatet støttes av de fleste brenneprogram. Det skal også kunne gå ann å velge hvilken mappe du vil lagre filen i, men jeg husker ikke hvordan, er så lenge siden jeg har brukt det. Men det meste skal være selvforklarenede tror jeg?

Har du ikke brenne program for dvd så kan du evt laste ned dvd decrypter som er lettvint og greit til å brenne iso filer...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *prøver igjen*

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Traxdata sine DVD+R plater funker utmerket og er billige, DVD-R platene som jeg brukte før hadde jeg av og til problemer med.

Jeg kjøper de på Clas Ohlson for 149,- (spindel med 50 stk DVD-plater). Det har hendt at det har vært feil på noen av platene i enkelte partier, så jeg sjekker de alltid fysisk før jeg brenner noe som helst på de. Clas Ohlson refunderer ødelagte plater uansett, og som oftest har jeg fått flere tilbake enn jeg har reklamert på.

På PC vil jeg anbefale et program som heter "Rip-it-4-me" som er helt genialt. Den bruker DVD Shrink og FixVTS til å ta backup av DVDer, til og med de med Sony sin Arccos beskyttelse og "fake" tomme sektorer. Men det er selvsagt mulig det er kommet bedre og nyere programmer på markedet...

På Mac bruker jeg MacTheRipper og Toast Titanium.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg opp en haug med filer som heter:

.bup .ifo .vob

er dette riktig?

Er det da bare å brenne å dytte inn i spilleren?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De filene ligger nok i en mappe som heter "video_ts" og det er riktig. Alt etter hvilket brenneprogram du bruker, velg noe som heter tilnærmet "Brenne/burn DVD-video (folder)" og brenn i vei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •