Styre Mediaportal med Harmony 1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styre Mediaportal med Harmony 1000

Hei.

Jeg har mediaportal på windows vista 32bit, og har lyst til å styre PCen ved hjelp av Logitech Harmony 1000 fjernkontrollen, har søkt litt på forumet men fant masse forskjellige svar.

Hva utstyr må jeg kjøpe til PCen min, RF er selfølgelig å foretrekke men hvordan er pris kontra IR ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1000

Jeg er også nysgjerrig på om jeg kan styre mediacenter og musikk(Mediaplayer, Winamp etc.) med Harmony 1000. Og er det muligheten til å få noe informasjon fra enheter opp i displayet på denne kontrollen. Som f.eks. sang titler, div info, modifisert film info fra media portal ......

Håper noen kan få fart på denne tråden da jeg heller ville modifisert denne og brukt den på alt en å kjøpe Squezzebox Dual for musikk og ha egen fjernkontrol til mediaplayer.... :-? :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR-dongle

Hei,

Jeg har en Harmony 895 og skal styre HTPC m/mediaportal, så det blir samme sak. Har fra før av en Snapstrem Firefly som jeg hadde håpet å kunne bruke, men den gang ei.

Har funnet ut (tilslutt) at til nå ingen av Harmonykontrollene kan sende til RF-mottagere, så den eneste muligheten man har er å ha en IR-basert mottager i HTPCen. En mulighet, som jeg forøvrig gikk for, er å bestille denne Super Compact Media Center IR Remote Controller som jeg regner med vil gjøre biffen.

Håkon

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Gir du en tilbake melding om hvordan det går med den IR-senderen? Og evt om det er lett og intrigrere den med feks MediaPortal..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min Harmony 1000 i morgen.I følge Logitechs egene sider skal det gå fint å kontrolere mediaportal med denne. Tror nok det er større problemer med å få opp info fra mediaportal på displayet på harmonyen. Men jeg får sjekket ut dette i morgen så kan jeg slenge inn en melding om hvordan det funker for meg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tror nok det er større problemer med å få opp info fra mediaportal på displayet på harmonyen."

Dette går nok ikke.

Harmony 1000 er en svært LITE komplisert fjernkontroll, eneste overføring en har er IR, og det er enveis(Med mindre en tenker på learning funksjonen).

Utenom IR så er det RF, men denne kan KUN kommunisere med RF-extenderen deres, som igjen gir ut IR videre. Så man sitter fremdeles igjen med begrensningene IR medfører.

EDIT.

Men en ting jeg hadde håpt på var at noen hadde modifisert programvare/firmware på HR1000. Maskinvaren som sitter i denne fjernkontrollen er jo egentlig oppegående, er jo bare software som er ubrukelig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mediaportal og Harmony 1000

Har hatt harmony 100 i en uke eller så nå og den fungerer perfekt med mediaportal. Har rf extenderen og en ir dongle som er koblet til maskinen. Jeg satte opp at jeg brukte mce fjernkontroll i mediaportal og hentet ned "oppsettet" til komplett a20(selv om min maskin ikke er en a20) til harmony 1000. Dette fungerer helt perfekt og jeg har lagt til knapper og oppstarts sekvens hvor projektor startes og settes til hdmi forsterker skrues på og settes til vcr1 + volum økes og til slutt skrur mediaportal seg på og settes til my movies...eneste som var litt knot var at når jeg startet mediaportal gjennom harmony så startet mce også men det er en veldig grei forklaring på hvordan du sletter prossessen som gjør dette i regestry på mediaportal sine sider.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •