Hjelp meg litt med oppsett av ny HTPC!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer m5glenn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg litt med oppsett av ny HTPC!

Skal sette i sammen en HTPC som jeg skal ha i stuen for å se på tv og spille av/brenne DVD. Bør ikke være større en vanlige hi-fi komponenter, stillegående, kunne romme mitt PCI TechnoTrend DVB-s tvkort (for parabolen) + harddisk for tv-opptak.

Lurer på noen Barebone løsninger - eller andre gode forslag!

Tenkte bruke en Pentium4 1,8 Northwood prosessor som blir til overs etter oppgradering. Tror dere denne burde klare oppgavene? Bør jeg ha mer enn 256Mb ram? Skal bare bruke maskinen til å håndtere tv/parabol kortet mitt og ta opp tv på harddisk / DVD-brenner... Ingen tunge 3D apilkasjoner.

Har funnet en sak som er spennende: Asus Pundit AB-P2600:
    http://www.asus.com/products/desktop...t/overview.htm
    Denne har 2 x pci slots (som jeg trenger) og skal være stillegående. Kan dette være noe å bruke? Noen som ser noe i spec´en som gjør den lite egnet til htpc? Har ikke så voldsomt "lydøre", men vil ikke ha det dårligste heller.
    Takker for alle råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prossesoren bør kunne dra lasset ja. Spesielt hvis du velger f.eks PVr-250 kortet som har hardware encoding på kortet som avlaster cpu betraktlig.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man kunne kalle det en HTPC bør minimumet være mulighet for optimalt bilde. For tiden er det ATI Radeon kortene rom "ruler" i 2D. Den integrerte SIS chipen på hovedkortet i denne Asus løsningen er ikke noe jeg ville gått for. Jeg ville heller valgt en løsning der det er plass til et grafikkort (AGP slot).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer m5glenn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut dersom hardwaren som sitter i Pundit´en klarer brasene.

Har i tillegg bestilt:
    * Samsung 160GB IDE 7200RPM UDMA-133 8MB Noise Guard Harddisk. (Skal være stille).
    * 512MB Ram brikke PC-333 DDR PC2700
    * Og vil bruke min "gamle" P4 1,8Ghz Northwood prosessor.
    * BenQ DW822A DVD+ReWriter http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=6966 (Forberedt til å brenne 2 lags DVD når dette kommer!)

Når det gjelder det innebygde grafikkkortet tar jeg dette ikke så tungt da jeg som nevnt har ett Pci TechnoTrend DVB-s 1.5 tv-kort m/hardware dekoding og direkte RGB-ut til tv´en (så jeg slipper kjøre signalene via "halvdårlig" grafikkort).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder det innebygde grafikkkortet tar jeg dette ikke så tungt da jeg som nevnt har ett Pci TechnoTrend DVB-s 1.5 tv-kort m/hardware dekoding og direkte RGB-ut til tv´en (så jeg slipper kjøre signalene via "halvdårlig" grafikkort).
    Det er klart at det er beste valget dersom du kun skal fore et TV apparat. Mot en digital projektor derimot ville sikker selv et "halvdårlig" grafikkort gjort en bedre jobb på grunn av linjedobblingen og muligheten til å matche projektorens native oppløsning. Mot CRT projektor blir forskjellen enda større da en HTPC enkelt kjører linjekvadruppling.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg denne kassa, da den tar standard atx hovedkort og strømforsyning, noe som skulle gjøre den en del mer fleksibel. Kommer i sort eller sølv. Link til sort :

http://www.microplex.no/rubweb/varer...NR=KANAMHT200B

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •