Endelig ny HTPC :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig ny HTPC :-)

Ah, da var det endelig tid for å gå i gang med bygging av ny HTPC her i kveld.

Det ble litt utgangspunkt i "man tar hva man har liggende" og i første omgang går man vel for dette:

- Silverstone LC20M
    :: Greit nok kabinett. Lett å bygge i. Har byttet ut de to medfølgende viftene som lagde VELDIG mye vibrasjoner med en Zalman- og en Nexus-vifte jeg hadde liggende. Har noen motstandarder liggende om ikke hovedkortet gir meg kontroll på viftene.

- Silverstone 400W passiv strømforsyning
    :: Litt spent på hvordan denne blir i praksis. Har ikke så alt for god erfaring med vifteløse PSU-er tidligere, men siden PSU her plasseres på motsatt side av CPU i kabinettet tror jeg det kan fungere greit. Ville uansett ikke hatt stor avkjølingshjelp fra viften i PSU.

- MSI 790GX-hovedkort.
    :: Ønsker i første omgang ikke å ha noe grafikkort i pc-en. Hovedkortet virker i teorien greit nok. Brikkesettkjøleren er noe merkelig konstruert og kan være begrensende for en del kjølere, og det noe unødvendig. Får se hva jeg finner ut lydmessig etter hvert, men tror den integrerte løsningen får funke foreløpig.

- AMD Phenom 8750
    :: Hadde en liggende, og gjør nok ytelsesmessig en grei nok jobb. Selv om denne har litt høyt strømforbruk er totalen ikke så ille sammen med AMDs brikkesett. Har en AMD Athlon 64 X2 BE2350 også liggende, som vel strengt tatt burde duge

- 4 GB Crucial PC6400

- 32 GB Mtron SSD
    :: Har det meste av media lagret på en Synology DS-408, så trenger ikke så mye diskplass. Grei nok ytelse på denne også. Mulig jeg slenger inn en 320 GB 2,5"-disk i tillegg.

- Zalman CNPS9500 eller CNPS8000
    :: Har begge liggende. Hvis 9500 får plass i kabinettet bruker jeg den.

- Pioneer Blu-ray
    :: Kombi dvd-brenner/blu-ray-spiller fra Pioneer - burde klare jobben greit...

- Fjernkontroll.....
    :: Har Logitech Harmony 1000, men også Microsoft sitt tastatur og fjernkontroll liggende, samt iMon-fjernkontrollen som fulgte med kabinettet. Ikke testet Harmony 1000'en ennå, så vi får se...

Da skulle det videre bare være å vente på at min Sony KDL-52W4500 skulle spassere inn døra, og så skal vinteren bare komme. Begrenser renta seg, så er det vel å håpe på ny forsterker om ikke så lenge også. Akkurat nå tok tv-en det som var å skvise ut av sparekontoen :-|

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en AMD Athlon 64 X2 BE2350 også liggende, som vel strengt tatt burde duge
    På 780g har det vært problemer med deinterlacing og x2 prosessorene.
    HD3200 trenger HT3.0 (som kom med Phenom) for å søtte annen deinterlacing enn bob og weave.

WARNING: 780g chipset mobo = bad solution for MP - MediaPortal Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er klar over det, og derfor jeg i utgangspunktet vil tro at det er Phenom-prosessoren som vil gjøre den beste jobben. Samtidig blir spørsmålet hvordan forskjellene blir på å gjøre dette i maskinvare kontra software nå, og vurderinger opp i mot evt. varmeutvikling/støy.

En del av de bug'ene som var i henhold til artifacts var vel et driverissue som også gjaldt grafikkort med hele Radeon HD-serien for en driver som kom i sommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    isj... glemte at braketten på AM2+-kort er forskjellig fra S939/AM2... mao. må finne meg en annen kjøler :-\

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •