Get digital tv på HTPC - hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get digital tv på HTPC - hvordan?

Har lest en del om digital tv og HTPC, og skjønner at jeg hadde hatt en lettere oppgave om jeg hadde hatt CD ut av kabelen…
    Men ryktene sier at man også skal kunne få det om man er en stakkars Get'er…

Jeg har Vista på HTPC, så tv-kortet må i utgangspunktet bli et
    Digital Everywhere FloppyDTV-C. Det skal ifølge reklamen gi minst problemer…
    Fra før av har jeg et Hauppauge PVR-500MCE analogt tv-kort.

Så tårner problemene seg opp :???:

Ryktebørsen gir gode odds for at kortet fra get er pairet med get box'en… Finnes det en løsning? Det skal visstnok finnes CAM som ordner biffen. Men jeg vet ikke hvilken …
    Om en får tak i denne saken, er det visst litt arbeid som skal gjøres for å få det til å virke…

Åssen blir det med HD?

Kort og godt: Er det noen som har fått Get digitalt på HTPC'en????

Kokebokoppskrift mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanhs
    Har lest en del om digital tv og HTPC, og skjønner at jeg hadde hatt en lettere oppgave om jeg hadde hatt CD ut av kabelen…
    Men ryktene sier at man også skal kunne få det om man er en stakkars Get'er…

Jeg har Vista på HTPC, så tv-kortet må i utgangspunktet bli et
    Digital Everywhere FloppyDTV-C. Det skal ifølge reklamen gi minst problemer…
    Fra før av har jeg et Hauppauge PVR-500MCE analogt tv-kort.

Så tårner problemene seg opp :???:

Ryktebørsen gir gode odds for at kortet fra get er pairet med get box'en… Finnes det en løsning? Det skal visstnok finnes CAM som ordner biffen. Men jeg vet ikke hvilken …
    Om en får tak i denne saken, er det visst litt arbeid som skal gjøres for å få det til å virke…

Åssen blir det med HD?

Kort og godt: Er det noen som har fått Get digitalt på HTPC'en????

Kokebokoppskrift mottas med takk!
    Noen hint.

Mulig - Ja
    Paring - Ja men "boxid=xx" løsning
    Dragoncam ? (Usikker... Evt softcam/mdapi/Mediaportal)
    HD - Ja

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Noen hint.

Mulig - Ja
    Paring - Ja men "boxid=xx" løsning
    Dragoncam ? (Usikker... Evt softcam/mdapi/Mediaportal)
    HD - Ja
    Fant litt mer om dette på nett. Sitat:
    Sitat Opprinnelig postet av fAke_
    "Get bruker NDS / VideoGuard (1/2?) for å kryptere sine sendinger. Det er mulig å dytte inn DVB-C kort i en HTPC sammen med en kortleser som støtter Phoenix/ Smartmouse/ ISO7816 (f.eks. denne: http://www.adteknik.se/english/phoenixsoft.htm). Videre trenger man et program som bruker nøkkelen fra smartkortet du har fått fra Get og dekrypterer signalene (ellers får du bare svart skjerm). Det finnes flere ulike program, gratis og open source, tilgjengelig på nettet som gjør dette (og som forøvrig støtter boxid/pairing/m.v.) - bruk Google. Om disse programmene støtter NDS / VideoGuard (1?) er jeg ikke sikker på.

...

Hovedutfordringen ligger i programvarestøtte til dekryptering av signalene."
    Ser ut som dette prosjektet er for viderekommende. Mer enn meg ihvertfall...

Hvis noen faktisk har fått dette til å virke er jeg veldig interessert i å få vite om det. Setter ikke igang uten i det minste å vite at noen andre har fått det til... :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som dette prosjektet er for viderekommende. Mer enn meg ihvertfall...
    Ja, det er litt å sette seg inn og det er et "lukket miljø" som driver med det pga av at det er i en gråsone legalt.

Hvis noen faktisk har fått dette til å virke er jeg veldig interessert i å få vite om det. Setter ikke igang uten i det minste å vite at noen andre har fått det til... :???:
    Jeg kan bekrefte at det virker.

Noen hint til siden du virker seriøs og motivert til å brette opp armene litt.

MD-API
    Norsk Tipping kortleser.

Ikke post for mye rundt dette her, så slipper avforum få uønsket oppmerksomhet ;D

Det ligger en del info her, samt en PDF som en laget rundt en howto.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •