Er dette brukbart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette brukbart?

Som overskriften spør: Er dette bra? Jeg skjønner egentlig ikke så mye av dette lenger, detter så fort ut hvis man ikke følger med hele tiden.
    Jeg skal se blueray filmer, se filmer lastet ned fra nett, skal ha surround og dolby greiene.. og vil se på tv, ser det er tv out på skjermkortet, men holder det? må jeg kanskje ha en tv tuner kort?

Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ

Mainboard S-775 I975X ATX 4xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid

Black Aluminium Frontpanel HTPC mATX Housing 300W W Remote(IMD-01) HiFi Series

9500AT CPU Cooler Copper With PWM

Memory DDR2 PC2-8500 Fatality Edition DDR2 Dual Channel 1066MHz 2G Kit 5-5-5-15 XTC Heatspreader

CPU Core 2 Quad Q6600 2.4GHz S-775 1066MHz 2x4MB Boxed Kentsfield

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    975X-basert hovedkort? Det må være gammelt. Vil i dag anbefale et P45-basert kort hvis du skal gå for Intel-plattformen.

Kabinettet du har satt opp er for microATX-hovedkort - da må du velge hovedkort med samme formfaktor. Hvilket kabinett er dette? I henhold til en del vanlige konfigurasjoner i dag kan 300W være vel lite.

Zalman 9500 er ganske høy - og for høy for en del HTPC-kabinetter.

Hvilket grafikkort skal du bruke?

I stedet for Core 2 Quad Q6600 bør du heller se på Core 2 Quad Q9300 eller Q8200. Lavere strømforbruk og varmeutvikling. Q9300 har høyere ytelse enn Q6600 og er noe dyrere vil jeg tro, mens Q8200 ligger vel under i både ytelse og pris.

Mulig du også bare kan gå for helt vanlige PC6400 DDR2-minnemoduler i stedet for PC8500.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp quad core.... Gå for en e8500. Mer ytelse mindre varme. Les trådene masse anbefalinger på det du spør om.... både hva som funker og ikke funker. kjøp deg samsung f1 disker de er stille.
    Kjør xp 32 media center.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet prosessoren til E8500

Ikke no stas med Vista altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1
    Har byttet prosessoren til E8500

Ikke no stas med Vista altså?
    Hadde vista i 2 dager på mitt mediacenter trøbbel med mkv.svcd.avi og hvordan man søker i musikk biblitoket.... eneste abre med xp 32 er at man ikke kan legge til mer enn 50 000 sanger..

Sats på det utprøvde. mer stabilitet.

Hva med grafikk kort? Satser du på det innebygde?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du forslag på et bra oppsett:
    Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da blir det XP - Mediacenter!

Satser på det interne ja! Ser jo bra ut, og det har HDMI utgang..

Pcen er bestilt, så jeg skal komme med rapport! samt oppdatering på anlegget mitt på siden.. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var pcen oppe og går, og i den forbindelsen har jeg noen spørsmål..

1: Hvilket program til Blueray filmer? Jeg prøvde å bruke powerdvd, den får jeg feilmelding på som sier at skjermkortet mitt er for lite?!? Når jeg prøver CorelWinDVD så funker det heller ikke, og BD-spillern viser at det ikke er noe media i.. Står bare Sett i en disk i stasjon D: når jeg prøver å åpne i Min datamaskin

2: Hva er de enkleste og beste programmene å bruke ? Må prøve og få samboern til å kunne bruke dette og, vil feks fjernkontrollen som følger med kabinettet fungere på noe annet mediasenter program enn det som fulgte med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker PowerDvd 8 til Blu-Ray sammen med Slysoft AnyDvd for å knerte sone på import BD, fungerer helt fint her. Tror du må ha fulversjonen av programene for å spille av BD. Sikker på at du har instalert riktige drivere? Last ned de nyeste og prøv da, eller så kan det hende at onboard kortet er litt for pinglete

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hooligan
    Bruker PowerDvd 8 til Blu-Ray sammen med Slysoft AnyDvd for å knerte sone på import BD, fungerer helt fint her. Tror du må ha fulversjonen av programene for å spille av BD. Sikker på at du har instalert riktige drivere? Last ned de nyeste og prøv da, eller så kan det hende at onboard kortet er litt for pinglete

Hei, takk for svar.. Har lest litt rundt og det virker som det er noe problemer med driver supporten, Intel Software Network Blogs » HDCP, HDMI, Repeaters, and You (Well, Me, Anyway)

Men da igjen.. hvor finner jeg det programmet som tar seg av den HDCP biten?

Jeg har prøvd CoralWinDVD i fullversjon med anydvd HD , her slutter bare windvd og fungere.

Powerdvd fikk først en feilmelding sett i disk, så fikk den feilmelding at disc tray ikke var lukket, og så kjørte jeg pwerdvd med anydvd hd og nå får jeg ikke feilmeldinger lenger, men den åpner seg, ser ut som den skal starte filmen. Så lukker bare programmet seg..

Har prøvd og endre hardware acceleration i powerdvd og i windows xp..

fatter ingenting hehe..

men etter hva jeg har orket og lest så virker det som om det er noe bogus med HDCP, så jeg har også prøvd å sette HDMI kabelen direkte fra tv til pc, for før gikk den innom forsterkern (denon avr-2808)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •