Trenger råd til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til hjemmekino

Heisann, folkens! Er tåli ny her på forumet, så håper jeg ikke poster på feil sted her.. Lest mye her når jeg har lurt på saker og ting, og nå trenger jeg litt konkrete råd..

Bruker mye tid, som mange andre her, i sofaen med enten en fjernkontroll, ps3-kontroller eller bolle med popcorn i nevan, og tenker at det endelig er på tide å skifte ut tv'en med en projektor. Problemet er at jeg ikke er noe teknisk geni..

Eneste tilkoblingene jeg skal ha til den er Ps3 og Getbox Pvr, da jeg kjører alt av film og spill gjennom ps3.

Har ikke all verdens budsjett, men vet at skal jeg kjøpe noe, så blir det Full-HD-projektor. Hva tror folket om dette oppsettet:

Projektor:
    Infocus Projektor X10 DLP, Full HD 1080p, 1200 Ansi, 2500:1
    pris: kr 11.999,- Komplett.no - Infocus Projektor X10 DLP, Full HD 1080p, 1200 Ansi, 2500:1

Får det ikke BEK mørkt i stua mi på dagtid, men som regel når jeg skal se på film har sola takka for seg, og da er det mørkt ute uansett.. På dagtid går det stort sett i Tv-titting, og fotballkamper.. Så spørsmålet er om denne prosjektoren fungerer ok i dagslys? (ikke direkte dagslys, selvfølgelig) Funker det på Tranen med påne vindusflater, så bør det jo funke i stua mi med gardinene delvis for..??

Oppheng:
    UNICOL Universal Projektoroppheng GKXU 15cm (max 12kg)
    pris: kr 1.099,- Komplett.no - UNICOL Universal Projektoroppheng GKXU 15cm,passer til alle modeller(max 12kg)

Lerett:
    AView Lerret 214 x 214 Matt hvit, Gain: 1,1
    pris: kr 1.099,- Komplett.no - AView Lerret 214 x 214 Matt hvit, Gain: 1,1

Dette bør vel holde for en god kino-opplevelse i stua.. oppgraderer jo fra en 40" tv.. så bør jo merke forskjell.. hehe

HDMI switch:
    Belkin HDMI 3 X 1 SWITCH m fjernkontroll
    pris: kr 401,- Hardware.no - Prisguide - Belkin HDMI 3 X 1 SWITCH

Ved å benytte HDMI switch behøver jeg bare kjøre en eneste hdmi kabel + strøm til projektor, og unngår et mylder av kabler, kabelganger osv, samtidig som jeg kan holde ps3 og getbox framme ved lerettet, der forsterkeren til hjemmekinoen også står.

Har et helt ok hjemmekinoanlegg fra før, og har ikke økonomi til å oppgradere dette nå, så ser for meg å kjøre audio fra getbox og ps3 til denne med henholdsvise optisk kabel (ps3) og coax eller standard lydkabler (get pvr)

Kjapt bilde av stua.. Morgensol gjennom vinduene på høyreside.. ettermiddagssol gjennom vinduene til venstre..

Så, ke døkk tru? tommel opp eller tommel ned?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville flyttet posten til video forumet.