TV-kort og Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-kort og Canal Digital

Hei,

Holder på å sette sammen en HTPC som bl.a. skal brukes i TV-sammenheng. Håpet er å kunne plugge antennekontakten direkte inn i pc'en og fjerne dekoder-boksen fra Canal Digital (har digital dekoder).

Så vidt jeg kan forstå trenger jeg en CAM-enhet å plugge kortet fra CD inn i. Ønsker å ha dette som en intern enhet i HTPD'en.

I tillegg har jeg et ønske om å kunne håndtere "to sett med signaler" slik at man se på én kanal og gjøre opptak fra en annen samtidig.

Noen som har erfaringer med noen løsninger som fungerer?

Takknemmelig for all bistand!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette et godt alternativ?

Har funnet flere referanser til dette produktet:
    Digital everywhere - FloppyDTV C/CI

Ser ut til å være et godt alternativ..?

Men når det kommer til doble tunere så skjønner jeg at med digitale signaler fra Canal Digital vil man være avhengig av doble sett med kort fra CD for å få til dette, og dermed to CI-moduler å putte kortene inn i. Men er det noen som vet om man kan benytte seg av de analoge signalene fra CD parallellt med de digitale gjennom TV-kortet/HTPC'en, slik som man kan gjennom dekoderen fra CD?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For Windows er kortet et godt alternativ.
    Du kan få flere kanaler samtidig med et kort, men (om jeg husker riktig):
    1) De må være på same transponder/frekvens, om de er krypterte
    eller
    2) Du må bruke løsninger noen mener er "ulovlige" (tror nok CD mener at bruk av HTPC er "ulovlig" og )

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig lesning: http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...tml#post853889

Spesielt dette:
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas78
    Nei. It breaks down like this.

1 DVB kort + 1 CAM:
    Du kan ta opp og se på så mange kodede kanaler samtidig som CAM'en takler (4-5 tror jeg), så lenge alle er på samme transponder.

2 DVB kort + 1 CAM:
    Du kan ta opp og se på så mange kodede kanaler CAM'en takler, MEN du kan se og ta opp på 2 kanaler uansett hva transponder kanalene er på.

2 DVB-kort + 2 CAM:
    Som over, men da kan du se ENDA flere kanaler samtidig. Nøyaktig dobbelt så mange, men bare fra 2 forskjellige transpondere samtidig naturligvis.

CD har ca 20-30 transpondere (usikker) på Kabel-TV. Skulle hatt en oversikt over hva kanaler som er på hva transponder egentlig...
    Med justeringen:
    "You can use 1 or 2 FireDTV (or floppyDTV or combination of both) simoultaneously on the same computer within Windows Media Center. This allow to watch one channel and record a second one or to record two channels at the same time. If you want to watch and record at two different channels for which you need a subscription then you need a CAM and a valid smart card for each FireDTV (FloppyDTV)"

Tørr ikke si hvorvidst dette stemmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •