PC: Hvilket HTPC kabinett skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC: Hvilket HTPC kabinett skal jeg velge?

Driver og skal flytte mine HTPC komponenter ut fra vanlig kabinett og inn i et HTPC kabinett.

Kriteriene jeg stille, det skal være pent å se på, være i sølvutførelse, og ikke koste mer en 2000 kroner.

Eller lønner det seg og gå for et med en liten skjerm? Hva er fordelene med dette?

Så hvilke kabinetter anbefaler folk?

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde omtrent de samme kravene som deg, men i tillegg ville jeg at det skulle være blått lys i displayet (for å passe sammen med resten av anlegget), og at det ikke skulle være synlige kontakter på fronten.

Jeg endte opp med et X11 fra OrigenAE http://www.origenae.com/en/htpc_x11.htm Dette fungerer veldig bra for meg. Merk at viftene som følger med er av enkleste sort, så de må byttes med noen man kan regulere hastigheten på. Ellers er lyset i strømbryteren usannsynlig kraftig, så der har jeg montert inn en motstand i serie.

Dette samme kabinettet finnes også med skjerm, som X15e. Da jeg bygde min HTPC var det XP MCE som gjaldt, og der er støtten for slike skjermer veldig dårlig. Nå har akkurat det blitt en del bedre i Vista, men hva skal man egentlig med en slik skjerm? Jeg har i hvert fall ikke lyst til å gå bort til PC-en for å trykke på ting - jeg har tross alt fjernkontroll. Og skal du se på film, så kan du uansett ikke ha skjermen på uten at det blir forstyrrende. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte kabinett uten skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide - Silverstone SST-LC13 Bygget nylig en htpc med dette kabinettet. Godt fornøyd med det. Skulle imidlertid vært en 120 mm vifte i bakkant istedet for 2x80 mm vifter som står der nå. Men en kan selvfølgelig få tak i vifter som er enda mer stillegående. Er imidlertid ikke noe stort problem for min del siden jeg allikevel skal flytte kabinettet ca 7m unna ved en senere anledning.

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musashi
    Jeg hadde omtrent de samme kravene som deg, men i tillegg ville jeg at det skulle være blått lys i displayet (for å passe sammen med resten av anlegget), og at det ikke skulle være synlige kontakter på fronten.

Jeg endte opp med et X11 fra OrigenAE http://www.origenae.com/en/htpc_x11.htm Dette fungerer veldig bra for meg. Merk at viftene som følger med er av enkleste sort, så de må byttes med noen man kan regulere hastigheten på. Ellers er lyset i strømbryteren usannsynlig kraftig, så der har jeg montert inn en motstand i serie.

Dette samme kabinettet finnes også med skjerm, som X15e. Da jeg bygde min HTPC var det XP MCE som gjaldt, og der er støtten for slike skjermer veldig dårlig. Nå har akkurat det blitt en del bedre i Vista, men hva skal man egentlig med en slik skjerm? Jeg har i hvert fall ikke lyst til å gå bort til PC-en for å trykke på ting - jeg har tross alt fjernkontroll. Og skal du se på film, så kan du uansett ikke ha skjermen på uten at det blir forstyrrende. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte kabinett uten skjerm.
    den der hadde jeg veldig sansen for, skal bytte ut min Silverstone Lc14, skal ha noe i børstet stål, sølv, så den der ser ut som en god kandidat.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antec Fusion 430 har en veldig god kjøleløsning med 2x 120mm vifter som blåser rett på CPU.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ehhh...

Det du skal gjøre er følgende:

Selge alle HTPC delene
    Kjøpe PS3 til PS3 spill, musikk, HD film og DVD
    Kjøpe Asus EEE box til evt surfing og vanlig PC bruk. Glem Htpc!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Det du skal gjøre er følgende:

Selge alle HTPC delene
    Kjøpe PS3 til PS3 spill, musikk, HD film og DVD
    Kjøpe Asus EEE box til evt surfing og vanlig PC bruk. Glem Htpc!
    Ps3 var det første som slo meg da jeg så navnet Plasmaboy, men det var ikke ps3 teigas spurte etter...

Hva slags formfaktor er hovedkortet? Hvis du har m-ATX tror jeg Antec fusion 430 er et godt valg mtp kjøling.

Selv har jeg Silverstone LC17, og det er en smule varmt med passivt kjølt skjermkort. Jeg er opptatt av støy og synes at 2x80mm bak er en for dårlig løsning.

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chal
    den der hadde jeg veldig sansen for, skal bytte ut min Silverstone Lc14, skal ha noe i børstet stål, sølv, så den der ser ut som en god kandidat.
    Jeg synes den tar seg veldig godt ut, når en først skal ha en så stor dings i stua. Men fronten er av børstet aluminium, altså, ikke stål.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noen ps3 , det skal være en htpc Dermed basta Hovedkortet er vanlig ATX

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisguiden er det god oversikt over kabinett.
    Hardware.no - Prisguide - Kabinett

Pass på at det du bestiller har minimum 80mm vifter og ikke 60mm.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Ps3 var det første som slo meg da jeg så navnet Plasmaboy, men det var ikke ps3 teigas spurte etter...

Hva slags formfaktor er hovedkortet? Hvis du har m-ATX tror jeg Antec fusion 430 er et godt valg mtp kjøling.

Selv har jeg Silverstone LC17, og det er en smule varmt med passivt kjølt skjermkort. Jeg er opptatt av støy og synes at 2x80mm bak er en for dårlig løsning.

He he! Jodda! Har bare brukt så evindelig mange timer, dager og år på HTPC. Målet mitt der var å kunne sitte med en støysvak maskin med en fungerende fjernkontroll som kunne spille av musikk, dvd og HD film uten problemer. Det ER alltid ett eller annet problem med HTPC. Det er ikke teknisk mulig å få dette på samme nivå som PS3 mener jeg. Men det er klart, en PC er selvfølgelig mere fleksibel til andre ting. Men skal du spille musikk, se film med DVD og BlueRay så hevder jeg at ingen HTPC idag klarer dette så bra som PS3

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Silverstone LC17, pga pris og et ganske nøytralt utseende( den har også blå lys i front hvis man vil bruke dem).

Det er billig og greit, og gjør susen greit for meg. Kjører kabinettviftene sakte, og har stappet htpc'n inni stereobenken med skyvedør. Vifteløst skjermkort, og ingen varmeproblemer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •