Rommet er ferdig utstyret skal kjøpes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rommet er ferdig utstyret skal kjøpes

Har blitt fortalt at det er på dette forumet kompetansen sitter og at når man går i butikken og ber om hjelp får man som regel råd om å kjøpe det de har inne, selv forhandler eller har best rabatt eller kick back på. Derfor tenkte jeg be om hjelp til å velge utstyr her. Hva er best, hva bør jeg velge?

Selvfølgelig koker alt ned til pris og min målsetning er 40 - 50.000 for alt eks. kabler. Jeg har en preferanse for Epson prosjektor da jeg nok får en god pris på en slik. Da trenger jeg vel.....

• Prosjektor
    • Rammespent rerret
    • Høytaler system 5:1
    • Receiver

har jeg glemt noe?

Ellers har jeg PS3, Lyse bredbånd og Imac 24" som skal stå sammen. Har bestilt såkalte "PC persienner" som er ganske lystette, om det ikke er tilstrekkelig kjøper jeg blendingsgardiner.

Har trukket rør til høytalere, 1 HDMI opp til prosjektor og en HDMI frem til lerretet slik at jeg kan sette en flatskjern der. For jeg må vel ha det for å se på ordentlig TV? Må også ha mulighet for å kjøre fotball kampene over prosjektoren.

Fliser på gulvet gjør at det kanskje blir mye ressonans, men der har jeg fått et tips om å lage et bomuls gardin som jeg kan trekke frem og dele av selve kinodelen med resten av rommet.

Avstand fra sofa vegg til prosjektor vegg er 3,3 meter slik at effektiv lenge blir 3 meter. jeg plasser PC, receiver, PS3 og lyse boks ved siden av sofaen og trekker en signalkabel frem slik at jeg lett kan styre det fra sofaen.

Setter stor pris på forslag til både enkeltkomponeneter eller en helhetlig løsning.

tAKK

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....hvilken lyd man liker er veldig individuelt.

Cerwin Vega - B&W??

Umulig å gi tips når det kun er rommet som beskrives og ikke hva DU liker...

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dra ut å ta en lytterunde på de sjappene som er nær deg.
    gjør deg så opp en mening om hvilke kandidater som tiltaler deg mest og best.
    da er det vel antakelig litt lettere å be om hjelp.

vet dette er til tider frustrerende men du lærer mye om lydpreferansene dine.

en annen ting er jo at det du hører på demo i butikk kan låte helt annet hjemme hos deg, lån med deg hjem.:-D
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Skriv hvor du bor, eller legg inn bosted i profilen din. Så er det lettere for medlemmene her og anbefale deg f.eks en butikk der du får god hjelp og som har godt utvalg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel slik jeg tenkte, man får begynne å velge litt ut ifra hvilke spesielle preferanser man har, og har derfor startet med høytalerne. I stuen har jeg jeg B & O TV og stereo.
    Valget mitt på høytalere faller derfor på 2 stk. Beolab 8000 fronthøytalere, 2 stk. Beolab 3 bakhøytalere og BO sub.

Lyd er nok ikke min sterkeste side og siden hørselen allerede er delvis ødelagt av disko og skyting tror jeg ikke jeg merker den store forskjellen. Men B & O er jo uansett bare det kuleste designmessig. Dessuten, om man vil selge det får man godt betalt.

Hva slags receiver velger jeg til disse høytalerne? Eller må jeg velge prosjektor først.
    Hvilken type velger jeg LCD, eller annen teknologi?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sol888
    Det var vel slik jeg tenkte, man får begynne å velge litt ut ifra hvilke spesielle preferanser man har, og har derfor startet med høytalerne. I stuen har jeg jeg B & O TV og stereo.
    Valget mitt på høytalere faller derfor på 2 stk. Beolab 8000 fronthøytalere, 2 stk. Beolab 3 bakhøytalere og BO sub.

Lyd er nok ikke min sterkeste side og siden hørselen allerede er delvis ødelagt av disko og skyting tror jeg ikke jeg merker den store forskjellen. Men B & O er jo uansett bare det kuleste designmessig. Dessuten, om man vil selge det får man godt betalt.

Hva slags receiver velger jeg til disse høytalerne? Eller må jeg velge prosjektor først.
    Hvilken type velger jeg LCD, eller annen teknologi?
    hei.

jeg ville ikke valgt bang og olufsen. Det er sikkert vel og bra det, men jeg tror du får mer lyd for kronene ved og velge noe annet spesielt siden du har et begrenset budjsett

her er en meget bra pakke fra hificenteret som jeg ville sett litt mere på

Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden

som reciever kunne du sett litt på denne

Onkyo TX-SR875 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •