Nytt HTPC-kabinett fra Antec.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt HTPC-kabinett fra Antec.

Er det andre som har kikket på Antec fusion remote max?
    Det ser ut til å ha god luftflyt i forhold til mitt kabinett(Silverstone LC17). Det blir spennende med flere tester som viser hva slags termiske egenskaper det har.

Kassa er testet hos, men det er ikke noen tempmålinger Pro-Clockers! PC Reviews One MegaHertz At A Time
    Et av bildene viser at Fusion max har plass til store kjølere, noe som er veldig positivt etter min mening.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo ikke så dum,. Blir nok mitt neste htpckabinett. (Har et Antec Solo nå)

Sett noen norske priser enda?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger på 1500 og oppover. Det er noen butikker som har det på lager ser jeg. Det er stilig, men sort faller ikke helt i smak hos min bedre halvdel.

Det ser jo ut til å kunne brukes til en gamer-pc hvis det er ønskelig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Antec Fusion 430, som fungerer utmerket med 2x 120 mm vifter. Antec Fusion max drar denne ideen enda lenger og har egen kabinettvifte for skjermkortet!
    I tillegg støtter kabinettet ATX

Genialt kabinett!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Jeg har Antec Fusion 430, som fungerer utmerket med 2x 120 mm vifter. Antec Fusion max drar denne ideen enda lenger og har egen kabinettvifte for skjermkortet!
    I tillegg støtter kabinettet ATX

Genialt kabinett!
    Hadde det ikke vært for mATX-størrelsen, hadde jeg kjøpt fusion 430. Jeg har Antec P180 til den andre maskinen. Tri-cool viftene som fulgte med suser godt. Hvordan er viftene i fusion 430?

Jeg har etterhvert fått lyst til å kjøre spill på tv. Nå får man jo guitar hero 3 til pc og det er en del fps-spill som frister. LC17 blir fryktelig varmt med et passivt kjølt skjermkort hvis støynivået skal være i nærheten av akseptabelt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antec TriCool er greie basisvifter for folk som ikke vet bedre, om du vil ha lavere støynivå og bedre luftflyt så funker Nexus 120mm mye bedre, disse er i praksis lydløse selv på 1000rpm.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Antec TriCool er greie basisvifter for folk som ikke vet bedre, om du vil ha lavere støynivå og bedre luftflyt så funker Nexus 120mm mye bedre, disse er i praksis lydløse selv på 1000rpm.
    Ja, det var det jeg var redd for. Vibrasjonene fra harddisken forplanter seg til kabinettet nå, så gummiforinger er et kjærkomment tiltak.

HVis du søker i hardware.nos prisguide så er det noen butikker som har det på lager.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse viftene flytter nok luft og er helt lydløse:

Hardware.no - Prisguide - Noctua NF-S12-800

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bestilt hos amentio. Stasen kom på ca. 1900kr. Bestilte en true120 og noen av viftene oberguru linket til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stian216, har du fått testet kabinettet? pro-clockers skrøyt det jo opp i skyene...

Det frister en del, men det spørs hva også min bedre halv del sier:???:
    De har jo som regel siste ord når det ikke er snakk om innmaten, der er jeg sjef 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg oogså et kabinett på vei

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten har forsøkt å levere kassa i dag, i beste arbeidtid... Irriterende. Valgte standard frakt hos Amentio til 119,- (regner med det er servicepakke). Jeg hadde forventet at jeg måtte hente den selv.

@Kaksiv: Ja, men i verste fall må du vel tørke støv av den selv.

@Selbekk: Spennende. Hva skal du putte i kabinettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Selbekk: Spennende. Hva skal du putte i kabinettet?[/QUOTE]

jeg har en hp m9162 sc-a som kabinettet er ødelagt på,så blir å flytte over å div..samt ordne den stillere med ny cpu kjøler osv

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Disse viftene flytter nok luft og er helt lydløse:

Hardware.no - Prisguide - Noctua NF-S12-800
    Men da kjøper du heller de billigere Nexus-viftene som ikke har de forferdelige skråstilte bladene, og bruker viftekontrollen på hovedkortet.

Ellers var fronten stygg, med tofarget sort og "søppelgrå". Matcher jo verken sorte eller sølvfargede komponenter.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Men da kjøper du heller de billigere Nexus-viftene som ikke har de forferdelige skråstilte bladene, og bruker viftekontrollen på hovedkortet.

Ellers var fronten stygg, med tofarget sort og "søppelgrå". Matcher jo verken sorte eller sølvfargede komponenter.
    Jeg har noen av nexus med pwn også, men får se hva som er best. Fronten synes jeg ser bra ut, det er veldig forskjell fra alle bildene jeg har sett. Skal hente den i dag, og kan legge ut et bilde eller to. Jeg har intrykket av at fronten er ensfarget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Jeg har noen av nexus med pwn også, men får se hva som er best. Fronten synes jeg ser bra ut, det er veldig forskjell fra alle bildene jeg har sett. Skal hente den i dag, og kan legge ut et bilde eller to. Jeg har intrykket av at fronten er ensfarget.
    Har du noen bilder...?

Er også int i hva dere hiver i boksen, vurdere sterkte denne til mitt første HTPC bygg!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal få tatt noen bilder. Fronten er ikke ensfarget. Dekselet nederst er i plast. Jeg er egentlig veldig imponert over plassen i kassa. Det er på ingen måte trangt å bygge i. Viftene ble byttet ut med en gang. Nå har jeg tre harddisker i boksen, så det setter sitt preg på støynivået. Jeg bruker en gammel 250gb seagate til OS, og den bråker godt selv med gummiforinger på skruene. Den skal byttes.
    Displayet har jeg ikke fått orden på, men regner med det ikke er noe problem.

Ellers er maskinvaren: Gigabyte ep35c ds3r, Intel Q9450@3.2ghz, 2gb ram og et passivt kjølt Ati 3650.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke anbefale Noctua vifter som innsugsvifter i antec-kabinett, disse har rett og slett for lite mottrykk til å kunne hamle opp med motstanden i filtre og slikt. Nexus og Scythe S-FLEX fungerer derimot godt. Du bør også definitivt IKKE bruke noctua på en Thermalright Ultra120Extreme, jeg så 5C nedgang i cputemp da jeg gikk fra noctua 120mm / 1300rpm vifte til Nexus 120mm/1000rpm...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg kan ikke anbefale Noctua vifter som innsugsvifter i antec-kabinett, disse har rett og slett for lite mottrykk til å kunne hamle opp med motstanden i filtre og slikt. Nexus og Scythe S-FLEX fungerer derimot godt. Du bør også definitivt IKKE bruke noctua på en Thermalright Ultra120Extreme, jeg så 5C nedgang i cputemp da jeg gikk fra noctua 120mm / 1300rpm vifte til Nexus 120mm/1000rpm...
    Jeg får prøve meg frem, og se hvordan det virker. Har noen nexus 500-1500rpm vifter i et annet kabinett. Kjører en nexus på true120

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Skal hente den i dag, og kan legge ut et bilde eller to. Jeg har intrykket av at fronten er ensfarget.
    Ja, for den er egentlig med sort børstet front? Den bare ser så rar ut på bildene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •